XXL Nutrition

Eten voor en na training?

Sakke

Novice
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
83kg
Vetpercentage
13%
Wat zou ik moeten eten voor de training? Moet dit wel? Zo jaWat, hoeveel en hoelang op voorhand?
Na de training drink ik een eiwitshake van 300ml magere melk met 1 schep performance aardbei whey shake. Maar ik vroeg me af of ik na de training effectief ook nog iets zou moeten eten?

Wat zou ik moeten eten voor de training? Moet dit wel? Zo jaWat, hoeveel en hoelang op voorhand?
Na de training drink ik een eiwitshake van 300ml magere melk met 1 schep performance aardbei whey shake. Maar ik vroeg me af of ik na de training effectief ook nog iets zou moeten eten?

Het is zeker aangeraden om te eten voor je training. Je eet minimum een uur voor je begint te trainen. Zorg dat je koolhydraten (complexe kh, dus trage suikers e.d.) en eiwitten binnen hebt (zowel whey als caseïne). De trage suikers zorgen voor een continue toestroom van energie en de eiwitten zorgen voor een continue levering van essentiële stoffen voor de spiermassa.

Na de training is het aangeraden om eerst een vooral snelle suikers binnen te spelen (bv. Dextrose, zuiver vruchtensap, ...) om je energiebehoefte aan te vullen. Je wilt namelijk niet dat je lichaam je spieren gaat verbranden om aan energie te geraken :D Je neemt tevens ook een whey shake (dus snelle eiwitten) binnen, gemengd in water, dit zorgt voor een snellere opname. Ongeveer een uur na de training nuttig je nog een maaltijd met zo'n 30gr proteïnen (zij het vlees, vis, ..) en een weinig complexe KH :)

Voorbeeldje:
15:00: Volkorenbrood, kipfilet, melk
16:00: Trainen
17:00: Whey + Melk (+ dextro eventueel)
17:30: Avondeten (aardappel/groente/vlees)

Als je genoeg proteïne binnenkrijgt per dag en je ergens voor en ergens na het trainen een goed deel van die proteïne consumeert, maakt de exacte timing van je proteïne en koolhydraten rond het trainen niet uit.

[Link niet meer beschikbaar]

Een beetje melk en whey is niet voldoende na een training. Eet meer.

lees dit: http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/muscle-growth-and-pos-workout-nutrition.html

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven