Fitness Seller

Eiwit suplement = kunstmatig eiwit of dierlijk eiwit ?

supervlieg

Cool Novice
Waardering
2
Ik zie het bos niet meer staan door al die bomen erin.

Je kunt zoveel verschillende eiwit supplementen kopen in de winkel van heel goedkoop tot heel duurder supplementen + er zijn eiwit in poeder of eiwit capsules te verkrijgen.En ieder merk van een eiwit supplement zegt dat zijn/haar eiwit supplement het best is op de markt.

1. Wat moet ik nu kiezen,de koopste eiwit supplementen of de duurder eiwit supplementen en poef je het verschil eraan.
2. Hoe kan je nu het beste te weten komen welke eiwit supplement het beste verteerbaar zijn voor je lichaam,welke teken geef je lichaam dan.
3. Wat is het beste voor je ichaam,eiwit supplementen in poeder of in eiwit supplementen van capsules.
4. Supplementen als eiwitten,zijn dat nu echte eiwitten afkomstig van een kippen ei of is dat kunstmatig eiwitten en geen dierlijk eiwitten zoals bij de echte kippen ei.
5. Want je heb nog whey eiwitten,zijn miscchien dit echte kippen ei afkomstig van kippen die vrij rond lopen in de wei.

:heart:

Laatst bewerkt:
1. Valt te zien wat voor eiwit je wilt (lees : hydrolisaat, isolaat, concentraat, casseine, ...) en zie naar het aminozuurprofiel (maar dat zit normaal wel altijd kids).
2. Volgens mij is het allemaal het zelfde ... Tenzij je lactose intolerant bent.
3. Poeder lijkt met het makkelijkste ...
4. Meeste eiwit supplementen zijn WHEY eiwit.
5. Whey eiwit komt gewoon van melk (als je van melk kaas maakt). Maar het fijne ervan weet ik niet.

Ik hoop dat je dat niet dacht van die kippen in de wei ... :p

Je kunt zoveel verschillende eiwit supplementen kopen in de winkel van heel goedkoop tot heel duurder supplementen + er zijn eiwit in poeder of eiwit capsules te verkrijgen.En ieder merk van een eiwit supplement zegt dat zijn/haar eiwit supplement het best is op de markt.

1. Wat moet ik nu kiezen,de koopste eiwit supplementen of de duurder eiwit supplementen en poef je het verschil eraan.
2. Hoe kan je nu het beste te weten komen welke eiwit supplement het beste verteerbaar zijn voor je lichaam,welke teken geef je lichaam dan.
3. Wat is het beste voor je ichaam,eiwit supplementen in poeder of in eiwit supplementen van capsules.
4. Supplementen als eiwitten,zijn dat nu echte eiwitten afkomstig van een kippen ei of is dat kunstmatig eiwitten en geen dierlijk eiwitten zoals bij de echte kippen ei.
5. Want je heb nog whey eiwitten,zijn miscchien dit echte kippen ei afkomstig van kippen die vrij rond lopen in de wei.

Zou als ik jou was maar eens heel goed de verschillende post over dit onderwerp op dit forum gaan lezen.

1) Ga er maar vanuit dat als je prijzen tegenkomt die niet kunnen, ze ook niet kunnen! Eiwitten die heel goedkoop zijn zijn vaak laag in eiwitgehalte, zijn niet instant(moeilijk te mengen), geen zorg besteed aan smaak of samengesteld uit inferieure eiwitbronnen. De eiwitten van de boardsponsoren zijn doorgaans van een goede kwaliteit tegen zeer scherpe prijzen.

2) Het is niet zozeer welk teken het lichaam geeft, het is meer hoeveel heeft het nodig. Dat kun je alleen maar weten door te rekenen. Uitgangs punt is zo'n 1,5 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht. Vanuit daar ga je experimenteren met meer of minder en dan kijken wat de resultaten zijn.

3) Eiwitten in capsules kan bijna niet want dan zou je 30-40 capsules per keer moeten slikken!

4) Alle eiwitten hebben een dierlijke of plantaardige oorsprong. Kunstmatige eiwitten ben ik nog nooit tegengekomen.

