AndroidHealthClinic

Eten voor en na het drinken

ryan r

Competitive Bodybuilder
Waardering
4.778
Lengte
1m88
Massa
82kg
Vetpercentage
11%
De titel zegt het al: Wat kan ik het best eten voor en na het drinken?

Vanavond ga ik misschien de stad in, er zullen dan de nodige biertjes geconsumeerd worden.

Ik weet dat ik op de dag zelf (vandaag dus) hoog in eiwitten moet gaan zitten en heel laag in koolhydraten, vet ook (heel) laag?

Maar wat te doen de dag na het drinken? Wat kan ik het beste eten/slikken na een avond zuipen?

Zit in een cut trouwens.

Daar gaat je zuur verdiende spiermassa bro.

Zou het persoonlijk niet weten. ik denk dat je meer aan groentes/fruit en water moet denken om je weerstand en herstel zo sterk mogelijk te laten verlopen.

Zover ik weet worden je herstel processen verstoord door het verplaatsen van de prioriteiten in je lichaam dus krijgen al je eiwitten e.d. een ander functie.

Verder zou ik me er niet te druk om maken en drink met mate.

Alcohol = kcal. Drank = alcohol + koolhydraten.
Zorg dat je je benodigde targets haalt (eiwitten, vetten, micro's) en laat genoeg ruimte over voor de kcal van het drinken. Je kunt dus t beste koolhydraten skippen.

De dag erna veel water drinken en zorgen voor genoeg zinc.

Als je dit allemaal doet is er echt niet veel aan de hand hoor, al dat bange gedoe om alcohol --> triest.
Een recreatief bb-er kan prima een avondje zuipen (per week imo), als je de rest van de week gewoon strikt bent, en mits je aan de bovenstaande dingen voldoet.

Zorg dat je je benodigde targets haalt (eiwitten, vetten, micro's) en laat genoeg ruimte over voor de kcal van het drinken. Je kunt dus t beste koolhydraten skippen.

Als je dit allemaal doet is er echt niet veel aan de hand hoor, al dat bange gedoe om alcohol --> triest.
Een recreatief bb-er kan prima een avondje zuipen (per week imo), als je de rest van de week gewoon strikt bent, en mits je aan de bovenstaande dingen voldoet.
Alcohol is super slecht, als je 1 avond in de week drinkt, heb je heel de week voor niks gedaan. Wees gewoon hardcore en dedicated.

Alcohol lege calorieën in plaats van dat kun je cola drinken..

---------- Post toegevoegd Fri 25 Jan 2013 om 20:11 ----------

Alcohol is super slecht, als je 1 avond in de week drinkt, heb je heel de week voor niks gedaan. Wees gewoon hardcore en dedicated.
Dit;)

• Topic Starter Topic Starter

Mee eens dat het prima kan en normaal maak ik me er niet echt druk over.

Aan de andere kant, als ik met wat simpele stappen het herstel kan verbeteren/versnellen, graag.

Plus een kater is redelijk vervelend, behalve dan dat muziek beter klinkt, en comedies en series worden drie keer grappiger. :D

Vandaag ben ik idd aan het compenseren wat carbs betreft, heb fruit en groente op plus 1 pakje magere yoghurt, thats it.

Oja joh? Hoe werkt dat dan? Gaat alcohol je spieren afbreken?

Ga toch weg met die onzin, 1x per week drinken gaat echt niet zoveel doen

Hehe laat je niet zo trollen man

Het beste is om voor en na het drinken wat glutamine en BCAA's te nemen. Liever nog het aminozuur leucine dat de katabole werking van alcohol kan counteren.

En wat gaan die BCAA´s doen dan? Mn roommate heeft nog een potje staan, dus dat zou ik wel kunnen nemen straks of morgenochtend. Heb ook ff bij de AH vitamine B gehaald, verder heb ik ibuprofen en fruit...en veel water drinken uiteraard. Heb ook nog ff een proteinbar gehaald voor tijdens t uitgaan zodat ik minder neiging tot febo voer krijg :D

Alcohol hoeft niet per definitie slecht te zijn.

Bicep curls met 2 volle kratten bier bijvoorbeeld. Who needs dumbbells anyway ?

Drink tegenwoordig elke avond 1 a 2 bier... lekker boeie.. bereken het gewoon in mn kcal en macro's :P

Terug
Naar boven