MuscleMeat

Eiwitinname USA-Europa

anjatimmer

Pro Bodybuilder
Pro BB
Waardering
0
Ben toch heel erg benieuwd waarom de eiwitinname uit USA niet wordt overgenomen door velen. Zij rekenen daar 1,5-2 gram per pound bodyweight en hier hoor ik alleen zelfde hoeveelheid per kilo bodyweight. Is nogal een verschil. Weet ook dat gevorderde builders en pro's de amerikaanse norm aanhouden. Zit hier een nederlandse logica in?

Welke verhouding EKV houden ze dan meestal aan in de states?

@Anja Timmer
Velen denken dat kh alleen nodig zijn voor energieleverancier voor het trainen. En dat het voor de rest onnodig is en dat je er geen spieren mee kan opbouwen. Hoe denk jij erover?

1 - Amerikanen overdrijven ALLES.

2 - De standaard aanbeveling 0,8 gram per pound lbs komt overeen met onze 2 gram per kilo.

3 - Op een laag calorisch/laag KH dieet moet je wat extra eiwit nemen ten behoeve van neoglucogenese oid.

4 - bij het gebruik van anabolen ook (misschien dat dit bedoeld wordt met "gevorderde bodybuilder" ?)

anjatimmer zei:
Zit hier een nederlandse logica in?

Waarschijnlijk omdat Amerikanen meer de neiging hebben naar naamsbekendheid te kijken (iemand die bekend is zal wel gelijk hebben) en de Nederlander zich meer richt op wat de voedingsraad/dokter zegt.

Ik zit zelf trouwens op 3-3.5gr/kg VVM.

• Topic Starter Topic Starter
Ja misschien heeft het met naamsbekendheid te maken, maar er worden in Amerika heel veel onderzoeken gedaan. Trainers als Glass en Kennedy, niet de allerminsten, adviseren ook om 1.5 tot 2 gr per pond lichaamsgewicht te nemen en gezien de resultaten met hun builders, amateur of pro, liegen er niet om.
Verhouding K/V verschilt per goeroe en het ligt er ook aan in welke fase je zit. Om te bouwen heb je nu eenmaal kh en v nodig, maar als je kijkt naar hun voeding halen ze die kh's toch uit andere voedingsstoffen. Als je daar naar de supermarkt gaat zie je legio dingen zonder vet of zonder suiker of zonder zout. Dat hebben wij allemaal niet.
Belangrijk is in ieder geval, denk ik, om alles goed uit te rekenen a.d.h.v. VVM en dat iedere keer weer opnieuw. Spiergroei - nieuwe cijfers voor voeding.

anjatimmer zei:
Ben toch heel erg benieuwd waarom de eiwitinname uit USA niet wordt overgenomen door velen. Zij rekenen daar 1,5-2 gram per pound bodyweight en hier hoor ik alleen zelfde hoeveelheid per kilo bodyweight. Is nogal een verschil. Weet ook dat gevorderde builders en pro's de amerikaanse norm aanhouden. Zit hier een nederlandse logica in?

in de usa hebben ze toch lbs ofzoiets?

Wel interessant ja:). Zelf houd ik liever percentages aan in plaats van zoveel gram eiwit per kg vvm. Dat werkt imo makkelijker:)

amerikanen ... nuff said

anjatimmer zei:

die nederlandse logica is luiheid in combinatie met gemakzucht..

zelf zit ik wel aan de 4 gram per kg lichaamsgewicht, maar ik weet dat een hoop nog nieteens aan de 2 gram komen..

over wat 3XL zegt tja.. ik luister liever niet naar een dokter, want die weet 9 van de 10 keer niet wat het beste is.. wel voor mn lever/nieren, maar niet voor het realiseren van flinke gains..

Afhankelijk natuurlijk hoe zwaar etc. je wil staan;), voer zelf altijd wel flink mijn eiwitten op in een dieetfase...

Terug
Naar boven