Fitness Seller

Emigreren

Overweeg al 5 jaar een vertrek naar Spanje.
Heb er ook familie wonen al 10 jaar lang ofzo en die bevalt het wel goed.
Maar die hebben geld en hoeven daar niet te werken en dat zal ik wel moeten.

Maar dan nog. Ik zie het wel, erger als hier de laatste tijd zal het daar niet zijn :)

• Topic Starter Topic Starter
Luukie23 zei:
Als je naar Californië wilt, ga dan alsjeblieft niet naar Los Angeles. Volgens mij ben je er ook nog nooit geweest, want zo relaxed is het er niet. In Californië zijn honderd plekken mooier en vetter. Wil je naar een grotere stad, dan zou ik San Francisco of San Diego eens overwegen. Voor SF is een van de weinige gezellige steden in de VS. Als je niet naar een metropool wilt kun je overwegen om richting Stanford. Santa Barbara, Palm en Sacramento zijn ook erg de moeite waard. Bovendien is er veel technologie aanwezig, door silicon valley. Maar LA??? zou ik niet doen

by the way:
Ik vertrek in Januari daadwerkelijk naar Sydney
Ik ben er idd nog niet geweest, en voordat ik een stap maak om daarheen te verhuizen zal ik er zeer zeker al 1 of 2 keer zijn geweest om de scene te bekijken. Ik heb verder alleen maar goede dingen gehoort van LA verder [naast de criminaliteit in de armere wijken]. Maar die andere steden klinken ook goed, dus ALS ik er een keer geld voor heb en de kans ga ik er een tijdje heen om te scouten vast [maandje door de steden ofzo]. Las Vegas lijkt me ook wel vet trouwens. En New York City ook, beetje koud en ander soort mensen maar toch... :D

Wat is de reden dat je naar Sydney gaat trouwens? gewoon mooi enzo? :)

@tsunami: beetje teveel geld ofzo? ff elke week vliegen naar NL :P

Jonko zei:
Wat is de reden dat je naar Sydney gaat trouwens? gewoon mooi enzo? :)

De uitdaging. Nieuwe mensen leren kennen. Andere cultuur. Ander klimaat. Een enorm grote stad. Een buitengewoon mooi land. De mentaliteit. Kortom: zo ontzettend veel redenen...Ik ga er wonen en werken. Ik heb nog geen idee voor hoe lang, maar in ieder geval voor langere tijd

PS: Las Vegas is leuk voor een week...Buiteb het centrum en 'de strip' valt er weinig te beleven. maar mocht je in ergens tussen San Diego en San Fransisco terecht komen, is Las Vegas goed te bereizen

Japan , Korea (n) of Canada . Waarom ? Vreemde omgeving zal goed zijn voor de creative juices . En kijken hoe moeilijk het is om te integreren in een maatschapij waar je niet teveel voorkennis over hebt . :]

(noem het stom) .

Ik zit er wel eens over te denken om weg te gaan hier ja. Mexico trekt me enorm, weet niet waarom. Maar wil er dan sowieso eerst eens naartoe op vakantie en zorgen dat ik de Spaanse taal helemaal beheers. Hoeft ook niet nu, maar misschien over 10 jaar ofzo, dan ben ik 30 :) Maar goed, dat zie ik dan wel weer, ligt er ook aan hoe de situatie in Nederland op dat moment is, en hoe ik zit met familie/gezinnetje e.d. Plus dat ik wat ruim in m'n geld wil zitten voordat ik zoiets overweeg, omdat ik aanneem dat je zeker de eerste paar maanden moeite hebt met werk krijgen. Als ik het ga doen, ga ik het wel goed doen :)

Nu ik er wat langer over nadenk lijkt Oostenrijk me ook wel wat. Aardige mensen, fantastisch mooi land, en het cultuurverschil met NL is niet zo heel erg groot.

Luukie23 zei:
De uitdaging. Nieuwe mensen leren kennen. Andere cultuur. Ander klimaat. Een enorm grote stad. Een buitengewoon mooi land. De mentaliteit. Kortom: zo ontzettend veel redenen...Ik ga er wonen en werken. Ik heb nog geen idee voor hoe lang, maar in ieder geval voor langere tijd
PS: Las Vegas is leuk voor een week...Buiteb het centrum en 'de strip' valt er weinig te beleven. maar mocht je in ergens tussen San Diego en San Fransisco terecht komen, is Las Vegas goed te bereizen

Dan heb je al een job gevonden neem ik aan? of moet je nog iets zoeken? Heb laatst naar een programma gekeken over de immigratiedienst van Australië, die stuurden mensen met niet genoeg cash gewoon terug. Heb je niet ook bepaalde werk- woonvergunningen nodig? hoe zit het daar eigenlijk mee?

Spreek je al Dundee's sheela:D ?

Sydney,lijkt me heerlijk:)

Ik ben nog thuisgebonden maar later zou ik graag willen verhuizen naar Miami,gewoon om weg te zijn van de schijnheilige mensen.

Jonko zei:
@levi: welk land/eiland/staat denk je dan aan? Jamaica ofzo?

Nee absoluut geen Jamaica. Het moet een prachtig eiland zijn maar volgens mij ook een hoop criminaliteit.

Iets tropisch lijkt me idd wel iets.

ik wil emigreren naar een land waar alles goedkoop is, er lekkere niet veel-eisende wijfen zijn die de meest ranzige dingen met je willen doen, er geen drukke stressvolle snelle maatschappij is, er lekker eten is, er het grootste deel van het jaar mooi weer is, ze engels spreken, waar je makkelijk aan illegale middelen kan komen en thats it.. thailand ofzo komt redelijk dichtbij :D

ECLIPSE zei:
ik wil emigreren naar een land waar alles goedkoop is, er lekkere niet veel-eisende wijfen zijn die de meest ranzige dingen met je willen doen, er geen drukke stressvolle snelle maatschappij is, er lekker eten is, er het grootste deel van het jaar mooi weer is, ze engels spreken, waar je makkelijk aan illegale middelen kan komen en thats it.. thailand ofzo komt redelijk dichtbij :D

Brazilie (fortaleza) zou jij je dan ook nog wel kunnen vermaken. De h**ren schijnen daar gewoon ongevraagd met jou en je maten samen in de taxi te stappen en je kunt je neus flink volgooien met zuivere coke voor 5 euro/gram ofzo.

Niet echt mijn idee om mn ouwe dagen te slijten.

geil :D ik doe alleen niet aan coke.. denk meer aan test enzo :D

CU2 zei:
Dan heb je al een job gevonden neem ik aan? of moet je nog iets zoeken? Heb laatst naar een programma gekeken over de immigratiedienst van Australië, die stuurden mensen met niet genoeg cash gewoon terug. Heb je niet ook bepaalde werk- woonvergunningen nodig? hoe zit het daar eigenlijk mee?

Spreek je al Dundee's sheela:D ?

Je kunt starten met een Working Holliday Visum. Dat is een visum dat Backpackers altijd gebruiken. Hiermee mag je maximaal 1 jaar in Australië verblijven, en mag je maximaal 6 maanden (voorheen was dat 3) voor één en dezelfde werkgever werken. Je moet dan als je vertrekt een retour ticket kunnen overleggen, en kunnen bewijzen dat je 3000 Euro op je rekening hebt.

Wil je voor onbeperkte tijd emigreren, moet je van te voren aan kunnen tonen dat je wat toevoegt aan het land (Hoger opgeleiden hebben ze natuurlijk graag, omdat die nieuwe kennis meebrengen). Ook moet je kunnen overleggen dat je al een baan, voor vertrek, hebt. Ze willen natuurlijk geen werklozen binnen halen. Als je dit kunt overleggen (tezamen met een goede opleiding) dan is het aanvragen van een visum voor onbeperkte tijd (verblijfsvergunnning) niet 'zo'n probleem. De VS is bijvoorbeeld, na 11 september 2001, een heel ander verhaal. Daar is het onzettend lastig om een visum voor onbeperkte tijd te krijgen. In Australië ligt dit dus ietsje makkelijker...

Damn, moeilijk man
Lijkt mij dat het land totaal geen armoede kent:eek:

wervisser zei:
Mee eens...waar haal je (suat) dat waanzinnige idee vandaan ??? :eek:

Euhmm....van mensen die dat daadwerkelijk hebben gedaan. Het wordt steeds duurder maar nog steeds is het niet zo duur als bij ons, heb ik vernomen. Dat geldt voor zowel huizen als auto's.

Luukie23 zei:
Als je naar Californië wilt, ga dan alsjeblieft niet naar Los Angeles. Volgens mij ben je er ook nog nooit geweest, want zo relaxed is het er niet. In Californië zijn honderd plekken mooier en vetter. Wil je naar een grotere stad, dan zou ik San Francisco of San Diego eens overwegen. Voor SF is een van de weinige gezellige steden in de VS. Als je niet naar een metropool wilt kun je overwegen om richting Stanford. Santa Barbara, Palm en Sacramento zijn ook erg de moeite waard. Bovendien is er veel technologie aanwezig, door silicon valley. Maar LA??? zou ik niet doen

Veel is waar wat je zegt. SF is echter een van de duurste steden in de VS om te wonen. SF en SD zijn zeker mooier dan LA (parken, cafes/barretjes), maar LA is dus echt wel supervet. Hele gave clubs en andere uitgaansgelegenheden. Bovendien zit je mooi tussen SD en SF in.
Ik woon zelf een uur buiten LA en mijn vriendin woont in North-Hollywood. En geloof mij, het is echt wel goed toeven in LA, ook al is het vrij prijzig. Ik zit nu hier op een visum voor de komende jaren, maar ik ben bezig met een permanente verblijfsvergunning. Of ik er ook oud wil worden is echter een tweede...Dan zit je volgens mij nergens beter dan in Europa... :D

Brazilie (fortaleza) zou jij je dan ook nog wel kunnen vermaken. De h**ren schijnen daar gewoon ongevraagd met jou en je maten samen in de taxi te stappen en je kunt je neus flink volgooien met zuivere coke voor 5 euro/gram ofzo.

Niet echt mijn idee om mn ouwe dagen te slijten.

Ze spreken daar geen engels, portugees en 2e taal spaans.

Silva zei:
Ze spreken daar geen engels, portugees en 2e taal spaans.

Engels is kennelijk een wereldwijd probleem voor Spaanstaligen.

Brasil ben ik overigens zelf nooit geweest. Ik betwijfel ook of ik mij daar zou vermaken.

Voor de mensen die naar noorwegen willen: www.norsk.nl
Een bedrijf, van een oom en tante van mij, dat mensen helpt emigreren naar noorwegen :) Zelf lijkt me noorwegen ook wel wat.

Mij absoluut niet
VEEEEEEEEEEEEls te koud

Ben bijna heel america doorgeweest, zuid amerika, azie, japan, korea, australie, NZ.

Zoals al gezegd LA daar wil je echt niet wonen hoor...... Miami, key-west, vond ik een stuk leuker.

Ben bijna zeker van plan om te emigreren naar Australië of NZ, ga er in de loop van 2007 nog een keer heen om me goed te gaan oriënteren. Werkvergunning en visum van een jaar, kijken welke banen er allemaal zijn, ze vragen daar hoop mensen met technische achtergrond dus dat is voor mij positief.

Terug
Naar boven