- Waardering
- 964
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 85kg
Wat ik even kwijt moet: Waarom beginnen mensen met zulke slechte gewoontes? Ik weet 99% zeker dat je eerste sigaret niet lekker is. Waarom gaan mensen er dan mee door? Zelfde met bier, je eerste biertje is toch ook niet lekker? ''Moet je leren drinken...''
En andere vent in zijn kont nken is (denk ik) ook smerig, en dat ga je toch ook niet oefenen.
Eens met je boodschap, beter begin je er niet aan!!
Kan je echter zeggen dat veel verslavingen ook genetisch aangelegd kunnen zijn doordat de ouders het doorgeven aan het kind.
De ene is dus verslaving gevoeliger dan de ander.
Als je verslavingsgevoelig bent dan moet je een redelijk sterke geest hebben om het te winnen van je lichaam.
Opgegroeid in een huis vol rook met twee rokende ouders walgde ik als sporter van die gore troep.
Tot ik door een ongeval niet meer mijn sport kon doen en op me twintigste een keer een sigaret rookte, het leek of ik nooit anders gedaan had.
Niet dat ik nodig had maar vond het te lekker om het niet te doen en zo zijn jaren voorbij gegaan.
Toen ik wat ouder werd was ik het niet meer eens met deze vreemde gewoonte waar ik ooit zo een afkeer tegen had en heb ik de gewoonte van sigaretten roken opgegeven.
Hetzelfde geldt in principe voor alcohol, als je ouders flink aan de zuip zijn geweest heb je grote kans dat jij sneller hooked zal zijn.

.