Fitness Seller

Einde van de Euro?

Peiling Peiling Goed nieuw of niet?

• Lang leven de Euro

Stemmen: 48 45,3%
  • Terug naar de Gulden

Stemmen: 38 35,8%
  • Wat is een Gulden?

Stemmen: 20 18,9%

• Totaal stemmers
    106
  • Peiling gesloten .
Ik geloof niet dat enkel foute mensen zich richten tot het kapitalisme. Enkel dat er vooral egoïstische mensen zijn.
Dit egoïsme wordt verstekerkt door individualisme. Dit individualisme wordt versterk in een markteconomie.

Dat aanbod en vraag is allemaal ideaal natuurlijk, maar we hebben toch al de laatste jaren gezien dat liberalisme niet gelijk zorgt voor betere leefomstandigheden.

Het is niet "waar".

Dat van die bankiers was ik natuurlijk niet serieus in. Was meer een knipoog.

---------- Toegevoegd om 01:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:53 ----------

Je weet trouwens wel hoe laat het is als mensen fictieve verhalen als argument beginnen aan te dragen.
Mensen hebben ook vaak de neiging om animal farm te gaan quoten als ze met me proberen te discussiëren, erg irritant kan ik je zeggen.

Ik geloof niet dat enkel foute mensen zich richten tot het kapitalisme. Enkel dat er vooral egoïstische mensen zijn.
Dit egoïsme wordt verstekerkt door individualisme. Dit individualisme wordt versterk in een markteconomie.

Dat aanbod en vraag is allemaal ideaal natuurlijk, maar we hebben toch al de laatste jaren gezien dat liberalisme niet gelijk zorgt voor betere leefomstandigheden.

Het is duidelijk dat je meer vertrouwen in politiek hebt dan in een matige kapitalistische vorm zoals die nu bestaat.

Kapitalisme is toch gebonden aan vrijheid wat jij graag ziet verdwijnen en dat zal zeker het geluk van een ieder niet bevorderen.

We hebben een bankencrisis gezien, maar zien nu ook een landencrisis veroorzaakt door politici zelf.
Net als de zorg en al die andere miljardenschulden voor de burger die nu plots opduiken.
Die 29 miljard en die miljarden voor het europese steunfonds komen ook niet van banken..

Bankencrisis is geen schuld van liberalisme in de vormen als die nu bestaan.
Ook in goede (vrije) systemen kunnen dingen fout gaan, perfectie bestaat niet.

Laatst bewerkt:
Het is niet "waar".

Dat van die bankiers was ik natuurlijk niet serieus in. Was meer een knipoog.

---------- Toegevoegd om 01:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:53 ----------

Je weet trouwens wel hoe laat het is als mensen fictieve verhalen als argument beginnen aan te dragen.
Mensen hebben ook vaak de neiging om animal farm te gaan quoten als ze met me proberen te discussiëren, erg irritant kan ik je zeggen.

Oke, maar alsnog zijn in principe alle mensen egoïstisch. De één is alleen iets fanatieker dan de ander.

Die toespraak is fictief, maar dat betekent niet dat er geen kern van waarheid inzit.

Bankencrisis is geen schuld van liberalisme in de vormen als die nu bestaan.

Tuurlijk wel, zolang overheden bepaalde excessen toelaat zullen rampen ooit voorkomen. (Murphey's Law)
Van bepalend belang is, is om niet in zwart-wit te denken. Het kapitalisme in zijn puurste vorm is niet zaligmakend, net zo min als het pure communisme. Van beide ideologieën ( merendeel van het kapitalisme) moet je de sterke punten pakken en samenvoegen. Pas dan heb je een ideaal systeem.

Tuurlijk wel, zolang overheden bepaalde excessen toelaat zullen rampen ooit voorkomen. (Murphey's Law)
Van bepalend belang is, is om niet in zwart-wit te denken. Het kapitalisme in zijn puurste vorm is niet zaligmakend, net zo min als het pure communisme. Van beide ideologieën ( merendeel van het kapitalisme) moet je de sterke punten pakken en samenvoegen. Pas dan heb je een ideaal systeem.

Ik heb ook niet gesproken over pure vormen, lees "liberalisme in de VORMEN als die nu bestaan"

Je zal altijd een mengeling nodig hebben in gunstige gevallen, maar men moet uitgaan van een basis als vrije markt en daar probeer je met regelgeving gevaren uit te halen voor bescherming van de burger => gemengde economie.

Maar er gebeuren ook auto ongelukken wil je die ook verbieden?
Je kan niet elk gevaar weg willen werken, je kan gewoon niet alles voor zijn en je moet het ook beslist niet willen.

Wat dat betreft heeft de overheid ziekelijke controle drang, alles voor willen wezen.
Kijk maar naar onze privacy waar we nog veel meer van zullen verliezen.
Nu valt het nog redelijk mee, maar de trend is gezet.

Oke, maar alsnog zijn in principe alle mensen egoïstisch. De één is alleen iets fanatieker dan de ander.

Die toespraak is fictief, maar dat betekent niet dat er geen kern van waarheid inzit.

neen onze samenleving versterkt egoistische tendensen. En als je kijkt naar de menselijke geschiedenis is er eigenlijk niet zo veel verbetert qua welzijn van de hele mensengemeenschap, op sommige vlakken zijn we zelfs achteruit gegaan. Daar zijn imo genoeg voorbeelden van te vinden.
Ja ok, we hebben veel plastiek en hoogtechnologisch vertoon, maar dat is niet meer dan het opsmukken van een achterliggende, verderfelijke mentaliteit.

Silentio, jij verkapte marxist.

• Topic Starter Topic Starter
:roflol: Dus je ziet liefst dat de mens uitgeroeid word inclusief jezelf.
Dat zou de meest pure sociale daad zijn die een mens kan doen. Zichzelf opofferen voor de mensheid (of het einde ervan :D).

Dat zullen pvv-ers en vvd-ers toch nooit begrijpen.
Beter fuseren de partijen en noemen we ze de Apatische Partij.

Nee idd waarom leven als je ook dood kan zijn...

De mens is het slechtste wat de aarde en al het leven ooit is overkomen, want we roeien alles uit, maar toch blijf ik liever leven.

De redding van de regionale Spaanse spaarbank Cajasur dit weekeinde door de Spaanse autoriteiten legde de structurele problemen van het bankensysteem weer bloot.

:roflol:

Dit gebeurt in de VS iedere dag. Het blijft moeilijk om iedere keer redenen te verzinnen waardoor iets stijgt of daalt, maar om complete onzin op te schrijven lijkt mij overbodig.

Niets is perfect, maar de mens is van nature egoïstisch. Een systeem wat daar bij aansluit werkt het beste.

En het is egoisme dat de mens aanspoort tot samenwerken. En hoe groter de onderlinge verschillen, des te groter is de incentive om samen te werken.

Ik kan echt niet geloven dat mensen de vrije markt de schuld geven van de economische crisis. De oorzaak ligt bij de aard van het bankensysteem en geloof me, een papieren munteenheid heeft helemaal niks met kapitalisme te maken. Ik denk dat menig dictator jaloers zou zijn op de macht die centrale banken hebben.

ik ga naar Amerika deze zomer,we zouden genieten van de ''winst'' maar onze winst daalt als een mother****er.:(

Terug
Naar boven