AndroidHealthClinic

Fast versus Slow carbs

Blijft gewoon gelijk van waar je je carbs haalt, je moet gewoon aan je aantal komen. Maar als je pure suiker gaat nemen heb je ten eerste veel sneller weer honger, je zal sneller een dip krijgen en het is ongezond voor andere dingen. Als je dan havermout, pasta, rijst enz gaat eten ben je langer gevuld en is het gezonder voor de rest van je lichaam.

common sense.

Ah, van Menno... dan zit het waarschijnlijk wel goed.

Niet echt (nou vooruit een beetje dan), Menno is best wel een slimmerd en ik ben het doorgaans wel met hem eens ;) Het is alleen zo met die brood-schrijvers dat ze per see een stukje moeten schrijven en dan willen ze wel eens flexibel worden met de soms nogal saaie waarheid.

Is al eens gepost, vind het een goed artikel. Worden veel onwaarheden (broscience) aan het licht gebracht. Wel het meeste met een korreltje zout nemen natuurlijk, het is niet zwart op wit zo dat je alle complex carbs kunt vervangen door snelle. Zitten teveel nadelen aan op langere termijn, zoals besproken wordt over micro's die je niet haalt en dan nog maar te zwijgen over moeheid en hongergevoel etc. dat het kan opwekken.

Afwisseling is het beste imo, denk dat ook het moraal van het artikel is. Dat we als BB'ers af moeten van die saaie eentonige 3x-per-dag-zilvervliesrijst mentaliteit. Het kan allemaal veel comfortabeler dan de meeste mensen denken, omdat ze de verkeerde informatie leren...

• Topic Starter Topic Starter
Ja inderdaad, ik ben het er ook niet helemaal mee eens, dat we alle complex carbs kunnen vervangen, maar ik merk wel dat als ik bijv. de carbs uit mijn meal voor max 30% uit fast carbs bestaan, dat ik vrij weinig van merk aan lichamelijke veranderingen. Ik hit me macros natuurlijk wel exact op de carb..

Niet echt (nou vooruit een beetje dan), Menno is best wel een slimmerd en ik ben het doorgaans wel met hem eens ;) Het is alleen zo met die brood-schrijvers dat ze per see een stukje moeten schrijven en dan willen ze wel eens flexibel worden met de soms nogal saaie waarheid.
bedankt. Karma ;)

Terug
Naar boven