AndroidHealthClinic

faalangst

quinth

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
68kg
Vetpercentage
13%
Hee,

Ik heb een probleem.

Telkens als ik pullups wil doen, raak ik in paniek en ben ik bang dat het niet lukt. Ik krijg knikkende knieen, en al mijn energie zakt weg. Dit heeft dus effect op heel mijn workout. Maar het probleem is ik kan ze wel en ik kon gewoon tot 12 komen en soms zelfs met extra gewicht. Maar het wordt steeds erger en kan nu maar amper tot 6 komen ofzo. Heeft iemand hier vertand van, of kan mij helpen?

Waar ben je precies angstig voor? Het gevoel dat iedereen in de gym naar je kijkt wanneer je de oefening doet?

• Topic Starter Topic Starter
Nee het is meer een angst die ik niet kan onderdrukken. Ik heb ook ocd dan moet ik bijvoorveeld 10 keer naar de lamp kijken voordat ik de knop in mij hersenen om kan zette dat ie uit is, is facking raar.

Oke. Ik zou niet weten wat je daar aan kan doen. Kijk je naar dat ene programma, levenslang met dwang? Dat zijn wel extreme gevallen natuurlijk en het zal deels scripted zijn, maar misschien heb je er iets aan.

Ja zag het deze week ben er ook pas sinds kort achter gekomen wat het is, dus heb er niet veel kennis van.

Nee het is meer een angst die ik niet kan onderdrukken. Ik heb ook ocd dan moet ik bijvoorveeld 10 keer naar de lamp kijken voordat ik de knop in mij hersenen om kan zette dat ie uit is, is facking raar.
Jezelf aanleren om meer rationeel na te denken. Je kunt dan tegen jezelf zeggen: het slaat nergens op dat ik bang ben, dus doe normaal. Dat proces kan erg lang duren, maar daardoor kun je langzamerhand over de angsten heenkomen. Je kunt daarnaast proberen om je OCD te doorbreken door juist niet te doen wat OCD je zegt om te doen. Als je bijvoorbeeld 10x naar een lamp moet kijken, kijk dan i.p.v. 10x naar die lamp, 10x naar je voeten. Dat proces verander je langzamerhand door niet 10x naar iets anders te kijken, maar juist niet te kijken. Ga een beetje klooien met je drang, doe juist iets anders of niets.

Als het je echt niet lukt om het zelf op te lossen, zou ik zeker naar een psycholoog gaan. Die krijgen wel vaker mensen met OCD over de vloer. Ja, dat kost geld, maar hoe k*t vind je het nou om steeds die angsten te hebben?

Jezelf aanleren om meer rationeel na te denken. Je kunt dan tegen jezelf zeggen: het slaat nergens op dat ik bang ben, dus doe normaal. Dat proces kan erg lang duren, maar daardoor kun je langzamerhand over de angsten heenkomen. Je kunt daarnaast proberen om je OCD te doorbreken door juist niet te doen wat OCD je zegt om te doen. Als je bijvoorbeeld 10x naar een lamp moet kijken, kijk dan i.p.v. 10x naar die lamp, 10x naar je voeten. Dat proces verander je langzamerhand door niet 10x naar iets anders te kijken, maar juist niet te kijken. Ga een beetje klooien met je drang, doe juist iets anders of niets.

Als het je echt niet lukt om het zelf op te lossen, zou ik zeker naar een psycholoog gaan. Die krijgen wel vaker mensen met OCD over de vloer. Ja, dat kost geld, maar hoe k*t vind je het nou om steeds die angsten te hebben?
Thnx, hier ga ik wat mee doen!

Terug
Naar boven