Fitness Seller

Even voorstellen....

Zensation

Novice
Waardering
0
Ik heb begrepen dat ik even voor moet stellen......
Bij deze dan maar ;)

Ben een meid met weinig discipline in sport :(
Sporten heb ik altijd als onplezierig ervaren en was er ook altijd slecht in....
Een goede conditie is me vreemd ..... goh wat kom ik hier dan doen :rolleyes:

Ik ben inmiddels op een leeftijd gekomen dat alles een beetje begint te hangen
en uit te zakken en dat wil ik dus niet :D
Ik heb een relatie (al 6 jaar) met iemand die precies het tegenovergesteld is dan ik.
Erg strikt in zijn voedingen en vooral met Fitness.

In al zijn pogingen om mij over te halen om eens met hem mee te gaan ben ik
in al die jaren een paar keer dolenthousiast begonnen maar net zo snel weer
gestopt.

Ik moet er wel even bij vermelden dat ik wel degelijk een andere uitdaging in
mijn leven heb waar ik me vol overgave op stort en dat is paardrijden :D
Heb een paard die ik de afgelopen jaren strikt 5-6 dgn in de week trainde.
Door een ernstige blessure (bij het paard) is dit helaas niet meer mogelijk geweest het afgelopen jaar.
Ik zal hier maar niet beweren dat ik dus intensief aan het sporten was aangzien ik dan het hele forum over me heen krijg naar alle waarschijnlijkheid :p
Het afgelopen jaar heb ik dus alleen stallen gemest en alle vrije tijd gevuld met eten!!!!! En dan bedoel ik snoepen ik ben dol op snoep :D

Hier wil ik nu drastisch een verandering in aanbrengen, vriendlief gelooft dit helaas niet meer na alle vruchteloze pogingen in het verleden :coolnana:
gek he :D

Wat is de schade:

Ik ben dus 28 jaar oud
weeg 57 kilo en ben 1.63 groot met een vetpercentage van 28 %
mijn probleemgebied ligt rond mijn kont billen en benen :eek:
met cellulitis en al.....

Wat heb ik mezelf als doel gesteld:

Als eerste heb ik mezelf beloofd dat ik dit 8 wkn ga volhouden of het nu bevalt of niet .... ik wil laten zien dat het me in ieder geval gaat lukken om
me één keer aan mijn belofte te houden!!!

Mijn vetpercentage moet drastisch omlaag en mijn eetpatroon wil ik ook
verbeteren.
Mijn conditie moet omhoog en mijn lijf moet strakker :D

Alle opmerkingen en ideeën zijn van harte welkom en ik hoop dat ik in deze
8 wkn zo enthousiast ben dat ik niet meer wil stoppen ;)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik ben nu 1 week bezig:

5 x per week krachttraining('s avonds) en cardio(ochtend)

benen (leg press - stiff legged dl - leg extension - calve press)
borst ( flat bench press - incline db press - dips)
rug nek (bent over barbell row - front lat pull down - seated row - barbell shrugs)
schouders triceps (dumbbell press - military press - lateral db raise - skull crusher - dumbbell extension - dips)
biceps buik (barbell curl - dumbbell curl - ez curl - rope crunches)

voeding:

ochtend: brinta of havermout (25 gr) met melk (200gr) en zoetstof, multivitamine

tussendoor fruit en water

middag:3 x volkoren boterham met halvarine dieet en kipfilet, cup a soup

tussendoor ontbijtkoek of fruit of bak sla

avond: rijst of pasta (75 gr) (zilvervlies of volkoren) met kip of vis (100 gr) en groente (200gr)

voor training vitamine C
na training 200ml melk 30 gr whey

later - yoghurt 200 gr met zoetstof en af en toe fruit

Wie kan me helpen met een goed voedingsschema?? (cut-dieet)

Welkom en heel veel succes....

Welkom en veel succes de komende 8 weken! ;)

Welkom en veel succes :D Nog 7 weken te gaan. Dat moet lukken. Straks kun je net als de rest hier niet meer stoppen :p

Welkom hier en veel succes...
gaat je wel lukken :cool:

Hallo beste forum bezoekers,

mijn naam is desiree dumpel en hoop veel medesporters te motiveren tot het bereiken va hun eigen doel.

sportieve groetjes,
desiree

www.deliwear.nl

welkom ;)

zou in plaats van yogurt magere kwark nemen ;)

Welkom!

Zensation zei:
Ik ben nu 1 week bezig:

5 x per week krachttraining('s avonds) en cardio(ochtend)

benen (leg press - stiff legged dl - leg extension - calve press)
borst ( flat bench press - incline db press - dips)
rug nek (bent over barbell row - front lat pull down - seated row - barbell shrugs)
schouders triceps (dumbbell press - military press - lateral db raise - skull crusher - dumbbell extension - dips)
biceps buik (barbell curl - dumbbell curl - ez curl - rope crunches)

voeding:

ochtend: brinta of havermout (25 gr) met melk (200gr) en zoetstof, multivitamine

tussendoor fruit en water

middag:3 x volkoren boterham met halvarine dieet en kipfilet, cup a soup

tussendoor ontbijtkoek of fruit of bak sla

avond: rijst of pasta (75 gr) (zilvervlies of volkoren) met kip of vis (100 gr) en groente (200gr)

voor training vitamine C
na training 200ml melk 30 gr whey

later - yoghurt 200 gr met zoetstof en af en toe fruit

Wie kan me helpen met een goed voedingsschema?? (cut-dieet)

Dat ziet er mooi doordacht uit :thumbs:

Btw, welke dagen van de week rust je?

Ontbijt zou ik iets aanpassen brinta of havermout 25 gram met water en 35 gram whey.

Zorg ervoor dat je bij iedere maaltijd eiwitten binnen krijg dus niet als tussendoor alleen fruit en water. Ik zelf in de cut eet eigenlijk geen fruit meer en neem zelf geen melkproducten meer Maar iedereen is daar anders in. Wil je dat je vetpercentage zakt zou je moeten strepen in je koolhydraten en eiwitiname omhoog doen.

Ontbijtkoek zou ik ook niet meer eten zelf zou ik daarvoor in de plaats een stukje gegrilde kipfilet nemen of ander mager vlees of vis.

Heb je honger kan je beter een stuk gegrilde kipfilet of vis nemen in plaats van fruit en ontbijtkoek. Heb je honger kan je ook allees een beetje aanvullen met groenten en rauwkosten.

MonsterGirl zei:
Dat ziet er mooi doordacht uit :thumbs:

Btw, welke dagen van de week rust je?

Dank je ;) !! Maar heb het niet zelf bedacht .... dat doet vriendje voor me :D

Krachttraining duurt ongeveer een 30-45 minuten per keer 5 x per week.
Cardio s' ochtends voor het ontbijt.

Woensdag en Zondag zijn rustdagen :p

Purple zei:
Ontbijt zou ik iets aanpassen brinta of havermout 25 gram met water en 35 gram whey.

Zorg ervoor dat je bij iedere maaltijd eiwitten binnen krijg dus niet als tussendoor alleen fruit en water. Ik zelf in de cut eet eigenlijk geen fruit meer en neem zelf geen melkproducten meer Maar iedereen is daar anders in. Wil je dat je vetpercentage zakt zou je moeten strepen in je koolhydraten en eiwitiname omhoog doen.

Ontbijtkoek zou ik ook niet meer eten zelf zou ik daarvoor in de plaats een stukje gegrilde kipfilet nemen of ander mager vlees of vis.

Heb je honger kan je beter een stuk gegrilde kipfilet of vis nemen in plaats van fruit en ontbijtkoek. Heb je honger kan je ook allees een beetje aanvullen met groenten en rauwkosten.

Bedankt voor je advies purple!!!

Inmiddels (na het lezen van een aantal topics hier ;) ) heb ik mijn dieet ook
al wat aangepast!!

Geen ontbijtkoek en cup a soup meer.
s'avonds een koolvisje uit de magnetron ipv fruit.
fruit wil ik ook zoveel mogelijk (tijdelijk) schrappen en mijn koolhydraten zoveel mogelijk minderen.

Na cardio en krachttraining een eiwit shake dus 2 x per dag als ik train.

Nog even een vraagje ..... moet ik nu wel of niet beginnen met cardio op een lege maag ?????

Ik doe mij cardio in de cut ook op nuchtere maag. Zelf denk ik dat het daardoor ook sneller gaat.

Op deze site staan ook nog wel wat tips.

[Link niet meer beschikbaar]

Zensation zei:
Dank je ;) !! Maar heb het niet zelf bedacht .... dat doet vriendje voor me :D

Krachttraining duurt ongeveer een 30-45 minuten per keer 5 x per week.
Cardio s' ochtends voor het ontbijt.

Woensdag en Zondag zijn rustdagen :p

Ziet er goed uit, maar moest je last krijgen van vermoeidheid zou je best langere trainingen houden en meer rustdagen, recovery is ook een belangrijk onderdeel van een trainingsschema. Zo zal je het ook langer kunnen volhouden. Welja ik wens je veel succes, en moge je doorzetten tot het einde :D

Bedankt!!

@Purple: heb je link meteen doorgelezen!!!

@Monstergirl: ik train nu nog samen met mijn vriend omdat ik het goed en strikt wil leren ga er anders teveel fouten maken. Het is nu dus écht in het beginstadium met niet al te zware gewichten.

Vorige week (donderdag) ben ik hard op mijn bekkie gegaan bij het benen trainen.
Ik vond het allemaal wat te licht :rolleyes: ....... en deed me wat stoer voor bij manlief..... met alle gevolgen van dien....mijn hemel ik weet nu wat spierpijn is :eek: :eek: :eek:

Laatst bewerkt:
super dat je je leven totaal omgoot maar hou het wel vol...het hoeft niet eens zo extreem als nu en geen 5x maar blijf gewoon doorgaan. na 8weken zal je geen wereld van verschil zien misschien ...maar als je dit een half jaartje volhoudt ben je al een heel andere vrouw. suc6 . en 5 x trainen is misschien nu een beetje veel voor je maar dat voel je zelf beter

Terug
Naar boven