Ik ben nog geen 3 weken bezig met fitness, dus heb nog niet helemaal een vast schema. Ik ga 4 dagen per week naar de sportschool, soms, zoals deze week, zal ik misschien zelfs 5 keer gaan. De spiergroepen verdeel ik over 3 dagen, dus het is misschien handiger om dit te verdelen in 4 dagen?
Dit is mijn schema nu zo'n beetje:
(Ik moet er wel bij zeggen, ik zit bij een redelijk kleine sportschool, met een niet heel breed aanbod aan krachttraining materialen. Er is bv geen barbell.)
Dag 1:
Borst
- Machine bench press
- dumbbell fly's
- Inclined dumbbell bench press
- Inclined dumbbell fly's
Biceps
- Dumbbell curls
<moet nog een oefening bij?>
Dag 2:
Rug
- Lat pull (voor)
- Lat pull (achter)
- Vertical row (machine)
Triceps
- Single arm dumbbell extensions (achter m'n hoofd/nek)
- Lying Lying Supinating Dumbbell Extensions
- Two arm dumbbell extensions (weer achter m'n hoofd/nek)
Dag 3:
Deze dag ben ik nog niet helemaal uit...
Sowieso schouders
- Military press machine
- Two Arm Dumbbell Raises
- Ben de naam ervan kwijt, staand twee dumbbells opzij optillen
Ik twijfel nog of ik wel benen ga trainen voorlopig, aangezien ik al redelijk gespierde benen heb, en een minder gespierd bovenlichaam. Ik zat er dan aan te denken biceps op deze dag te doen ipv. op dag 1. Dus als ik ook hierover wat advies kan krijgen...
Verder wil ik er nog bij zeggen dat ik niet van plan ben een echte bodybuilder te worden en aan competities en dergelijken mee te doen. Ik wil gewoon wat vet verbranden (heb wat overgewicht) daarom doe ik ook altuijd 24 minuten cardio na de krachttraining. En ik wil 'breder worden'.
Dit is mijn schema nu zo'n beetje:
(Ik moet er wel bij zeggen, ik zit bij een redelijk kleine sportschool, met een niet heel breed aanbod aan krachttraining materialen. Er is bv geen barbell.)
Dag 1:
Borst
- Machine bench press
- dumbbell fly's
- Inclined dumbbell bench press
- Inclined dumbbell fly's
Biceps
- Dumbbell curls
<moet nog een oefening bij?>
Dag 2:
Rug
- Lat pull (voor)
- Lat pull (achter)
- Vertical row (machine)
Triceps
- Single arm dumbbell extensions (achter m'n hoofd/nek)
- Lying Lying Supinating Dumbbell Extensions
- Two arm dumbbell extensions (weer achter m'n hoofd/nek)
Dag 3:
Deze dag ben ik nog niet helemaal uit...
Sowieso schouders
- Military press machine
- Two Arm Dumbbell Raises
- Ben de naam ervan kwijt, staand twee dumbbells opzij optillen
Ik twijfel nog of ik wel benen ga trainen voorlopig, aangezien ik al redelijk gespierde benen heb, en een minder gespierd bovenlichaam. Ik zat er dan aan te denken biceps op deze dag te doen ipv. op dag 1. Dus als ik ook hierover wat advies kan krijgen...

Verder wil ik er nog bij zeggen dat ik niet van plan ben een echte bodybuilder te worden en aan competities en dergelijken mee te doen. Ik wil gewoon wat vet verbranden (heb wat overgewicht) daarom doe ik ook altuijd 24 minuten cardio na de krachttraining. En ik wil 'breder worden'.