Fitness Seller

Explosiviteit/kracht/voetbal

MicahR

Novice
Waardering
0
Hey allemaal,
Ik ben 15 jaar oud, zit op voet bal, ben linksback en ik wil graag wat meer kracht in me bovenlichaam creeëren en explosiviteit(of plyometrie) in m`n benen. Nu heb ik al wat oefeningen opgezocht maar ik weet niet wanneer ik ze moet doen. Is hierbij een fullbody 2-3 keer in de week of een splitschema handig. Ik heb op maandag en woensdag training rond 8 uur anderhalf uur lang en wedstrijd op zaterdagmiddag. deze oefeningen had ik in gedachten. (ik doe alles thuis btw)

Lunge squats(benen)
Jump squats
Bungees
Depth push ups(borst+triceps)
Dumbbell press
Dumbbell curls(biceps)
Side raise(schouders)
Crunches(buik)
Side bridge

Zou dit een goed fullbody schema zijn? Met goede oefeningen voor kracht en snelheid?
En kan ik mijn benen het best op dezelfde dag als de voetbaltraining doen of de dag erna?

Greetz Micah

Ik zou starting strength doen van Rippetoe, eventueel aangevuld met lichte plyo's en wat core strength en stability.

Je moet eerst sterk zijn wil je explosief worden.

• Topic Starter Topic Starter
Euhm, rippetoe is met deadlifts en squats etc. Maar ik heb thuis daar de spullen niet voor. Misschien andere oefeningen in plaats van dat? en het beste training op dezelfde dag als voetbaltraining of dag erna?

En het gaat me ook voornamelijk op sneller worden, en sterker bovenlichaam.
Nu las ik (op meerdere sites) dat je sneller wordt van 2 keer per week plyometrie sessies te doen. Dus oefeningen als jump/lunge squats. is dat waar?

Alvast bedankt:)

Laatst bewerkt:
Euhm, rippetoe is met deadlifts en squats etc. Maar ik heb thuis daar de spullen niet voor. Misschien andere oefeningen in plaats van dat? en het beste training op dezelfde dag als voetbaltraining of dag erna?

En het gaat me ook voornamelijk op sneller worden, en sterker bovenlichaam.
Nu las ik (op meerdere sites) dat je sneller wordt van 2 keer per week plyometrie sessies te doen. Dus oefeningen als jump/lunge squats. is dat waar?

Alvast bedankt:)

Dan moet je naar een gym. Met name squats kom je absoluut niet onderuit. Sneller word je omdat je sterker bent. Maximale kracht is de basis van elke explosieve beweging.

Het schema waar jij mee komt bevat voornamelijk isolatieoefenignen, bedoeld voor fitnessboys met dikke armen, etc. Jij zult voor je bovenlichaam pullups, rows, overhead presses, bankdrukken, etc moeten doen.

Plyo's kun je combineren met je krachttraining die je op de dagen doet dat je geen voetbaltraining hebt.

Kijk ook eens in mijn log, ik train voor explosiviteit en kracht.

Zorg wel dat je goed in vorm blijft en ook scherp traint op je voetbaltrainingen. Ik heb de hele zomer krachttraining gedaan en daardoor is mijn explosiviteit verdwenen en mijn spieren zijn in eens te kort, mag voorlopig niet meer voetballen omdat ik nu alles af kan scheuren:(

Zorg wel dat je goed in vorm blijft en ook scherp traint op je voetbaltrainingen. Ik heb de hele zomer krachttraining gedaan en daardoor is mijn explosiviteit verdwenen en mijn spieren zijn in eens te kort, mag voorlopig niet meer voetballen omdat ik nu alles af kan scheuren:(

Dan doe je echt iets gruwelijk verkeerd.

voor snelheid en hader sprinten moet je lunges en squat springend uitvoeren, en zonder gewicht veel herhalen dan word je sneller

Dan doe je echt iets gruwelijk verkeerd.
Ja, ik denk ik train op massa en fysieke kracht voor als ik naar de senioren ga, maar dat pakt verkeerd uit:(

Aan de andere kant als ik met die kracht leer omgaan en weer explosiviteit terug heb dan staat er teminste iemand:D

Ja, ik denk ik train op massa en fysieke kracht voor als ik naar de senioren ga, maar dat pakt verkeerd uit:(

Aan de andere kant als ik met die kracht leer omgaan en weer explosiviteit terug heb dan staat er teminste iemand:D

Bovenlichaam wordt door (te lichte) voetballers meestal op massa getraind. Benen natuurlijk niet.

Als je een lichaam wilt hebben als dit:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit is Richards, een voetballer van man united. Bijv. die borstspieren dat is toch op kracht getraind? ik bedoel qua grote. En de armspieren ook? En de buikspieren dan toch gewoon normaal?

Als je een lichaam wilt hebben als dit:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit is Richards, een voetballer van man united. Bijv. die borstspieren dat is toch op kracht getraind? ik bedoel qua grote. En de armspieren ook? En de buikspieren dan toch gewoon normaal?

Hahahah je bent een Micah richards fan. Vandaar je nickname micah r:P Volgens mij voetbalt hij nou bij city en niet bij united;)

Ja, maar daar nog wel bij united ;)
Maar, kvroeg me af hoe hij zou trainen voor zulke borstspieren, ik bedoel een bodybuilder heeft er toch gewoon grote spieren zitten, maar dit is duidelijk anders. Dus hij traint op kracht?

Ja, maar daar nog wel bij united ;)
Maar, kvroeg me af hoe hij zou trainen voor zulke borstspieren, ik bedoel een bodybuilder heeft er toch gewoon grote spieren zitten, maar dit is duidelijk anders. Dus hij traint op kracht?
Zulke conclusies trekken kan niet.

Terug
Naar boven