MuscleMeat

Eiwit en levensduur

Reader

Cool Novice
Waardering
0
Jan Dries besluit: ‘We kunnen de sterke toename van hart- en vaatziekten dus niet alleen aan het gebruik van dierlijke vetten toeschrijven. De stijging van het eiwitgebruik na de Tweede Wereldoorlog heeft een veel grotere invloed gehad. Doorslaggevend is echter de sterke toename van stress ten gevolge van een te snel groeiende en veranderende samenleving.’

Cholesterol en vetten

Ik heb zelf eens een documentaire film gezien waarin de prof's twee ratten (of muizen) ten onderzoek stelden. Ze hebben een muis/rat een comfortabel leven gegeven (veel eten). De andere muis/rat kreeg weinig eten.
Het resultaat was dat de muis die minder eten had, langer geleefd heeft.

Maar het is niet zo evident, in het westen krijgt men meer eiwit te verbruiken, en leeft langer dan de volkeren in ontwikkelinglanden.

Jan Dries besluit: ‘We kunnen de sterke toename van hart- en vaatziekten dus niet alleen aan het gebruik van dierlijke vetten toeschrijven. De stijging van het eiwitgebruik na de Tweede Wereldoorlog heeft een veel grotere invloed gehad. Doorslaggevend is echter de sterke toename van stress ten gevolge van een te snel groeiende en veranderende samenleving.’

Cholesterol en vetten

Ik heb zelf eens een documentaire film gezien waarin de prof's twee ratten (of muizen) ten onderzoek stelden. Ze hebben een muis/rat een comfortabel leven gegeven (veel eten). De andere muis/rat kreeg weinig eten.
Het resultaat was dat de muis die minder eten had, langer geleefd heeft.

Maar het is niet zo evident, in het westen krijgt men meer eiwit te verbruiken, en leeft langer dan de volkeren in ontwikkelinglanden.

Geef mij dan maar een comfortabel leven met veel eten een een paar jaartjes vlugger dood dan andersom.
Who wants to be 90 anyway?:D

Geef mij dan maar een comfortabel leven met veel eten een een paar jaartjes vlugger dood dan andersom.

Sommige mensen zijn al oud als ze 50 zijn. Als je echter gezond 90 kunt worden is dat een reuze groot verschil (zie je nog eens een kleinkind opgroeien enzo). Nadeel is weer dat je zo oud bent dat veel mensen die veel jonger zijn (met name kinderen en zelfs kleinkinderen) continu dood gaan wat dan weer niet zo leuk is.

Maar inderdaad de standaard respons op CR ... caloric restriction, zeg maar ontzettend weinig eten om zo langer te leven is... Niet drinken, niet roken, niet eten... zelfs als je niet langer leeft, dan lijkt het al snel in ieder geval eeuwig te duren.

PS: mensen zijn geen ratten. (nou ja de meeste niet dan).

Hmm als je weinig eet kan een doorsnee huismus comfortabel leven, maar wij vallen dan ook weer niet onder de doorsnee huismus..

Ik kies toch voor m'n sport(hobby). :p

Terug
Naar boven