Fitness Seller

Eiwitrijk Voedsel

LAtol

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
60kg
Vetpercentage
15%
Hoi,

Ik heb er een beetje moeite mee om aan mijn eiwit behoefte te komen.
ik weeg atm 61 kg, dus minimaal 122g eiwit per dag.

Ik eet al veel kip, en op trainingsdagen ook shakes, Ook maak ik regelmatig een eitje (of 2-3).
Maar dan kom ik op rustdagen maar net aan de 80-90g meestal.

Moet ik nu meer shakes gaan drinken om dat aan te vullen?
En welk voedsel zit veel eiwit in? en niet te veel andere crap (Veel suiker etc, wat je wel eens bij kwark en yoghurt ziet)

Is Optimel Yoghurt griekste stijl misschien iets? per bak 225kcal , 31,5g eiw en 12,6g suiker. er zit blijkbaar geen vet in.

Alvast Bedankt!

"veel kip" en nog niet aan 100g eiwit komen, hier klopt iets niet...

Hoi,

Ik heb er een beetje moeite mee om aan mijn eiwit behoefte te komen.
ik weeg atm 61 kg, dus minimaal 122g eiwit per dag.

Ik eet al veel kip, en op trainingsdagen ook shakes, Ook maak ik regelmatig een eitje (of 2-3).
Maar dan kom ik op rustdagen maar net aan de 80-90g meestal.

Moet ik nu meer shakes gaan drinken om dat aan te vullen?
En welk voedsel zit veel eiwit in? en niet te veel andere crap (Veel suiker etc, wat je wel eens bij kwark en yoghurt ziet)

Is Optimel Yoghurt griekste stijl misschien iets? per bak 225kcal , 31,5g eiw en 12,6g suiker. er zit blijkbaar geen vet in.

Alvast Bedankt!

Lees de sticky's in de voedingssectie eens.. Zat over eiwitrijk voedsel te lezen. En als je niet aan je dagelijkse behoefte komt > meer eten.

alle soorten vlees, vis, eieren

300 gram kip is al 60 gram eiwit
bak kwark a 500 gram is al 50 gram eiwit
zit je al op 110

verder qua eiwitrijk voedsel: Vlees, vis, eieren, kwark, yogurt, melk, whey,

je kan ook kalkoen/kip/rosbief/ham enz op brood doen, hoe meer je er op doet hoe meer eiwitten!

uhh, dan neem je de magere kwark i.p.v. de fancy merken met veel suiker ??? +/- 43 gram eiwitten per 450 gram voor minder dan een euro..

• Topic Starter Topic Starter
Maakt op zich niet uit welk merk, heb zelf magere kwark van de aldi, 65 cent ofzo voor 500 gram/50 gram eiwit. Elke avond voor het slapen gaan.

gezien je gewicht neem ik aan dat je aan wil komen?
Je kan gewoon op rustdagen net zoveel eten als op trainingsdagen. Doe ik zelf ook. Kom je zeker aan je eiwitten.

blikje tonijn tikt ook al de 30-35 gr eiwitten aan.

Ok, ty, welk merk is dat dan? dan kan ik eens kijken of het hier in de c1000 te krijgen is

Ik gebruik het huismerk van Jumbo (was vroeger C1000 bij mij), milde magere kwark, maar weet niet meer precies of deze veeel verschilde met het huismerk van de C1000. Ongeveer 67 cent voor 1 bakje uit mijn hoofd.

Hier staat bijna alles en je kunt selecteren op eiwitten ;)

http://www.voedingswaardetabel.nl/

Mijn mening is dat je het best mag aanvullen met 1 shake. Is vaak ook even lekker :)

Terug
Naar boven