XXL Nutrition

Even voorstellen

Tjeerd95

Novice
Waardering
0
Lengte
1m69
Massa
82kg
Vetpercentage
16%
Hallo!

Ik ben Tjeerd van der West, 21 jaar, woon in Twijzelerheide(dorpje in Friesland) en ga zo'n kleine 3 jaar naar de sportschool in de buurt.
Voor mij is het allemaal begonnen, omdat ik kampte met overgewicht. Ik had al vrienden die naar de sportschool gingen, maar deze waren naar mijn mening te ver gevorderd om me aan op te trekken als beginneling. Zodoende heb ik een kameraad overgehaald om ook te beginnen met trainen. We trainden zo'n 3 keer per week en wisten totaal niet waar we mee bezig waren. Toch hebben we dot redelijk volgehouden, maar veel verbetering was er niet te zien.
In die tijd was ik 94,5kilo met 28% vet en dus 1,69m.

Op een gegeven moment kreeg ik een ongelukje, waarbij ik mijn enkel brak en 4 maanden lang heb moeten revalideren. Waardoor er niet meer getraind kon worden.

In de tijd dat ik met het been omhoog lag keek ik films, waarvan ook motiverende. Door het kijken naar Pain and gain en natuurlijk later Pumping Iron. Deed het mij de ogen open. Dat het wel degelijk mogelijk zou moeten zijn iets aan mijn lichaam te kunnen veranderen. Zodoende ben ik mijn tijd gaan gebruiken om research te doen naar BB en fitness.

Toen ik eenmaal weer wat soepel kon lopen heb ik meteen dan ook het trainen weer opgepakt. Dit maal samen met mijn neef, want mijn eerdere trainingspartner kapte al gauw met trainen na mijn afwezigheid. We starten met 4 keer per week trainen waarbij ik mijn eigen trainingsschema had gevormd. Dit kon ik doen door de info die ik vond op forums en websites. Ik veranderde van de luie papz*k in de jongen die graag fit is en veel traint. Al met al train ik nu zo'n 1 jaar en 9 maanden serieus.

Ik ben train tegenwoordig als volgt 5 a 6 keer per week.
Maandag: Borst soms met triceps
Dinsdag: Schouders
Woensdag: Rug soms met biceps
Donderdag: Benen
Vrijdag: Armen
Zaterdag: Zwakke punten of achtergebleven oefeningen van die week

Ik train nu voornamelijk door een lean bulk te onderhouden. En wil in het komende jaar gaan cutten naar 10%.

Massa: 82kg
BF: 16,3%
Lengte: 1,69cm

Stats:
BP: 110kg 1x
DL: 130kg 3x
SQ: 130kg 3x

Welkom en succes

Terug
Naar boven