Fitness Seller

Fatburner en cardio of niet?

ListenandLearn

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m89
Massa
84kg
Vetpercentage
11%
Hallo,

Ik ben bezig met een cut van een paar weekjes, want heb nog een klein beetje buikvet wat ik weg wil hebben. Ik neem nu ongeveer 1900 calorieen per dag enz dus mijn voedsel is op het cutten aangepast. Nu vraag ik me wel af, kan ik door middel van een fatburner sneller extra vet verbranden, ZONDER spieren te verliezen? Daarnaast, door hardlopen/cardio worden calorieen verbrand, maar wordt er ook nog extra vet door verbrand of niet?

THX

Fatburners (legale) doen niet heel veel. Cardio verbrand zeker extra vet. Wat is zelf wel fijn vind zijn cafeïne pillen (verminderen o.a hongergevoel)

cafeine is troep geprobeerd help niet

---------- Post toegevoegd Tue 12 Jul 2011 om 17:52 ----------

cafeine blijft troep!!

dat is waar maar naar een tijdje werkt het haast niet meer alleen de eerste paar weken.. je lichaam wordt er zeg maar imuum voor

Is 1900 calorieën niet heel erg weinig? :o

• Topic Starter Topic Starter
Als ik op deze website

http://www.weightrainer.net/losscalc.html
mijn statistieken invoer en daarbij het gemiddelde neemt tussen 'lightly active' en moderately active kom ik uit op ongeveer 2000/2100 kcal. Dat neem ik nu ook, 1900 was wel erg weinig.

Ik cut met mijn 1,66m op 2100 calorieën.

Als ik op deze website

http://www.weightrainer.net/losscalc.html
mijn statistieken invoer en daarbij het gemiddelde neemt tussen 'lightly active' en moderately active kom ik uit op ongeveer 2000/2100 kcal. Dat neem ik nu ook, 1900 was wel erg weinig.

Er zijn formules waarmee je het kan berekenen, maar het blijft een schatting.

Eén daarvan is die van Harris en Benedict:
66 + (gewicht_in_kg x 13,7) + (lengte_in_cm x 5) - (leeftijd_in_jaren x 6,8)

Voor deze formule kan je je totaal gewicht gebruiken, wat minder nauwkeurig is.

Je kan ook de methode gebruiken wat gebruikt maakt van je vetvrije massa (dus nauwkeuriger):
1,23 kcal x vetvrijemassa in kg x 24 uur.

Hiermee bereken je je basaalmetabolisme, dus wat je nodig hebt als je op je bed ligt en verder niks zou doen. Dan heb je nog wat 'toeslagen':

Je kan 10-30% er extra bij berekenen voor de specifieke dynamische waarde. Dit is hoeveelheid die er nodig is om voedsel te verteren en te verwerken. Als je een voedingspatroon hebt waarbij je veel eiwit neemt, dan kan dit oplopen tot 30%.

En dan de arbeidsenergie. Dit is de hoeveelheid energie die je nodig hebt voor dagelijkse werkzaamheden en training. Dit kan een valkuil zijn, want een te hoge schatting is vaak al gemaakt. Maar een richtlijn:

30% voor als je geringe inspanning doet: zitten werk, huishoudelijke werkzaamheden.
50% van het basaalmetabolisme voor 3 x 1,5 uur intensief trainen, huishoudelijke werkzaamheden.
75% van het basaalmetabolisme voor 5x 1,5 uur intensief trainen, industriearbeiders.
100% toeslag voor marathonlopers, trialeten.

Een formule kan handig zijn, maar ook dit blijft een schatting.
En als je bent afgevallen of bent aangekomen bent (vooral in vetvrije massa), dan veranderd je basaalmetoblisme ook, dus bereken het regelmatig opnieuw.

hmmmm interesant....

ik neem groene thee capsules van good 'n natural. zit 630mg groene thee extract in 2 capsules. en 15% polyfenolen.... ik las al ergens dat dat vrij weinig is........ maar ik neem dan ook wel 4 tot 6 capsules per dag :P vond 2 so fckd :P
- is that any good?? gebruik het uiteraard als ondersteuning en train gewoon 5x per week-

slik nu ook sinds gister omega 3 viscapsules van 1K mg. 3 capsules per dag :)
zat te denken aan stackers maar de stackers in nl zijn zonde van de geld zonder efindrine..... en als ik de referenties lees over de stackers MET efindrine.... word ik toch n beetje beangstigd.... haalbaar in Beldie? hoor ik ;)

cheers

Een goed voedingsschema zal je veel meer opleveren dan stackers.:)

*sigh* toch wel dus :) cheers man :)

Cardio naast een aangepast voedingsschema kan ik je zeker aanbevelen. Over het werken van een burner is al veel over geschreven.

Terug
Naar boven