XXL Nutrition

Favoriete Filmscènes

Bezoekers in dit topic

Toen ze hem eens vroegen waar zijn Oscars stonden.
– De één gebruikte ik als de deurstop en de andere gaf ik aan mijn dienstmeid.

:lol:
 
Laatst bewerkt:
Een infanteriewelle is toch de gestoordste manier van oorlog voeren. Ik vraag me soms echt af of de hoge piefen van beide partijen wel goed bij hun hoofd waren.
 
In elke tijd waren bepaalde andere dingen wel en niet normaal, in de middeleeuwen ging je met zijn alle kijken hoe een lokale dief werd onthoofd
Een infanteriewelle is toch de gestoordste manier van oorlog voeren. Ik vraag me soms echt af of de hoge piefen van beide partijen wel goed bij hun hoofd waren.

. Vroeger in die tijd was het een eer om dan je land te mogen dienen. Al denk ik dat de meeste aan zo een front wel van gedachten veranderden. En de hoge piefen verschillen kwa karakter etc. Niet veel van die van nu in mijn optiek alleen kunnen een mens zijn omgeving of invloeden van buiten af hem tot rare dingen drijven.
Zou de film ordinary men of netflix eens kijken geeft een toch wel raar beeld dat de meest "normale" mensen toch tot verschrikkelijke dingen in staat waren.
 
Andere tijden of niet, wat verwacht je als tacticus bij de Generale Staf als je duizenden mannen frontaal in o.a. machinegeweervuur laat lopen. Dat hoge piefen anders zijn is een feit, maar dat was zonder enige moeite mensenlevens verkwisten. 't Was crimineel wat mij betreft.

't Doet me denken aan Heinz Bliss die gestationeerd was nabij Leningrad. De Sovjets maakten nog gebruik van deze tactiek tijdens WWII. Op een gegeven moment vielen er 5000 Sovjets op deze manier aan. Heinz, die er ietwat van aangedaan leek, zei dat ze wel moesten schieten. Circa 15 minuten, en allicht veel MG 34 kogels, later waren ze allemaal dood. Het eindresultaat moet schokkend geweest zijn want hij had er nog steeds nachtmerries over.

In ieder geval, het leverde de Sovjets toen niets op.
 
Is een tactiek die overgebleven is uit 19e eeuws en oudere oorlogs doctrine. Werkte wel toen de vuurwapens nog erg onnauwkeurig waren maar was in de eerste wereld oorlog eigenlijk al achterhaald en in de tweede al helemaal door grootschalige mechanisatie van troepen en gewoon erg nauwkeurige vuurwapens.
Wat die generaals dan bezielde om het toch te blijven doen durf ik ook niet helemaal te zeggen denk dat het gewoon simpelweg koppigheid was/vastgeroest in oude gewoontes als je het zo kunt noemen.
 

🤭
 
Laatst bewerkt:
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven