Fitness Seller

EK gewichtheffen te Strasbourg

saar

Advanced Bodybuilder
Waardering
12
Lengte
1m62
Massa
55kg
Zoals elk jaar zijn alle A-groepen te zien op Eurosport:

Dinsdag 17/4
15.00 vrouwen tot 48kg (live)
17.30 vrouwen tot 53kg (live)
20.00 mannen tot 56kg (live)

woensdag 18/4
9.45 vrouwen tot 48kg (herhaling)
12.00 vrouwen tot 53kg (herhaling)
15.00 vrouwen tot 58kg (live)
17.30 vrouwen tot 63kg (live)
20.00 mannen tot 62kg (live) -> Tom Goegebuer
1.00 mannen tot 62kg (herhaling)

donderdag 19/4
10.30 vrouwen tot 58kg (herhaling)
11.45 vrouwen tot 63kg (herhaling)
15.00 vrouwen tot 69kg (live)
17.30 vrouwen tot 75kg (live)
20.00 mannen tot 69kg (live)

vrijdag 20/4
9.45 vrouwen tot 69kg (herhaling)
11.00 vrouwen tot 75kg (herhaling)
14.45 mannen tot 69kg (herhaling)
17.30 vrouwen +75kg (live)
19.30 vrouwen + 75kg (herhaling)
20.00 mannen tot 77kg (live)

zaterdag 21/4
9.00 vrouwen tot 75kg (herhaling)
10.00 vrouwen tot 75kg (herhaling)
17.15 mannen tot 94kg
18.00 mannen tot 85kg (live)

zondag 22/4
17.00 mannen tot 105kg
18.00 mannen +105kg

kga me echt es eurosport moeten aanschaffen :huilen:

Hoe groot is Tom?

Ben jij ook te zien?

• Topic Starter Topic Starter
1m65 ofzo.

Ik ben niet te zien, de eerste 8 zijn enkel te zien en ik sta 21ste (van de 21 ;))

Ik zal jullie vermelden op onze site :)

Veel succes daar!

Ik mis de helft door mn werk :( Maar ik ga zekwer proberen om zoveel mogelijk te zien.

Morgen rushen als gek om op tijd te zijn en hopelijk Tom te zien.

Weet iemand de resultaten van Sarah al?

63 snatch (63 gemist)
79 clean & jerk (83 gemist)

juist dames van 48kg gezien, ze zijn nog aardig sterk :p

Igor Bour Wins the 56s by Randall J. Strossen, Ph.D. | ©2007 IronMind

Strasbourg - After the snatches, things looked good Vitali Dzerbianiou (Belarus), but one big clean and jerk by Igor Bour (Moldavia) turned the tide.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Igor Bour pushed ahead of Vitali Dzerbianiou with his first clean and jerk, and he went on to win the 56-kg category at the European Weightlifting Championships today in Strasbourg. Randall J. Strossen, Ph.D. photo.

Dzerbianiou marched through three good snatches, ending up with 122, but the gap seemed much larger than the three-kg lead he had over Bour. Bour made 115 and 119, before missing 121, but none of his lifts looked easy, and Dzerbianiou had made three pretty effortless-looking lifts.

Dzerbianiou opened with 140 in the clean and jerk, for the lead, but then Bour, who originally was in for a 147 opener, smoked 143, for the lead. The wisdom of the change in weight seemed even greater when Dzerbianiou missed the jerk with 144 on his second attempt. He came back on his third attempt and following a very strong clean, he made a decisive jerk, to move back into the lead.

Bour showed that his original opener was no bluff, as he took the weight on his second attempt, for a good lift and the gold medals in the jerk and in the total. Not content to stop there, he made another good lift with 151 on his third attempt. This was a big class for Moldavia, as Bour’s teammate Igor Grabucea won all three bronze medals.

Earlier today, Estafania Juan (Spain) won the women’s 48-kg category with a 189-kg total, while Nurcan Taylan (Turkey), well off her best lifts, came in second with 186. Genny Pagliaro (Italy), who narrowly missed the lift that would have given her the gold medal in the snatch, was third, with 179 kg.

Marioara Munteanu (Romania) won the women’s 53-kg category with a 190 total, followed by Natliya Trotsenko (Ukraine), with 186, and Svenlana Ulyanova, who hit 184 kg.

Wat een Smurfje weer.... maar wel BERE-sterk !

We hebben wel gewichtheffers (ook maar weinig trouwens), maar geen enkele topper! Kijk maar es op de website van het NOGB en vergelijk de resultaten van de Nederlandse atleten met de mannen/vrouwen die tillen op het EK, dan zie je dat Nederlanders er niks te zoeken hebben.

Als er nu es wat meer mensen gingen gewichtheffen!

We hebben wel gewichtheffers (ook maar weinig trouwens), maar geen enkele topper! Kijk maar es op de website van het NOGB en vergelijk de resultaten van de Nederlandse atleten met de mannen/vrouwen die tillen op het EK, dan zie je dat Nederlanders er niks te zoeken hebben.

als er eens wat seminars kwamen waar je heen kon voor info

in je eentje de snatch leren is nie eg makkelijk en motiveert dus ook nie eg.
clean & jerk gaat nog wel, maar er is niemand die naar je techniek kan kijken, omdat niemand er wat vanaf weet.

Het is weer mooi om te zien!

...

Weinig mogelijkheden tot gewichtheffen > minder mensen die gaan gewichtheffen > nog minder mogelijkheden > etc.

Genoeg mensen die het graag zouden doen/proberen, helaas erg weinig plaatsen waar je het kan/mag doen. Goede begeleiding nog daargelaten :(

Het is weer mooi om te zien!

Weinig mogelijkheden tot gewichtheffen > minder mensen die gaan gewichtheffen > nog minder mogelijkheden > etc.

Genoeg mensen die het graag zouden doen/proberen, helaas erg weinig plaatsen waar je het kan/mag doen. Goede begeleiding nog daargelaten :(

idd no way dat ik in me gym 100 kilo op de grond gooi

Genoeg mensen die het graag zouden doen/proberen, helaas erg weinig plaatsen waar je het kan/mag doen. Goede begeleiding nog daargelaten

Helaas helemaal waar, op de website van de NOGB staan alle locaties waar het mogelijk is om onder begeleiding te gewichtheffen, dit zijn er uiteraard veel te weinig.

Ik was afgelopen zaterdag bij de algemene leden vergadering van de NOGB en we zijn zo goed en zo kwaad als het kan het gewichtheffen wat meer te laten voorstellen in Nederland. Maar het gaat heel moeizaam: geen geld, weinig locaties met mogelijkheid om gewichten te laten vallen en weinig gekwalificeerde coaches want het is natuurlijk een heel slecht idee om zelf wat aan te klooien.

Terug
Naar boven