Niels: Ten eerste, laat me je vertellen wat een geweldige eer het is om je te interviewen, Pauline.
Ik weet zeker dat elke deelneemster van de MissBeachproof 2009 competitie dit interview met plezier leest!
Pauline: Niels, bedankt voor de uitnodiging. Deze competitie lijkt me leuk en ik voel me vereerd dat ik een van de mensen ben die de dames mag motiveren.
Niels: In de lente maken veel dames hun debuut in de sportschool. Ik heb altijd gehoord dat de vrouwen altijd moeite hebben met de eerste stap.
De meesten zijn geïnteresseerd in je eerste ervaring en hoe je beland bent in het circuit van bodybuilding.
Pauline: Ik voelde me ook geïntimideerd. Het was een groot fenomeen. Ik was nog nooit in een sportschool geweest en ik voelde aan dat iedereen naar me zou kijken.
Ik ben begonnen met Bodybuilding omdat ik een fitness magazine zag. Het zag er cool uit en ik kocht het magazine.
Ik vond uit dat je zo'n lichaam kon verkrijgen door aan Bodybuilding te beginnen, en ik ben nooit gestopt. Al 10 jaar, de tijd vliegt.
Niels: Wauw, al 10 jaar. Dat is een fantastische prestatie. Iedereen die je foto's op de website heeft gezien weet dat je van stevige trainingen houdt.
Zware deadlifts, squats, en bankdruk sessies zijn geen uitzonderingen in je trainingen.
Als het aankomt op trainen met zware gewichten, worden veel vrouwen bang om dik te worden en de nieuwe Arnold te worden.
Heb je enige voordelen qua fysieke en mentale situatie met jouw type van training?
Pauline: Oh, bankdrukken doe ik enkel met dumbbells!
Ik ben te beschermend qua schouderpezen om een normale BP te doen met een barbell.
Je wordt niet dik als je jezelf niet dik eet. De sleutel voor vrouwen is om strikt te diëten en trainen.
Je verliest vet, en niet dik.
Sinds ik door de jaren heen droger werd oog ik groter maar qua gewicht is het ongeveer hetzelfde zoals toen ik starte.
Maar, je kan ook foto's zien van voor, middenin, en na op mijn blog.
Ik hou van zware training maar met propere techniek. Cheaten houdt in dat ik blessures kan oplopen of dat ik aan een plateau geraak.
Het is geen powerliften, maar bodybuilding. Het gaat om techniek en om hoe ik het doe. Daarom boeien mij de gewichten niet, ik bedoel, ik vergelijk mijzelf niet met anderen want die gebruiken vaak impropere techniek.
En dat zou me zwakker doen lijken LOL. Qua squats ben ik niet zo sterk, vanwege een goede ROM. Als ik meer gewicht gebruik komt dat mijn fysiek niet ten goede.
Niels: Nou dames, dat is het! Techniek is meer van belang dan gewichten. Ik denk dat de meeste vrouwen willen weten over je offseason en voorbereiding training routines?
Hou je van bepaalde trainingsmethoden zoals H.I.T., Split, Bill Star, etc.?
Pauline: Ik train hetzelfde als normaal omdat ik geen seizoenen heb.
Ik ben nooit uit balans qua fysiek. Ik kan elk moment het podium op.
Daar draait mijn vechters dieët om. Ik train met een reden: Ik wil een goed fysiek.
Er zijn veel manieren maar ik doe altijd het zelfde. Basis.
De extra's die ik doe zijn herstel oefeningen zodat ik blessure vrij blijf.
Niels; Kan je ons iets meer vertellen over het 'vechters dieët', en hoe het starte?
Gebruikt het routines, bepaalde dieëten, of supplementen, etc.?
Pauline: Het is een concept gemaakt van wat ik zelf doe en mijn cliënten ook. Het is een levensstijl.
Pauline's missie!
Ik geloof heilig in de theorie dat er GEEN dieët is dat perfect is en trainingsmethoden die voor iedereen werken.
Ik geloof dat er veel wegen zijn die naar succes leiden, je moet gewoon het juiste pad opgaan.
Passie is zeer belangrijk. Waarom? Omdat je je moet vast houden aan wat je doet of gaat doen, en loyal moet zijn.
Het is zoals elk doel in het leven, dus is het niets nieuws onder de zon.
Ik zou nooit zeggen dat ik wetenschappelijk onderzoek heb voor mijn theorieën.
Ik lieg niet dus is het makkelijk om te zeggen dat het mijn eigen filosofie is.
Het boeit me niet echt of iets 100% geloofwaardig is, zo lang als het werkt en me vrolijk maakt ben ik blij en tevreden.
Mijn passie ligt in het perfectioneren van mijn fysiek en een sterke geest bouwen met een helden - discipline,
toewijding, geduld, en wilskracht.
Ik wil dat volhouden en hopelijk volgen mensen mij.
In principe sta ik open voor de meeste gekke, extreme schema's. Het fascineert mij, houdt me op het randje, en daar wil
ik zijn.
Als je er van houdt om niet meer dan normaal te doen en je bent er blij mee, ook qua normale resultaten,
Ik suggereer alleen dat het je zal irriteren.
Alles wat ik wil is inspireren, onzeker blijven, en altijd voor meer vragen.
Als dit klinkt als iets dat jij ook wilt: Welkom bij het 'vechters dieët'.
Niels: Om in tip top vorm te komen, zullen de deelnemers een strict dieët volgen.
Wat zijn doen en niet doen's in je dieët? En hoe combineer je je dieët met je sociale leven?
Pauline: Nou Niels, het gaat allemaal om discipline!
Om alles over het 'vechters dieët' te weten te komen, koop mijn ebook in de webshop!
Niels, ga naar het kanaal Paulinefitness.com op youtube. Nieuwe clips van gisteren.
Niels: Haha, ik hou van die video met het eten. Nou DAT is eten dames! Voor eten en supplementen kunnen de lezers je e-books kopen op de website.
Maar wat qua voorbereiding en fotoshoots? De deelnemers moeten 3 foto's maken.
Wat voor tips en trucs wil je ze meegeven?
Pauline: Krijg een tint, een goede fotograaf, en leer de poses!
Vertaald door: SniperX. Reden: plezanter lezen voor v.n. de dames. Geen vertaalprogramma's of hulpmiddelen gebruikt. Fouten voorbehouden.
Iedereen nogmaals SUCCES!
Edit: Theorie gedeelte toegevoegd.