MuscleMeat

Europa League topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Napoli was zeer matig. Psv wil met minimale inzet doorgaan. Als dit niet is jammer dan. Kijk maar het interview van Advocaat zegt wel wat.

Trieste competitie is dit geworden.

Veels te groot opgezet met voorrondes, poules met teams die er niet thuishoren. Lege tribunes, alsnog te hoge prijzen. Wordt pas een beetje leuk vanaf de kwartfinales....

Snap zelfs dat menig speler/fan amper motivatie heeft maar goed de UEFA verdiend weer fors met tv rechten dan de opzet van vroeger. CL=kampioenen Europacup 2 en Bekerwinnaars toernooi.

Terug naar nummer 1 naar de CL, bekerwinnaar naar 1 toernooi en dan van elke competie de nummers 2 en 3 naar de cup2.

• Topic Starter Topic Starter
Trieste competitie is dit geworden.
...

Snap zelfs dat menig speler/fan amper motivatie heeft.

Mogen ze ff met hart en ziel spelen voor dat bedrag wat ze verdienen? Waar jan modaal minstens 10 jaar voor moet werken waar een middelmatig subtopspeler dat per jaar verdiend.

Als teams zonder motivatie spelen is het dat de coach de liga belangrijker vindt.

Ik moet wel zeggen dat bepaalde Oostblok-teams wel het vaak goed doen in deze competitie aan de uitslagen te zien. Van mij mag Praag of Charkov de cup wel winnen.

Maar juist door dat salaris raakt ook de motivatie weg maar dat is een ander verhaal.

Als ik miljonair werd door het voetballen zou het me ook weinig meer uitmaken als ik tegen aik Solna in een bijna leeg stadion moet spelen. Heb je toch geen trek in ?

Nee het moet weer een competitie worden met een selectief deelnemersveld waardoor je daardoor toch nog een spannende strijd krijgt want in mijn visie zijn de meeste speler tegen aansprekendere clubs wel gemotiveerd.

Eerst al die maffe landen eruit die maken maar een eigen iets, dan de CL voor de nummers 1 en 2 (dat zou pas 'eerlijk spel' zijn waar de fifa &uefa mee pronken i.p.v. Engeland, Spanje 5 team) Bekertoernooi voor alle bekerwinnaars en Europa cup 2 voor de nummer 3 en 4 uit elke competitie.

Maar de UEFA strijkt graag tv gelden op, commercie boven sportief aantrekkelijk.

is inderdaad een trieste competitie geworden
alle grotere ploegen laten hun b-ploeg spelen en hopen zo ver mogelijk te geraken met die spelers...

Wat een klote wedstrijden vandaag

Ze moeten die knock out fase weer gaan toepassen zoals vroeger
gaat nergens over dit

Sjongejonge om te huilen weer vandaag. Maar goed dat ik tweede helft was trainen.

Het niveau is echt zoooooo triest. Wel 1 t*ring mooie goal gezien, weet niet meer wie het was. Beetje ala van basten alleen iets anders :eek:

Opbokken met die bagger league ook.

Lijkt me goed plan. De andere suggestie dat de winnaar van de europa leaque zich plaatst voor CL is natuurlijk een lachertje en zegt al genoeg over het imago.

Jammer dat het oude systeem niet terug kan komen, gewoon de kampioenen (en misschien ook bekerwinnaars om die weer eens wat status te geven) in de CL en de rest in de UEFA cup. Dat levert 2 sterke competities op die daardoor ook bijna evenveel prijzengeld moeten kunnen opleveren.
Vroeger was de UEFA cup vaak sterker bezet dan de CL. Dat zou betekenen dat de UEFA cup dit jaar bijv. bestond uit Man utd, Chelsea, arsenal, ac Milan, Bayern, PSG en Barcelona.
Maar dit is alleen mogelijk als het geld goed verdeeld kan worden.

Dit zou ook meteen de Supercup aan het begin van het jaar meer elan geven.

+1

Een kampioen zou automatisch moeten uitkomen in de CL. Hoe kunnen clubs uit kleine voetbal landen, ooit nog aansluiten met de rest als ze telkens het grote geld mislopen, doordat ze er in de voorrondes uitgaan.

Doe mij maar een eerlijke CL en terug een Beker der Bekerwinnaars.

Er zouden ook meer stemmen opgaan om grensoverschrijdende voetbalcompetities te organiseren, nu de goedkeuring voor een Balkan competitie een precedent heeft geschept.

Platini moet stoppen met die half uitgewerkte ideeën. Hervorm het Europese voetbal met een harde hand.

Laatst bewerkt:
+1

Een kampioen zou automatisch moeten uitkomen in de CL. Hoe kunnen clubs uit kleine voetbal landen, ooit nog aansluiten met de rest als ze telkens het grote geld mislopen, doordat ze er in de voorrondes uitgaan.
.

Grote voetballanden leveren meeste geld op. Er zijn weinig mensen die FC Georgie tegen SC Nakorno-Karabach willen zien op prime time in de poulefase.

Gewoon terug naar knock out wedstrijden en prijzengeld van uefa cup flink omhoog gooien. Dan gaan clubs er wel voor.

'Mogelijk wordt het toernooi zelfs helemaal afgeschaft en mogen er straks 64 clubs meedoen aan de Champions League', zo verklaarde hij.

neeeeeeeeeeeeeeeee! RIP CHAMPIONS LEAGUE.

Grote voetballanden leveren meeste geld op. Er zijn weinig mensen die FC Georgie tegen SC Nakorno-Karabach willen zien op prime time in de poulefase.

mvjk3r.gif

Laatst bewerkt:
Ze hebben de League's verkloot door zoveel teams toe te laten.

CL is gewoon ELKE kampioen en nummer 2 van de 10 grotere voetballanden.
Kleine landen mogen slechts de kampioen afleveren.

Het is toch triest dat Spanje, Engeland enzo allemaal 3 a 4 teams mogen afleveren in de CL ? Zo worden de grote landen groter en hebben de kleine geen kans.

EL = bekerwinnaar + de nummers 3 en 4 van de grote competities of de nummer 2 uit de kleinere landen.

Dan maar minder ploegen en minder uitzendrechten, meteen alle play off systemen bij de landelijke competities afschaffen want anders speel je een seizoen voor NIKS dat is puur commercie en geen sportief belang voorop. En het is toch 'Fair Play' ?

Dan kun je ook gewoon na 90 minuten zo'n play of wedstrijd zeggen we doen er nog 15 minuten bovenop voor de spanning of we gaan met 10 tegen 11 verder...

Supporters zitten niet te wachten op die play off wedstrijden en al helemaal niet op een EL of CL met 50% halve amateursclubs uit Verwegistan. Met alle respect laat dat soort landen hun eigen CL en EL maken....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven