XXL Nutrition

Epistane/Havoc

Het boek is inderdaad gebaseerd op onderzoek. Er staan een hondertal stoffen in met anabole/androgene ratio. De referentielijst is achterin het boek te vinden.

Het onderzoek moet dan nog kloppen. Over deze middelen is niet veel onderzoek beschikbaar. En het beschikbare onderzoek is nogal twijfelachtig. Het is niet omdat het in een boek staat dat het klopt.

ff een vraagje! neem je de dosering Havoc iederedag 7 dagen in de week of 5?

gwn iedere dag

wk1 20
20
30
40

zoiets

• Like
Waarderingen: JaSz
okay dank!

Het onderzoek moet dan nog kloppen. Over deze middelen is niet veel onderzoek beschikbaar. En het beschikbare onderzoek is nogal twijfelachtig. Het is niet omdat het in een boek staat dat het klopt.

Je vraagt of het op wetenschappelijk onderzoek is gebaseerd; ja. Of deze onderzoeken kloppen is voor mij niet na te gaan.
Op de eerste plaats staan de meeste studies niet op Pubmed (alles voor 1969) en als ze er staan zijn het vaak zonder of alleen met abstract. En dan nog meestal in het Duits. Al kon ik aan de fulltexten komen, dan nog weet ik te weinig over de methodologie van dit onderwerp om een oordeel te vellen over de betrouwbaarheid. Daarnaast neem ik aan dat de meeste studies op ratten zijn uitgevoerd, in hoeverre deze effecten zijn te extraploren naar mensen durf ik niet te zeggen. Als jij deze kennis wel beschikt, feel free om het te controleren.

Maar dit is een van de weinige bronnen met een bijna volledig overzicht van AAS en de anabole/androgene ratio. It's all we got, je kunt natuurlijk Pubmed afstruinen maar dan wordt het vinden van deze informatie zeer moeilijk. Zonder bedoeling tot 'appeal to authority', als je weet wie de schrijver van dit boek is dan weet je ook dat dit niet de eerste de beste persoon is.

heb het vorig jaar gedaan, in de bulk. Ik had me hierover maanden ingelezen. Ik at correct, doseerde correct maar kwam geen hol bij. Hoogstens een halve kg.
Kan even goed van het eten zijn.
Beter aan de AS gaan ipv die troep te kopen, daar wéét je tenminste dat ze werken

heb het vorig jaar gedaan, in de bulk. Ik had me hierover maanden ingelezen. Ik at correct, doseerde correct maar kwam geen hol bij. Hoogstens een halve kg.
Kan even goed van het eten zijn.
Beter aan de AS gaan ipv die troep te kopen, daar wéét je tenminste dat ze werken

Havoc/epi is een AAS (Methepitostane). Maar net als bij alle hormonale producten (zeker orals) reageert niet iedereen er even goed op. Ik zeg zeker niet dat epi-/havoc even goed of beter is dan andere orals. Maar er zijn genoeg mensen die er wel goed op reageren.

Ik heb her en der wat info verzameld over Epistane/Havoc gebruik. Misschien bruikbaar voor sommigen. Indien je op-en of aanmerkingen hebt, laat maar horen.

Epistane/Havoc

Bijwerkingen
• Gewrichtspijn;
• Aanslag op de lever;
• Bloeddruk, prostaat, lever, lipid profiel, cholesterol gehalte en endocrine systeem (interne hormonale afscheiding);
• Lethargy (verminderde alertheid).

Dosering
Epi-Havoc doseringen dienen op de dag te worden verspreid (i.v.m. de gemiddelde half life):
• 1 dosering in de ochtend;
• 1 dosering na de lunch;
• 1 dosering na het avondeten;
• Op trainingsdagen is het aan te bevelen een dosering ongeveer één uur voor de training in te nemen;
• Epi-Havoc kan de nachtrust nadelig beïnvloeden, daarom neem je beter géén dosering voordat je gaat slapen.

Cycle duur
Aanbevolen: 4-5 weken cycle van 40mg.
NB. 4 weken voor een eerste kuur is prima!

Effectiviteit (4-5 weken cycle van 40mg.)
• Tijdens de bulk zijn gains variërend van 3 - 5,3 kg. mogelijk;
• Tijdens de recomp zijn gains variërend van 1,5 - 3 kg. met een verlaging van het lichaamsvetpercentage met 1-3%;
• Tijdend de cut zijn gains variërend van 0,5 - 1,2 kg. met een verlaging van het lichaamsvetpercentage met 2-4% mogelijk.

NB. De effectiviteit van Epi-Havoc varieert sterk per gebruiker. Er zijn gebruikers die niet reageren op een Epi-Havoc cycle.

PCT (Post Cycle Therapy)
Omdat tijdens een Epi-Havoc cycle de eigen testosteron aanmaak door het lichaam wordt stilgelegd, moet het lichaam na de cycle een jump start krijgen zodat deze weer begint met de aanmaak van testosteron.

