MuscleMeat

EO haalt evolutietheorie uit serie

Ik begrijp jouw echt niet
Hoe kun je opeens niet gelovig worden. Werd je wakker op een ochtend en dacht je HEY vanaf vandaag wordt ik een ongelovige:scratch:
Heb je de koran uberhaupt wel eens gelezen, en niet zeggen ja want dat geloof ik niet

Waarlijk, degenen die ongelovig zijn onder de mensen van het Boek en de

veelgodenaanbidders zullen in het Vuur van de Hel eeuwig verblijven.

Zij zijn de meest slechte onder de schepselen.

Het is aan de mens zelf wat ze willen geloven.
Ze (EO) staan wel achter die dvd maar niet achter dat stukje over evolutietheorie.
En dan is begrijpelijk want daar zijn ze christenen voor. :D
Het is niet omdat je ergens niet mee eens bent dat je die persoon / theorie daarom maar helemaal censureerd/weglaat/in de doofpot steekt. Dan zou ik de posts in dit discussieforum voor 50% (fictieve cijfers) maar moeten deleten, want ik ben het niet eens met zoveel procent wat er gezegd wordt? Wat een onzin.

Een volwassen persoon/organisatie toont alles en laat de mensen zelf kiezen. Het is buitengewoon triest wat ze hier hebben gedaan en laat maar weer eens zien welke negatieve invloed sommige gelovigen hebben op de samenleving.

Als ik de serie had geproduceert dan had ik ze verboden delen weg te laten, het is alles of niets tonen.

Trouwens nog iemand die bepaalde wat er wel en niet getoond werd in de media: Untitled Document

Hoe kun je opeens niet gelovig worden. Werd je wakker op een ochtend en dacht je HEY vanaf vandaag wordt ik een ongelovige:scratch:
Heb je de koran uberhaupt wel eens gelezen, en niet zeggen ja want dat geloof ik niet

Ik was nooit niet echt 100% overtuigd moslim hé. Ik zei wat ik moest zeggen van ons community. Hersenloos schapengedrag. Pas als ik vragen begon te stellen, heb ik geloof afgeworpen. Ik heb de Koran nooit volledig gelezen..., ben er indertijd aan begonnen, maar dat idiote schrijfsT bezorgt me zware hoofdpijn.(als ik nog 1 keer 'voorwaar' lees, dan ga ik echt flippen!) En op elke bladzijde staat er wel hoe ongelovigen naar hel gaan, dat was ik onderhand ook zo'n beetje beu.

Wij hebben het boek: De Edele Koran.
Uitgegeven door: Islamitisch Cultureel Centrum Nederland (ICCN).
Copyright: Sofjan S. Siregar.

Op blz 2 lees ik wel iets leuks, wel toepasselijk zo blijkt: Voorwaar, voor degenen die niet geloven, maakt het geen verschil of jij hen waarschuwt of dat jij hen niet waarschuwt: zij zullen niet geloven.

Allah heeft hun harten en hun gehoor verzegeld en over hun ogen ligt een bedekking en voor hen is er een geweldige bestraffing.

En dat gaat zo door, +- 900 blz lang, al dan niet met andere woorden :rolleyes:

Directeur Henk Hagoort van de EO begrijpt het probleem niet. Of de EO zelf programma's maakt of die aankoopt, de omroep voert volgens de directeur altijd de eindredactie en gaat daarbij, zoals elke omroep, uit van zijn identiteit. Hij wijst erop dat bij elke uitzending het EO-logo te zien is.

Hoe de **** moeten mensen weten waar de "eo logo" voor staat. Ik wist het bijvoorbeeld niet. Dat ze maar met koeien van letters schrijven: CHRISTENTUIG!

Ach zo is het met de Bijbel en alle andere geschriften ook gegaan.
Iedereen verzint zijn eigen regeltjes en wetjes erbij ..om zieltjes te winnen..te veroveren.
Maar uiteindelijk gaat ieder zijn eigen weg en bepaal je zelf waar je voor kiest.
Net als nietnormaalkunnenpratende Jaap. ;)

Dat wil nog niet rechtvaardigen dat ze iemand anders werk hebben aangetast. Dan hadden, zoals ik al zei, zelf een dvd moeten maken.

