Fitness Seller

Erdogan: Niet te veel integreren

Als Turkije terug wil gaan naar de middeleeuwen is dat hun zaak maar verder moet die Erdogan zijn mondje dicht houden over integratie van personen in Europa. Zeker als die personen de nationaliteit hebben aangenomen/verkregen van het land waar ze wonen.

Erdogan laat precies zien waarom Turkije momenteel geen aanspraak kan maken op toetreding tot de EU.

Idd:;)

Oke , je zal best gelijk hebben, ben er nog nooit geweest en je zult me er ook nooit zien.Toch hou ik niet van meerdere landen in de EU.

Hehe, ieder zijn mening en ik begrijp je wel maar de mensen daar zeggen zelf dat ze het ongedierte naar hier sturen.

Wereld van verschil wat de verschillende media zeggen over erdogans toespraak zenne.

Vb van demorgen (links krantje in belgië)

Erdogan maant Turken in Duitsland tot integratie

[Afbeelding niet meer beschikbaar] Erdogan.

De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan heeft zijn in Duitsland woonachtige landgenoten opgeroepen meer hun best te doen om te integreren in de Duitse samenleving. Ze moeten in de eerste plaats de Duitse taal leren, zei hij op een bijeenkomst van de Unie van Europees-Turkse Democraten in Keulen.

Geen vreemdelingen
"Wie niet van begin af aan Duits leert, zal altijd in het nadeel zijn", zei Erdogan. De Turken in Duitsland moeten zichzelf niet als vreemdelingen beschouwen, maar als een wezenlijk onderdeel van het land.

Geen assimilatie
Tegelijk zei Erdogan dat integratie niet gelijk mag worden gesteld aan assimilatie. "Assimilatie is een misdaad tegen de menselijkheid", zei hij, die niemand van in het buitenland woonachtige Turken mag verlangen. Om de verbondenheid met het vaderland te versterken zullen Turken in de toekomst ook vanuit het buitenland aan parlementsverkiezingen en referendums in Turkije mogen deelnemen.

Lid van Europese Unie
In zijn redevoering herhaalde de Turkse premier de eis dat Turkije als volwaardig lid tot de Europese Unie wordt toegelaten. Van een alternatief in de vorm van een bevoorrecht partnerschap kan geen sprake zijn. "Wij hebben in de afgelopen vijf jaar historische vorderingen gemaakt en zullen onze inspanningen voortzetten", benadrukte hij. Door flauwe uitvluchten zal Turkije zich niet laten afschrikken. Ook de EU-norm op het gebied van mensenrechten zal vroeg of laat gehaald worden, zei Erdogan. (belga/lb)

Wereld van verschil wat de verschillende media zeggen over erdogans toespraak zenne.

Ja maar uiteindelijk zal je toch de gulden middenweg tussen al die artikels moeten zoeken en die is nog niet echt positief.

Wat vind jij er zo negatief aan ?
Ik vind dat hij nog een goeie tip geeft als hij zegt 'assimileer' je niet.

Op de dag dat turkije bij de EU hoort verhuis ik naar een westers land wat niet bij de EU hoort.Ik zou me kapotschamen als europeaan.Jullie niet ?

Daar is ie weer, onze arnoldfan, onze eigenste echte Ubermensch :)

Weet je wat, verhuis jij lekker nu al maar, hoe verder hoe beter :)

Nee serieus, de dag dat Turkije bij de EU komt hoop ik dat ze de mensenrechten respecteren :)

Wat vind jij er zo negatief aan ?
Ik vind dat hij nog een goeie tip geeft als hij zegt 'assimileer' je niet.

Excuus, had een andere betekenis van het woord assimileren voor, heb het net opgezegd en blijkbaar zat ik fout, heb ik vandaag ook weer iets bijgeleerd:o

Lekker rondje Arnold-bashen hier :)

Persoonlijk zie ik het probleem niet van zijn uitspraken. Wat verwachten we eigenlijk van immigranten hier? Als ze de taal spreken en meedraaien in de economie, dan is dat m.i. genoeg. Moeten alle Chinezen hun feestdagen opgeven en Pasen gaan vieren? Doen ze ook niet. Sterker: vorige week lekker loempia's gevreten toen mijn voormalig baas Chinees nieuwjaar vierde. Dus waarom hoeven Chinezen (en anderen) dat niet op te geven, maar Turken wel?

Is het om de Nederlandse 'normen en waarden' te volgen? De norm is ook de missionarishouding. Daar doe ik zelf niet aan mee. Moet ik nu emigreren?

Persoonlijk zie ik het probleem niet van zijn uitspraken. Wat verwachten we eigenlijk van immigranten hier? Als ze de taal spreken en meedraaien in de economie, dan is dat m.i. genoeg. Moeten alle Chinezen hun feestdagen opgeven en Pasen gaan vieren? Doen ze ook niet. Sterker: vorige week lekker loempia's gevreten toen mijn voormalig baas Chinees nieuwjaar vierde. Dus waarom hoeven Chinezen (en anderen) dat niet op te geven, maar Turken wel?

Is het om de Nederlandse 'normen en waarden' te volgen? De norm is ook de missionarishouding. Daar doe ik zelf niet aan mee. Moet ik nu emigreren?

Ze keizen er toch voor om hier te wonen?
Dus pas je jezelf zoveel mogelijk aan. Ik hoor ze ook niet zeggen met kerst/pasen/pinksteren ik werk wel ff door.
De ouderen hebben geen scholing hier gehad en zullen moeilijker aanpassen, echter alles wat hier geboren is en onder de 30 moet niet zo schijnheilig vasthouden aan het land van herkomst van hun ouders/grootouders.
Over 50 jaar hebben we die problemen in NL hopelijk niet meer. Dan zijn de oorspronkelijke gastarbeiders allemaal overleden.

Ben best benieuwd hoe NL er tegen die tijd uitziet.

Ze keizen er toch voor om hier te wonen?
Dus pas je jezelf zoveel mogelijk aan.

Daar zit de crux van het probleem: wie bepaalt wat genoeg is? Als we Arnoldfan geloven, dan moeten niet-blanken zelfs hun gezicht bleken om te integreren. Dat gaat de meeste niet-racisten te ver. Maar waar ligt de grens dan wel?

Daar zit de crux van het probleem: wie bepaalt wat genoeg is? Als we Arnoldfan geloven, dan moeten niet-blanken zelfs hun gezicht bleken om te integreren. Dat gaat de meeste niet-racisten te ver. Maar waar ligt de grens dan wel?

Ik vind de grens:
normaal gedrag en een ieder kan normaal gesproken inschatten wat dat inhoud.
Geloof en staat nog steeds gescheiden.
NL gesproken, op alle openbare plekken (ja dus ook in winkels/bussen/scholen enz).
Hoofddoek moeten ze zelf weten, Burka vind ik te ver gaan.
Kleur van de persoon zou me een worst wezen.
Al zou iemand paars zijn (zou wel ff checken of het nog goed gaat).
Train nu op een sportschool waar ik denk 70% allochtoon (of anders gekleurd) is. Boeit me echt niks. Zolang iemand normaal doet, doe ik dit ook.
Doen ze raar, kan ik ook raar reageren.

Ik heb ook geen moeite met een groep marokanen op straat. Maar zodra die groep mensen gaat lastig vallen weer wel.

Arnoldfan neem ik niet serieus, die is gewoon geschift, maar een RobG, Zelda, mijzelf en nog zat anderen hebben misschien een rechtse kijk op het e.e.a. echter nooit een hatelijke houding (zover ik mij en hun erop heb kunnen betrappen).

Ik vind de grens:
normaal gedrag en een ieder kan normaal gesproken inschatten wat dat inhoud.
Geloof en staat nog steeds gescheiden.
NL gesproken, op alle openbare plekken (ja dus ook in winkels/bussen/scholen enz).
Hoofddoek moeten ze zelf weten, Burka vind ik te ver gaan.
Kleur van de persoon zou me een worst wezen.
Al zou iemand paars zijn (zou wel ff checken of het nog goed gaat).
Train nu op een sportschool waar ik denk 70% allochtoon (of anders gekleurd) is. Boeit me echt niks. Zolang iemand normaal doet, doe ik dit ook.
Doen ze raar, kan ik ook raar reageren.

Ik heb ook geen moeite met een groep marokanen op straat. Maar zodra die groep mensen gaat lastig vallen weer wel.

Arnoldfan neem ik niet serieus, die is gewoon geschift, maar een RobG, Zelda, mijzelf en nog zat anderen hebben misschien een rechtse kijk op het e.e.a. echter nooit een hatelijke houding (zover ik mij en hun erop heb kunnen betrappen).

Vind ik wel een geslaagde visie

Hoewel ik me prima kan vinden in de interpretatie van Richard blijft het begrip 'normaal' natuurlijk uiterst relatief. Als je echt wilt dat er één visie is dan moet je gewoon gaan definiëren en met regels komen. Waar regels ontbreken duikt altijd misbruik op, zelfs als er regels zijn zal men proberen ze toch weer te omzeilen, je kan dus niet precies genoeg zijn in het bepalen van de wet. Wat niet wil zeggen dat je met allerlei vrijheidsbeperkende k*tregeltjes moet komen. Er moet een balans gezocht worden die tot een harmonieus geheel leidt, als je vanuit dat principe vertrekt kom je sowieso op je gewenste eindpunt.

Ik ga helemaal mee met Richard met als toevoeging een verbod op geloofsuitingen in openbare gelegenheden.

Dat klinkt idd al heel anders... :o

Als iemand een burqa in een openbare gelegenheid wil dragen; ik ga me er niet eens meer druk om maken. Als ik me druk zou maken over mode, zou ik een dagtaak hebben aan ergernissen. Daarnaast: mocht ze haar werk niet uit kunnen voeren agv haar burqa'plicht': exit. Daar hebben we functioneringsgesprekken voor. Een kapotte knie en werken in de zorg gaan ook moeilijk samen. Een verbod op kapotte knieën slaat echter nergens op. (de vergelijking lijkt vreemd, maar een streng religieuze zit net zo vast aan z'n mafketelige overtuigingen als een mens vastzit aan z'n kapotte knie, zo lijkt het. Het werkt iig 'disabling')

Idem voor iedere geloofsovertuiging of vorm van uiting ervan.

Ik als vegetariër ga toch ook niet in een slagerij werken? Echter, stel dat ik nu in de pauze met een monsterlijk retorisch talent alle medewerkers overtuig van hun wandaden: ben ik dan fout? Ondertussen is de slagerij falliet. En ben ik dan ook fout als ik dat niet doe? Of in mindere mate?

Wat betreft burqa's: Vrouwen lijken nu eenmaal de indruk te hebben zich in de meest belachelijk onzin te 'moeten' hijsen (make-up, hakken, puntschoenen etc). Waar je ook komt, it's all the same. Emancipatie is maar een vinger lang.

Terug
Naar boven