AndroidHealthClinic

ff vraagje over biceps

Tha Bomb

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
82kg
Hallo allemaal.

Voor mijn biceps heb ik een barbell en 2 dumbbells.
Veel mensen zeggen sets van ongeveer 8 reps.

Alleen ik train veel lekkerder als ik ongeveer 15-20 herhalingen kan doen in een setje. Ik voer de oefening danook beter uit.

Je spieren groeien dan toch nog steeds wel? Ook voor mijn aanhechtingen bij mijn elleboog is het beter als ik niet te zwaar doe.

Mijn vraag is nu of mijn spieren zo ook groeien. Ik probeer gevarieerd te trainen. 3x per week min 1 dag rust.

Alvast bedankt en veel succes iedereen,

Tha bomb. a.k.a. big noob :P

ja, je spieren groeien dan ook, maar lang niet zo goed...dan train je al eerder voor uithouding.

als je puur voor kracht wil gaan, doe je best 5 herhalingen, en rond de 10 als je voor massa wil gaan.dat doe je dus best, en genoeg gewicht pakken natuurlijk.

dit gaat wel niet lukken met alleen je biceps te trainen! je moet je hele lichaam trainen

verder moet je genoeg rusten, veel eten en hard trainen met een goed schema

knallen maar :cool:

Ik denk dat 12 herhalingen per set wel goed moet zijn toch?
Toen ik begon met fitness deed ik 9 kilo voor bicep, en maakte setjes van 3 elke set 12x.
na elke set hield ik 30 seconde rust, en ging weer verder.

Voor mij hielp dat wel, weet niet of het voor jou ook zo geld.. :P

Biceps trainen is voor homo's! :gay:

Ga potverdomme squatten en deadliften. En gejank dat een barbell te zwaar is, is helemaal uit de boze....:mad:

hoe zit dat nou eigenlijk met dat massa en krachttraining?

wat ik heb begrepen is dat massatraining meer in de richting is van redelijk veel raps en krachttraining is meer weinig raps van ongeveer 5 ofzo en dan veel meer kilos...??

zeker goed om te beginnen met zoveel herhalingen. eerst de oefening leren en de verbinding tussen de hersens en spiervezels te versterken. later kun je het gewicht verhogen en de herhalingen verlagen. ga zo door en al helemaal als je last krijgt van pezen of iets dergelijks.

haha dat slaat alles :roflol:

ga dan gewoon wat zwaarder met 12 reps ofzo... mooie tussenweg lijkt me.

voor de optimale groei van massa moet je tog rond de 8 gaan zitten;)

reps van 12 zijn prima..

zeker goed om te beginnen met zoveel herhalingen. eerst de oefening leren en de verbinding tussen de hersens en spiervezels te versterken. later kun je het gewicht verhogen en de herhalingen verlagen. ga zo door en al helemaal als je last krijgt van pezen of iets dergelijks.

goed-beter-best.

ik zou voor best kiezen. redelijk gewicht voor minder herhalingen maar wel met goede vorm, leer je ook beter je motorunits te gebruiken.

Er gaan hier ook echt gewoon mensen serieus op in...

doe je rug maar fatsoenlijk, dan pak je je biceps ook wel aan! en 1x in de week biceps is een prima aanvulling.

squats en deadlifts stimuleren de groei.

• Topic Starter Topic Starter
bedankt mensen

Hallo allemaal,

Hartelijk bedankt voor jullie reacties.
Ik ga denk ik zo door en steeds zwaarder met minder herhalingen tot ik rond de 8 zit.

Ik bouw het gewoon op want dan krijg ik nergens last van.

Bedankt en groetjes,
THa BomB

Terug
Naar boven