:roflol:

Spierte16, heet jij soms Najib Amhali ? Je kunt soms echt grappig zijn. :D

Zo makkelijk is dit niet. Wat doe je met mensen die een mentale stoornis hebben die dit soort dingen verkondingen?

Wel eens het wetboek van strafrecht bestudeerd? Er zijn verschillende straf- en schulduitsluitingsgronden, waarvan een mentale stoornis er één is.

Overigens pleit ik ervoor om het ontkennen van de grondrechten strafbaar te stellen, grondrechten zoals VRIJHEID VAN GELOOF en het VERWERPEN van dat rammelend gat van een stuk evolutietheorie die nog steeds een THEORIE is

Je hebt gelijk in dien verstande dat de legitimiteit van wettelijke normen die omstreden zijn voor grote groepen mensen discutabel zijn. Echter let dit de wetgever niet om eveneens omstreden themas als euthanasie een wettelijke grondslag te geven.

Maargoed ik heb vaakgenoeg geïllustreerd waarom een rationele houding van de staatsburger (hetgeen het accepteren van de, momenteel superieure, evolutietheorie prachtig illustreert) inherent is aan een toonaangevend moderne samenleving. Ondanks dat de hypothese van de rationele mens in de 'homo economicus' al wel achterhaald lijkt vind ik wel dat dit de norm moet zijn.

Overigens vind ik de opvattingen die Spiertje er sindskort op nahoudt wel exemplarisch voor de overwegend irrationele, weinig kritische en weinig progressieve, botte geest van de islamitische burger die het failliet van de meeste hedendaagse moslimstaten betekent.
Olievoorraden zouden weleens een laatste strohalm kunnen zijn voor menig islamist, want wanneer de westerse afhankelijkheid hiervan verdwijnt (liever vandaag dan morgen) dan zou het mij niet verbazen als grote de delen van het midden-oosten als een kaartenhuis ineen storten en heb je pas echt de 'poppen aan het dansen' (al zullen er tegen de tijd dat het zover is er zeker geen westerse troepen ed aanwezig zijn).

Laatst bewerkt:
Het is niet omdat je ergens niet mee eens bent dat je die persoon / theorie daarom maar helemaal censureerd/weglaat/in de doofpot steekt. Dan zou ik de posts in dit discussieforum voor 50% (fictieve cijfers) maar moeten deleten, want ik ben het niet eens met zoveel procent wat er gezegd wordt? Wat een onzin.

Een volwassen persoon/organisatie toont alles en laat de mensen zelf kiezen. Het is buitengewoon triest wat ze hier hebben gedaan en laat maar weer eens zien welke negatieve invloed sommige gelovigen hebben op de samenleving.

Als ik de serie had geproduceert dan had ik ze verboden delen weg te laten, het is alles of niets tonen.

Trouwens nog iemand die bepaalde wat er wel en niet getoond werd in de media: Untitled Document

Daar ben ik het mee eens wat je zegt.
We kunnen zelf wel bepalen of we het willen geloven of niet.
Maar net wat ik zei, daar zijn het christenen voor,... dit doen ze al eeuwen lang.
Op die manier is de Bijbel en de Koran ook verkracht.

Ik pleit, in navolging van het strafbaar stellen van het ontkennen van de holocaust, dat het ontkennen van de evolutietheorie (tot op wetenschappelijke gronden er een superieure theorie is) eveneens op straffe komt te staan!

Sta unaniem achter dit punt en het bericht twee posts eerder dan deze.

Met deze leidraad in de politiek, manier van denken, verhouding met het leven op wereldschaal zouden we een flinke slinger voorwaarts geven aan die eveneens zelfde evolutie. Helaas is zeker 60% van de wereldbevolking nog niet zo ver.

Laatst bewerkt:
Dus ze hebben de stukken die gingen over de evolutietheorie niet laten zien aan het 'EO-volk" zeg maar.

