Fitness Seller

ez stang of olympische stang voor bb curl?

Nee. Is vrijwel hetzelfde.

bij EZ spreek je de onderarmspieren meer aan (maar niet meer dan je biceps), bij rechte stang leg je de concentratie meer op de biceps

bij EZ spreek je de onderarmspieren meer aan (maar niet meer dan je biceps), bij rechte stang leg je de concentratie meer op de biceps

Heb je een bron hiervoor? eigen ervaring?

EMG studie wijst juist het tegenovergestelde. Ez stang en rechte stang is bijna identiek hetzelfde.

Ik vind een EZ natuurlijker aanvoelen. Bij een recht stang krijg ik al snel last van mijn onderarmen en polsen.

Heb je een bron hiervoor? eigen ervaring?

EMG studie wijst juist het tegenovergestelde. Ez stang en rechte stang is bijna identiek hetzelfde.

als je een hammercurl doet activeer je ook meer je onderarmspieren dan bij een gewone curl. Een internetbron weet ik niet zo direct maar volgens mij vind je dat wel terug in dat boek van delavier...

Citaat van 3XL. Komt dus uit een boekje.

EZ-bar curl with narow grip 87
Olympic-bar curl with narow grip 86

bron: ""Serious Strength Training"" van Bompa

Narrow grip was beide in de 80 zoals je ziet. Wide grip was beide in de 60, met een lichte voorsprong voor ez barbell.

• Topic Starter Topic Starter
Citaat van 3XL. Komt dus uit een boekje.

Narrow grip was beide in de 80 zoals je ziet. Wide grip was beide in de 60, met een lichte voorsprong voor ez barbell.

wat ik niet begrijp is dat als bb curls zo (relatief)weinig spiervezels aanspreken (in de 60) juist een massabouwer genoemd wordt???

ez-stang for the win :D

stond er in dat artikel ook iets in over het meer of minder aanspreken van de onderamen tijden de EZcurl/hammercurl?

lijkt me toch dat je die ook gebruikt hoor...

Geen idee, ik heb enkel de cijfers van 3XL

Het gehele lijstje is als volgt (ik typ het nu over)

Incline dumbbell curl supinated 88
Incline dumbbell curl palms up 87
Incline dumbbell curl neutral grip 85
EZ-bar curl with narow grip 87
Olympic-bar curl with narow grip 86
EZ-bar curl with wide grip 61
Olympic-bar curl with wide grip 63
Barbell preacher curl 90
Dumbbell incline curl 89
Barbell curl 84
Dumbbell curl 83
Cable curl 83
Dumbbell concentration curl 80

@killerbee: Barbell curl is wel een goede massabouwer. 86 is 1 van de hoogste.

Terug
Naar boven