5) Whey komt niet uit eieren, maar is een bij-product uit de kaas makerij.

Hier zie je een selectie eiwitten. Voordat je ergens iets aanschaft, informeer jezelf goed anders is het zonde geld.:)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
1. Valt te zien wat voor eiwit je wilt (lees : hydrolisaat, isolaat, concentraat, casseine, ...) en zie naar het aminozuurprofiel (maar dat zit normaal wel altijd kids).
2. Volgens mij is het allemaal het zelfde ... Tenzij je lactose intolerant bent.
3. Poeder lijkt met het makkelijkste ...
4. Meeste eiwit supplementen zijn WHEY eiwit.
5. Whey eiwit komt gewoon van melk (als je van melk kaas maakt). Maar het fijne ervan weet ik niet.

Ik hoop dat je dat niet dacht van die kippen in de wei ... :p

Ja echt waar,ik had altijd gedachte dat whey eiwitten van de kippen ei kwam die op de wei vrij rond lopen.Omdat bijna het duurderste eiwit supplement is en dan geen kippen eieren erin. :duh: Als ik dan mager kaas eet,is dan normaal gezien het zelfde als die whey eiwit supplement.

---------- Toegevoegd om 11:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:14 ----------

Zou als ik jou was maar eens heel goed de verschillende post over dit onderwerp op dit forum gaan lezen.

Dat is allemaal okee,zijn er ook op internet filmjes te zien over hoe nu juist eiwit supplementen wordt gemaakt en wat er allemaal in die eiwit poeder zit. ;)

1) Ga er maar vanuit dat als je prijzen tegenkomt die niet kunnen, ze ook niet kunnen! Eiwitten die heel goedkoop zijn zijn vaak laag in eiwitgehalte, zijn niet instant(moeilijk te mengen), geen zorg besteed aan smaak of samengesteld uit inferieure eiwitbronnen. De eiwitten van de boardsponsoren zijn doorgaans van een goede kwaliteit tegen zeer scherpe prijzen.

2) Het is niet zozeer welk teken het lichaam geeft, het is meer hoeveel heeft het nodig. Dat kun je alleen maar weten door te rekenen. Uitgangs punt is zo'n 1,5 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht. Vanuit daar ga je experimenteren met meer of minder en dan kijken wat de resultaten zijn.

3) Eiwitten in capsules kan bijna niet want dan zou je 30-40 capsules per keer moeten slikken!

4) Alle eiwitten hebben een dierlijke of plantaardige oorsprong. Kunstmatige eiwitten ben ik nog nooit tegengekomen.

5) Whey komt niet uit eieren, maar is een bij-product uit de kaas makerij.

Hier zie je een selectie eiwitten. Voordat je ergens iets aanschaft, informeer jezelf goed anders is het zonde geld.:)

4. want kaas heb je wel kunstmatig en dierlijk kaas,als dan eiwitten van kaas wordt gemaakt. ;)

Nope.

Begin eens met de eiwit sticky te lezen. Die biedt ook een houvast om vervolgens nog eigen research te doen indien nodig. :)

Dat is nu juist het probleem.Welk eiwit supplement merk van een fabriek heeft eens een filmje op internet geplaats.Waar je kunt zien van a tot z hoe nu een juist een eiwit supplement wordt gemaakt ? Want als je ieder eiwit supplement merk moet geloven is hun merk het beste op de markt,maar een filmje ergens plaatsen op internet of een reclame op t.v.plaatsen nog niet gezien. :mad:

---------- Toegevoegd om 11:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:57 ----------

Kaas wordt gemaakt van melk... Ik heb nog nooit kunstmatig melk gezien :p

! Kunstmatig kaas wordt niet gemaakt van melk maar van iets anders. ;)

wei komt vrij na het stremmen van de kaas. je krijgt na het stremmen en tijdens het snijden van de gestremde massa wrongeldeeltjes waar het vocht uit komt, dat is de wei. van de wrongel maken ze kaas.

