MuscleMeat

* Ervaringen Nlite gezocht *

calcification

Freaky Bodybuilder
Waardering
216
* Ervaringen Nlite gezocht *

Op nLiteOS is een kleine update verschenen voor de één week geleden uitgekomen versie 1.3 van nLite. Met dit programma kan een custom-build Windows 2000-, XP- of 2003-installatie cd kan worden gecreëerd. Het stelt je in staat om componenten die je toch niet gebruikt te verwijderen, hotfixes, updates en drivers juist toe te voegen, een aantal vragen die tijdens het installeren gevraagd worden te beantwoorden en alvast een aantal tweaks en instellingen aan te brengen die je achteraf toch maakt. Zodoende kan de installatietijd verkort worden en draait Windows mogelijk iets sneller. In deze release zijn de volgende twee problemen verholpen:
Fixes in version 1.3.0.4:

* Index error during driver integration
* ftemp file missing during hotfix pack integration

nLite - Deployment Tool for the bootable Unattended Windows installation

Topictitel spreekt voorzich, wie heeft ervaring met dit stukje software ?
Is bovendien gratis , wie heeft zo al eens een eigen cd'tje samengesteld?
Ervaringen met automatische installer ?
Is het mogelijk om met dit programma componenten te verwijderen van je reeds geinstalleerde xp ?

je weet al hoe het voor mij zit.
Je laatste vraag "klopt" wel niet:

"Is het mogelijk om met dit programma componenten te verwijderen van je reeds geinstalleerde xp ?"

beiden hebben niets met elkaar te maken: van je winXpcd haalt dit programma de gegevens en daar moet je beslissen wat je er op zet en wat niet. Wat je al van xp geinstaleerd hebt, volgens mij mag je ook al een andere OS dan XP hebben geinsaleerd ook, maakt niet uit.

Ik heb ervaring
het is gratis en als je zelf eht cd-tje goed maakt stop je het in de drive, start de pc op vanaf dze cdrom en laat hem installeren...ga koffie drinken en als de installatie klaar is aan het werk.
Het werkt dus goed.

En het is niet om andere onderdelen te verwijderen zoals j3330 zegt. alleen om een nieuwe installatie te doen van XP

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb ervaring
het is gratis en als je zelf eht cd-tje goed maakt stop je het in de drive, start de pc op vanaf dze cdrom en laat hem installeren...ga koffie drinken en als de installatie klaar is aan het werk.
Het werkt dus goed.

Welke onderdelen heb jij uiteindelijk verwijderd (IE, WMP, WMM, ...)?
En scheelt het echt (qua snelheid) ?
Ik zie ook dat de mogelijkheid bestaat om drivers bij te stoppen, om welke redenen gebeurt dit ?
Alvast bedankt.

Ik heb ervaring
Het werkt dus goed.

En het is niet om andere onderdelen te verwijderen zoals j3330 zegt. alleen om een nieuwe installatie te doen van XP

wat is volgens jou dan het verschil met de gewone cd?
Met nlite is het voordeel dat je dus wel onderdelen zoals WMM,WMP,..kan verwijderen zodanig dat dit niet geinstaleerd wordt met XP.

Welke onderdelen heb jij uiteindelijk verwijderd (IE, WMP, WMM, ...)?
En scheelt het echt (qua snelheid) ?
Ik zie ook dat de mogelijkheid bestaat om drivers bij te stoppen, om welke redenen gebeurt dit ?
Alvast bedankt.

Men steekt daar drivers en updates bij zodanig dat men xp installeert met die cd dat men dan niet meer op het internet moet browsen naar 5 sites of dat men geen 5 andere cd's nodig heeft naar drivers maar dat dat allemaal op 1 cd staat.
Het scheelt marginaal qua snelheid maar al het beetje helpt, niet?

Men steekt daar drivers en updates bij zodanig dat men xp installeert met die cd dat men dan niet meer op het internet moet browsen naar 5 sites of dat men geen 5 andere cd's nodig heeft naar drivers maar dat dat allemaal op 1 cd staat.
Het scheelt marginaal qua snelheid maar al het beetje helpt, niet?

Azo zit dat in elkaar.
Jazeker snelheid dag van vandaag HEERST !

Het verschil met de gewone cd is dat je van te voren je serienummer in kunt geven, de pc zelf kun laten herstarten.
Je kunt ook programma's als firefox toevoegen en die worden dan geinstalleerd voordat jij verder aan de slag gaat. Handig is dan om meteen een virusscanner mee te installeren.

TinyXP is een voorbeeld daarvan. Deze installeerd zonder tussenkomst van de gebruiker binnen 8 minuten ( ze zeggen 7 minuten, maar bij mij was het 7 minuut 50)

En niet alleen de installatie tijd is korter, ook het opstarten, afsluiten en programma;s werken sneller...
Het gebruikt ook minder geheugen als bepaalde programma's en services niet mee draaien.
Op mijn originele XP (normale installatie) gebruikt windows gemiddeld 190 MB van het geheugen en met TinyXP (leeg gemaakte installatie) maar 50 mb...

Het gebruikt ook minder geheugen als bepaalde programma's en services niet mee draaien.
Op mijn originele XP (normale installatie) gebruikt windows gemiddeld 190 MB van het geheugen en met TinyXP (leeg gemaakte installatie) maar 50 mb...

Hoe zit dat dan uiteindelijk met die Nlite versie xp qua MB (gemiddeld) ?
Zal toch ook wel wat minder zijn dan de normale installatie.

Dat zal afhangen van wat je uit windows haalt.

Hoe meer services/programma's eruit zijn, de minder windows gebruikt.

Nlite is ook voor een groot deel gebruikt voor tinyXP.
Dus aan de hand daarvan kun je bepalen wat jouw geheugen gebruik zou kunnen zijn...

In ieder geval minder van met een normale installatie

Terug
Naar boven