AndroidHealthClinic

Nieuws Europa moet engels spreken!

Er is een perfecte, neutrale oplossing: Esperanto.

En nog makkelijk ook: binnen een half jaar kunnen alle parlementsleden het onder de knie hebben.

Nog teveel werk voor die lui, ze zijn nog te beroerd om elke keer te komen opdagen als je al de lege zitjes telt. De meesten zitten gewoon heel de dag ons geld op te maken. En Esperanto mag dan wel een simpele taal om te leren zijn, voor de gemiddelde TV kijker zal Engels of de eigen taal toch makkelijker te volgen zijn.

Ik hoop dat dit soort idiote ideeen nog meer weerstand oproept tegen de EU die sommigen in gedachte hebben.

lol dat deed me stiefoma vroeger, bestaat dat nog?

Yep, alive and kicking.

---------- Post toegevoegd Sat 23 Feb 2013 om 13:40 ----------

Nog teveel werk voor die lui, ze zijn nog te beroerd om elke keer te komen opdagen als je al de lege zitjes telt. De meesten zitten gewoon heel de dag ons geld op te maken. En Esperanto mag dan wel een simpele taal om te leren zijn, voor de gemiddelde TV kijker zal Engels of de eigen taal toch makkelijker te volgen zijn.

Mee eens. Als je dan ook nog bedenkt dat het Europees "parlement" eigenlijk niet eens een echt parlement is, - dat ze ons zouden moeten vertegenwoordigen maar binnen de Europese instituties maar weinig te zeggen hebben -, dan is het helemaal absurd als je bedenkt hoeveel geld daarnaartoe gaat.

Dat Engels beter te volgen is -op dit moment- voor de gemiddelde TV-kijker, ok, granted, maar met de actieve beheersing van een vreemde taal is het bij de meeste mensen maar droevig gesteld. Daar zou Esperanto echt wonderen kunnen doen.

• Topic Starter Topic Starter
Volgende stap is misschien Arabisch leren.

ik zeg: DEUTSCH!! :)

Een eenheidstaal NAAST de lokale taal vind ik totaal geen slecht idee.

Dat zal bv. het hele probleem rond patenten een STUK eenvoudiger en goedkoper maken.
Beetje schandalig wat je in europa daarvoor moet neertellen door die talenkwestie.
In de VS ben je op dat vlak beter af.

onmogelijke missie, alsof iedereen plotseling engels gaat praten en dit aan zijn kinderen gaat leren als moedertaal.

Krijg je nooit voor mekaar, elk land in europa z'n eigen taal lijkt me het beste.Europa is dan misschien wel meer 1 geworden maar elk land verschil nog steeds heel veel in cultuur en taal.En dat verschil is juist mooi aan europa.

Krijg je nooit voor mekaar, elk land in europa z'n eigen taal lijkt me het beste.Europa is dan misschien wel meer 1 geworden maar elk land verschil nog steeds heel veel in cultuur en taal.En dat verschil is juist mooi aan europa.

+1 maar een niet-nationale eenheidstaal voor Europa, naast ieders moedertaal, is wel een optie.

onmogelijke missie, alsof iedereen plotseling engels gaat praten en dit aan zijn kinderen gaat leren als moedertaal.

Het ging niet dat Engels de moedertaal moet worden, maar de standaard 2de taal in de hele Europese Unie.

Weg met dat Frans geleer op school, leer ze Engels en leer de Walen ook degelijk Engels ipv gebrekkig Nederlands en gebrekkig Engels.

Dat werd tijd, ik vond het als kleine jongen al een goed idee om gewoon met de hele wereld Engels te praten.
Dit is een goede eerste stap.

Het ging niet dat Engels de moedertaal moet worden, maar de standaard 2de taal in de hele Europese Unie.

Weg met dat Frans geleer op school, leer ze Engels en leer de Walen ook degelijk Engels ipv gebrekkig Nederlands en gebrekkig Engels.

yup. Dit dus.
Is toch gewoon praktisch.

Nur unu lingvo estas tauga por la Europa Unio char ghi estas facile lernebla kaj neutrala: Esperanto

Terug
Naar boven