4. want kaas heb je wel kunstmatig en dierlijk kaas,als dan eiwitten van kaas wordt gemaakt. ;)

bedoel je niet kunstmatig stremsel? je heb leb stremsel en vegetarisch stremsel (halal)

Laatst bewerkt:
Wat jij volkomen verkeerd opvat, is te denken dat eiwit = ei-eiwit, terwijl eiwit = proteïne . Je hebt 4 verschillende stoffen: koolhydraten, eiwit, vet en alcohol.

Zowel dierlijke als plantaardige voedingsmiddelen bevatten eiwit, maar slechts van voedingsmiddelen waar een aanzienlijke hoeveelheid eiwit in zit wordt eiwitpoeder gemaakt.

Je hebt eiwitpoeder dierlijke afkomst
- wei eiwit (whey in het Engels) : vrijwel elk wei-eiwit dat je als supplement koopt is NIET meer een bijproduct van kaasproductie, maar wordt op een andere manier gescheiden van kaas-eiwit.
- kaaseiwit (casein in Engels) : goedkoop is calciumcaseinaat, duur is micellar caseïne
- melkeiwit (milk)
- ei-eiwit (egg protein) : dit is alleen van het eiwit gemaakt

en mengvormen hiervan.

Plantaardig eiwit is er ook, bijv
- soja
- hennep
- rijst
- erwt (vrij zeldzaam)

Ook hier heb je af en toe mengvormen en soms zijn er mengvormen van zowel dierlijk als plantaardig.

Als je het over 'kunstmatig' hebt, dan kom je het dichtste bij met losse aminozuren.
Bijna elk denkbaar aminozuur wordt wel als supplement en dan in capsulevorm verkocht. Dit omdat elk aminozuur andere functies heeft.
Enkele aminozuren die los verkocht worden zijn bijv arginine (coïtus), lysine (weerstand), leucine (spiergroei), BCAA (spiergroei), tryptofaan (slaap), enzo voorts enzovoorts....

Als het je om spiergroei gaat dan moet je trouwens als eerste eiwitten je gewone voeding opschroeven en als dat niet makkelijk gaat, neem je een eiwitpoeder erbij. Zelf neem ik bijv vanwege zuivelallergie een 100% egg protein. Maar veganisten gaan vaak voor soja, rijst of hennep.
Neem je dat allemaal al, dan kan je voor leucine of BCAA erbij kiezen.

Opzich is de verwarring te begrijpen omdat overal Whey eiwitten staat, terwijl Whey proteïne natuurlijk veel duidelijker is:D

Maar er verscheen bij mij ook een glimlach:roflol:

Het is een geweldige misvatting.. denk dat ik 'm er in houd als klassieke vergissing !

Want je heb nog whey eiwitten,zijn miscchien dit echte kippen ei afkomstig van kippen die vrij rond lopen in de wei.

We zijn allemaal ooit onwetend begonnen.. alleen durft niet iedereen er voor uit te komen en houdt dan meestal zijn mond. Nu hebben we tenminste nog iets om over te praten ;)

HAHAHAHAHAHAHA

you just made my day.

Dat heet anoloog kaas dacht ik. Bestaat inderdaad wel;)

Eiwit betekent niet dat het komt van het witte van een ei... :P Klinkt wel logisch maar is te simpel gedacht...

Dat heet anoloog kaas dacht ik. Bestaat inderdaad wel;)

...

'Analoog kaas'... is dat de beruchte nep-kaas?

Nepkaas (zoals op veel pizza's) bevat geen kunstmatige eiwitten. Het is gemaakt van ontgeurde en ontkleurde plantaardige olie met kaasaroma.

Met kunstmatige eiwitten is in het verleden wel geexperimenteerd. Dat was geen succes:

Synthetisch eiwit was een ramp (Seedling October 1990) Heb je het niet zo op dat gerommel met voeding? Het geklungel met synthetische componenten? De recente geschiedenis geeft je groot gelijk. De oude Sowjet-Unie heeft in de jaren zeventig en tachtig een grootschalig experiment uitgevoerd met synthetisch eiwit - single cell protein - en dat is op een catastrofe uitgedraaid...........

Lees verder onderaan deze pagina: http://www.ergogenics.org/voeding5.html

Kris

Terug
Naar boven