Om de stress op de interne hormonale afscheiding (hormoonhuishouding) te beperken, is een goede PCT een absolute must. Wanneer de PCT niet op orde is, kan de verstoorde hormoonhuishouding resulteren in de verschillende bijwerkingen:
• Gynecomastia (borstvorming bij mannen);
• Spanning/depressie;
• Lichamelijke pijnen;
• Impotentie en andere seksueelfunctioneel gerelateerde bijwerkingen;
• Verlies van opgedane gains tijdens de cycle.

Een goede PCT
• Start met je PCT nakuur één dag na je laatste Epi-Havoc dosering, dus ná de Epi-Havoc cycle;
• Een gebruikelijke PCT nakuur duurt 4 tot 6 weken (sterk afhankelijk van de cycle, gebruiker en het soort PCT);
• Óók tijdens je PCT blijf je Life Support, Cycle Assist of Cycle Support gebruiken;
• Goede OTC (Over The Counter) nakuren zijn:
o Competitive Edge Labs - PCT Assist;
Een all purpose PCT product die je testosteron productie op gang helpt, je hormoonhuishouden in balans brengt en het lichaam helpt bij het regulatie van estrogeen.
o iForce Nutrition - Reversitol;
Een effectieve estrogeen regulator en testosteron booster.
o Driven Sports - Lean Xtreme.
Één van de meest populaire (bewezen) producten voor het controleren van de effecten van cortisol.

NB. Wanneer een OTC nakuur wordt gebruikt, is een cycle van 6 weken aanbevolen.

Uitgaande van bovengenoemde OTC producten, zou je OTC nakuur er als volgt uitzien:

Week 1: PCT Assist, Lean Xtreme (de door de fabrikant aanbevolen dosering)
Week 1-5: PCT Assist, Reversitol (tijdens de eerste twee weken 3 capsules per dag. De volgende twee weken 2 capsules per dag.), Lean Xtreme
Week 5-6: Reversitol (tijdens de laatste week 1 capsule per dag).

• De méést effectieve PCT nakuur is een research drug zoals Nolvadex (Tamoxifen Citrate) in combinatie met Driven Sports - Lean Xtreme.

Een Nolvadex nakuur zou er als volgt uit kunnen zien:

Week 1-2: Nolvadex 20mg., Lean Xtreme (3 capsules)
Week 2-4: Nolvadex 10mg., Lean Xtreme (3 capsules)

Voorbeeld cycle inclusief research drug PCT nakuur:

Week 1-2: Pre-Load Cycle Support, Cycle Assist of Life Support
Week 2-3: Cycle/Life Support, Epi-Havoc 30mg.
Week 3-7: Cycle/Life Support, Epi-Havoc 40mg.
Week 7-9: Cycle/Life Support, Nolvadex 20mg., Lean Xtreme
Week 9-11: Cycle/Life Support, Nolvadex 10mg., Lean Xtreme

Tijdens de Epi-Havoc cycle én de PCT nakuur is het sterk aan te bevelen om onderstaande supplementen te gebruiken:
• Multi-vitamine preparaat;
• Visolie;
• Proteïne.

Tijdens de PCT nakuur is het sterk aan te bevelen om onderstaande supplementen te gebruiken:
• Creatine;
• Testosteron booster.

• Topic Starter Topic Starter
good post

wat zijn de gevolgen als je 5 ipv 4 weken doen, alleen extra leverbelasting?

aantal potjes

Beste mensen,

ben me al een hele tijd aan het inlezen over havoc,
ik zou hier graag willen aan beginnen, ben benieuwd of het bij mij wel werkt.
Nu had ik initieel 1 potje besteld,
maar dat zou dus net niet genoeg zijn voor een vier weken cycle?

Ik heb daar al eens een vraag gesteld, en nooit krijg ik reactie...
Maar zal bij deze nog eens een poging wagen.
Bedankt.

Je kunt toch 30dagen 30mg doen of 1e dag 10mg 2e dag 20mg en dan 29 dagen 30mg? Al vind ik zelf dat het pas lekker werkt vanaf 50mg ( zat zelf op 70)

Mijn ervaring ermee, blijf er vanaf!
Je komt er wel van bij maar onderschat deze producten niet!
Eigenlijk zou zo een product NOOIT als supplement verkocht mogen worden.
Ik had eerst AAS tabs genomen en deze sides zijn echt helemaal niets in vgl met H-drol.
Voor mij persoonlijk real juice of niks!

welke tabs heb je dan genomen?
Ik heb er al veel goeds over horen zeggen,
en in principe is havoc geen prohormoon, maar een aas.

Thanks voor je goede info new in the game. ;-)

Ik had H-drol van CEL.
Ik had er ook veel goeds over gehoord en daarom geprobeerd.
Kwam je ook wel goed van bij maar weegt in mijn ogen niet op tegen de sides...

Terug
Naar boven