Fitness Seller

etentje met de zaak van het weekend...Japans!!!wat wel of niet eten???

Aan verse groenten en vis kan je jezelf natuurlijk nooit een buil vallen.

Ik denk ook dat je je minder druk moet maken om het lukken van je cut en genieten van het moment Ro!

Eet smakelijk.

Ik zou het er lekker van nemen, die enkele keer dat je bij de japanner eet vind ik wel speciaal en bijzonder lekker.

a) maak er je junkdag van ;)
b) niet gefrituurde vis&vlees = BULKPOWAAAA
c) eet je van die fugu ;) :evil:

t*ring man! doe niet zo obsessief. Lekker vreten. Bij de wok knalde je ook tig borden achterover en nu doe je moeilijk over wat japans voedsel (meeste is toch mager ;) )... En japans eten is zeer leuk en speciaal . Geniet ervan!

Wil je een doggybag voor me meenemen?

Kun je er geen refeed van maken???

Grappig dat je deze vraag nú wel stelt, en niet bij de wok. ;)

Ik zou zeggen, schep vier borden vol, en sluit af met een lekker roomijsje.

Joh, lekker van genieten, maak er een junkdag van.

Ik kon pas net op het forum komen. Zelf heb ik ja, echt, nog (bijna) nooit Japans gegeten (kan niet tegen de rook in NLse restaurants).
Heb een uitleg voor je van een ander forum waar in werd gegaan op hoe je relatief low-carb kan eten in een Japans restaurant.

Teppan Teppan Yakki is lang niet altijd de hoofdmoot : Japanners noemen het zelfs vol walging 'toeristen eten'. Het is meestal wel erg leuk als je tenminste een goede komische kok treft. Dan schiet ie de champignons van een afstand op je bord en je krijgt een enorme schort/slab voor waardoor je er de hele maaltijd belachelijk uitziet.
Zelfs het ijs wordt op de bakplaat klaargemaakt.
Je kunt zelf precies bekijken wat je daar wel en niet van mag hebben, neem wel een lekkere misosoep tussendoor (niet vooraf, dat doen echte toeristen, japanners eten hun soep nooit voor hun maaltijd, altijd erbij.

Met 'gewoon' Japans eten is het anders gesteld, je kunt b.v. een heerlijke salade eten, daar zit een hele aparte dressing bij.
Eet verder op die dag gewoon geen kh dan kun je een beetje smokkelen die avond.
Wat ook lekker is dat is biefstuk die je zelf op de plaat kunt bakken of het wordt voor je gedaan.
En dan natuurlijk sashimi (ook sushi maar die mag niet). Sashimi is rauwe vis die je door een heerlijk mengsel van groene mosterd en kikkoman sleept.
Hier kun je ook weer de misosoep bij nemen em Yakitori, een soort japanse sate, geen satesaus maar een ook op kikkoman gebaseerd sausje.
Ook erg lekker is Shabu shabu,. Je krijgt dan een enorme schaal met allemaal low-carb groentes voor je neus en een grote mooie aardewerken hoge schaal met een geurige bouillon, de groentes worden stuk voor stuk in de schaal gevleid en je krijgt een prachtig bord met mooie plakken ragdun gesneden rundvlees (en ev. wat vis) erbij.
Dat vlees moet je heel kort even door die bouillon wapperen tot het NET bijna gaar is, het beste is als het nog een vleugje rood bevat.
Dan krijg je een kleiner bakje voor je waar je wat groentes in doet die je uit de schaal vist en daar leg je het vlees bovenop. Dat vlees sleep je ook weer door een kikkoman achtig sausje en samen slurp je al die heerlijkheden op.
Aan het eind is die bouillon zo heerlijk vol van smaak geworden dat het een feest is om die te drinken.
Normaal doen ze daar oudon bij, een soort doorzichtige vermicelli.
Daar mag je wel een heel klein beetje van nemen, maar niet te veel.
En verder moet je er gewoon een avontuur van maken, probeer niet uit te leggen wat voor dieet je doet, uit beleefdheid zal men naar je luisteren maar zoals ik vandaag al ergens las, dat gaat het ene oor in het andere meteen weer uit.

Nog een tip: leer jezelf even om met stokjes te eten. Oefen met 2 potloden of koop wat eetstokjes (niet die enge plastic chinese, die zijn veel te moeilijk).
Houd de hand waar je mee eet als een soort vogelklauwtje voor je en leg een van de 2 stokjes op je middelvinger en je duim en neem nr. 2 tussen je duim en wijsvinger.
Probeer ze nu naar elkaar toe te krijgen en de toppen op elkaar de tippen.
Als het lukt valt de rest steil achterover.

De 2e tip als het echt niet lukt kun je tussen de onderkant van de stokjes een heel klein opgevouwen stukje papier doen en dan om de stokjes EN het stukje papier wat je dus tussen de stokjes hebt gestoken een elastiekje doen zodat de stokjes aan de onderkant iets van elkaar liggen.
Dan wordt het een soort bekje waarmee je alles kunt oppakken.
Als je dan gaat eten tover je dat uit je tas en je kunt moeiteloos Japans eten zonder vork want dat vind ik een afgang.

• Topic Starter Topic Starter
thnx iedereen:D

@centaur...op de wok waren maar TWEE (grote) bordjes:mad:...en dat ijzje ...dat laat ik wel achterwege:):kiss:, ik zit toch aan de clen nu:D...

gewoon lekker eten. En je weet vast wel wat goed is. sushi, kip, vis ect etc.
vanavond ook lekker junken. Is ook wel nodig na een week ziek zijn. ff de kcal omhoog schroeven.

Smoothmold zei:
gewoon lekker eten. En je weet vast wel wat goed is. sushi, kip, vis ect etc.
vanavond ook lekker junken. Is ook wel nodig na een week ziek zijn. ff de kcal omhoog schroeven.

tis pas op nieuwejaarsdag:D...en ik heb net me eerste clentab naar binnen gewerkt...dus dat zit goed..t*ring wat ee spul zeg!!!Wooooeeiiiiiiiiii

En? wat heb je allemaal naar binnen gepropt?

Centaur zei:
En? wat heb je allemaal naar binnen gepropt?

nog nix Centje:)...het etentje is pas op nieuwejaarsdag:D
ik heb s rondgekeken bij het restaurant hoe de menus dr uit zien...er zit idd niet veel vet in:clap:...enige waar je voor moet oppassen is de grote porties rijst:p

Terug
Naar boven