AndroidHealthClinic

EU wil illegale downloaders toegang tot internet ontzeggen

Timmeeh

I feel like a monster
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
1.024
Lengte
1m84
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
EU wil illegale downloaders toegang tot internet ontzeggen

media_xl_908117.jpg - 161294
Het Europees Parlement stemt morgen over een aantal voorstellen waarmee internetgebruikers die illegale films, muziek of games downloaden van het internet kunnen worden afgesloten.

Auteursrechten waarborgen
De maatregel is bedoeld om het aantal illegale bestanden op het internet terug te dringen om zo de auteursrechten te waarborgen. Wie zich drie keer schuldig maakt aan het verspreiden of downloaden van illegale bestanden, zou de toegang tot het wereldwijde web kunnen worden ontzegd. Providers kunnen hiertoe worden verplicht.

Het Europees Parlement verzette zich vorig jaar nog tegen het voorstel. De parlementariërs hebben geen bezwaar tegen het afsluiten van illegale downloaders, maar dat mag alleen als een rechter dat heeft goedgekeurd.

Compromisvoorstel
De regeringsleiders van de EU-lidstaten hielden echter voet bij stuk. In het compromisvoorstel dat nu op tafel ligt, is deze rechterlijke toetsing volgens het Nederlandse europarlementslid Sophie In 't Veld onvoldoende gewaarborgd. Zij vindt het 'onaanvaardbaar' dat internetgebruikers zonder tussenkomst van de rechter van het internet kunnen worden afgesloten. De lidstaten proberen met deze maatregelen de rechtsbescherming van burgers uit te hollen, meent de politica.

Het pakket aan nieuwe regels voor de telecomsector bevat volgens In 't Veld ook een aantal goede punten, zoals meer rechten voor de consument en investeringen in een nieuwe generatie draadloze netwerken. Maar zij ziet zich genoodzaakt tegen het hele pakket te stemmen, mocht de 'three-strikes-you're-out'-clausule niet wordt geschrapt. De politica verwacht overigens dat een meerderheid van het parlement nu wel zal instemmen met de voorstellen. (novum/sps)

had hier nog niet eerder iets over gehoord. Dus misschien vanaf morgen kan je als downloader ook worden aangepakt?

Lijkt me ethisch onacceptabel. Internet wordt alleen maar belangrijker om effiecient te kunnen functioneren. Je gaat ook niemand toegang tot elke winkel ontzeggen omdat hij een keer wat gestolen heeft.

Dat is kl*ten, maar als downloader weet je toch ook niet of het illegaal of legaal is.

Is dit omtrent alles wat met downloaden te maken heeft,

want downloaden mag toch gewoon in nederland zolang je maar niet uploadt ?

1600gig gedownloadt jammer dan

bagger ik ben te arm om iets te betalen en downloaden is gewoon relax.

"Als downloader weet je niet of het ook illegaal is".

Vaak gaat het om torrents. Bij het downloaden van een torrentbestand upload je automatisch ook. En uploaden is illegaal dus.

"Als downloader weet je niet of het ook illegaal is".

Vaak gaat het om torrents. Bij het downloaden van een torrentbestand upload je automatisch ook. En uploaden is illegaal dus.

Wat snap je niet aan de titel? Daar wordt toch duidelijk gemaakt dat het downloaders betreft.

Ik vraag mij overigens af hoe ze deze maatregel concreet willen gaan maken.

Het zal zeer rustig zijn op het internet dan. :rolleyes:

Wat snap je niet aan de titel? Daar wordt toch duidelijk gemaakt dat het downloaders betreft.

Ik vraag mij overigens af hoe ze deze maatregel concreet willen gaan maken.

Ja, ik heb het ook over downloaders. Als jij een torrentbestand download bijv. Fifa 09 dan upload je hem ook = Illegaal.

Lijkt me ethisch onacceptabel. Internet wordt alleen maar belangrijker om effiecient te kunnen functioneren. Je gaat ook niemand toegang tot elke winkel ontzeggen omdat hij een keer wat gestolen heeft.

Wrote my scriptie about it not so long ago. Couldn't agree more.

Ja, ik heb het ook over downloaders. Als jij een torrentbestand download bijv. Fifa 09 dan upload je hem ook = Illegaal.

Ben je nu echt zo dom?

"EU wil illegale downloaders toegang tot internet ontzeggen"

Wellicht ben je er nog niet van op de hoogte, maar er is meer dan alleen torrents.

Terug
Naar boven