Blijkbaar is er geen vrijheid van meningsuiting bij de EO. Dit bewijst maar weer eens hoe dictatoriaal de streng christelijken zijn. Ik noem dit een vorm van hersenspoeling door bepaalde dingen weg te laten. Dit is een bekrompen manier van denken waarbij ze niet open staan voor andere opvattingen. Als ze de evo-theorie met de grond gelijk wilden maken, konden ze het beter WEL uitzenden en dan hun eigen commentaar erbij wat ZIJ ervan vinden om zo die theorie te ontkrachtigen. Maar dat lukt ze niet, want de evolutietheorie staat als een paal.

Sta unaniem achter dit punt en het bericht twee posts eerder dan deze.

Met deze leidraad in de politiek, manier van denken, verhouding met het leven op wereldschaal zouden we een flinke slinger voorwaarts geven aan die eveneens zelfde evolutie. Helaas is zeker 60% van de wereldbevolking nog niet zo ver.

Het zal moeten beginnen door het goede voorbeeld van enkelen. Waarvoor West-Europa natuurlijk wel de aangewezen plek is. Echter zie je hier op dit moment in Nederland ook nog de restanten van de verzuilde samenleving terug in de politiek. Hierdoor is men zowel binnen als buiten Den Haag nog geneigd in dezelfde politieke kaders te denken.

Een reden voor mij om nooit een confessionele partij te stemmen! Opmerkelijk voor mij waarom CDA ondanks de sterke christelijke wortels toch het meerendeel van de stemmen krijgt; hier moeten veel mensen aan voorbij gaan. En dit hangt ook wel samen met de tekortkomingen van het democratische staatsbestel, ook de niet- en blancostemmers zijn substantieel.

Wanneer krijgen we een pragmatische 'Governator' die de boel een beetje rechtzet in ons landje :D

Haha de evolutietheorie afdoen als "enkel een onbewezen theorie" en een verzonnen verhaal aanhangen is echt onzin. Voorzover ik weet is de evolutietheorie ook niet gefalsifiseerd. Daarentegen lijkt het ontstaan van de mensheid op basis van diverse geloven erg onwaarschijnlijk. :rolleyes:

Religie... hahahahahahaha :roflol:

Alles is toch onzin !!!
Waar hebben we het nog over.....

Dus ze hebben de stukken die gingen over de evolutietheorie niet laten zien aan het 'EO-volk" zeg maar.

Blijkbaar is er geen vrijheid van meningsuiting bij de EO. Dit bewijst maar weer eens hoe dictatoriaal de streng christelijken zijn. Ik noem dit een vorm van hersenspoeling door bepaalde dingen weg te laten. Dit is een bekrompen manier van denken waarbij ze niet open staan voor andere opvattingen. Als ze de evo-theorie met de grond gelijk wilden maken, konden ze het beter WEL uitzenden en dan hun eigen commentaar erbij wat ZIJ ervan vinden om zo die theorie te ontkrachtigen. Maar dat lukt ze niet, want de evolutietheorie staat als een paal.

De reactie van de EO is dat hun , in goed overleg met bbc, dingen hebben laten zien die overeen komen met hun geloof.

Het is een christen zender en ze willen op hun manier dingen lataen zien die overeen komen met hun geloof.

Ik snap het probleem niet echt. Er word zoveel geknipt en geplakt overal. Laat hun hun eo uitzendingen doen, bedoel dan zap je naar een ander kanaal.

Ik ben geen kerkganger en ga het voor niemand "opnemen" maar vind het beetje nieuws zoekerig..

De evolutie theorie is altijd nog beter onderbouwd dan de theorie die "god" heet.

Laat de EO toch, als mensen zo nodig oogkleppen op willen houden is dat hun keuze. Pas als politici zich gaan uitlaten over de het creationisme e.d. is het zaak de boel goed in de gaten te houden.

Er wordt overal zoveel geknipt en geplakt snap het probleem niet helemaal, als ze dat willen doen hebben ze dat recht ook. Tuurlijk is het fantastisch om iedereen die gelooft in iets meteen maar weer over een kam te scheren, maar dat zie je in meerdere topics terugkomen

Terug
Naar boven