XXL Nutrition

Fietsen <> Massa

Bullseyes

Advanced Bodybuilder
Waardering
22
Wil jullie mening wel is weten,

heb meerdere keren gehoord dat bbers niet teveel fietsen om hun beenmassa te sparen.

Klopt dit..?

het is mij zelf nooit opgevallen maar ben ook krachtrainer en geen bber.

:)

Dacht het niet.
Ik ben persoonlijk ook meer voor lopen, omdat lopen toch wel het beste is in mijn ogen voor de vetverbranding.

In welke zin?

Fietsen voor af te vallen, fietsen voor conditie of voor hun plezier?

Bij bodybuilders vallen de laaste 2 vaak af.

ik ga vaak stukje mountinebiken, niets mis mee. zo lang je maar genoeg blijft eten

Is onzin, plaatselijk afvallen kan niet eens.

Lopen en fietsen zijn beide zware arbeit voor de spieren. Het is een beetje afhankelijk van welk training regime je volgt. Ik raad je niet aan te fietsen als je 2 a 3 keer per week squat ivm overtraining. Spieren hebben rust nodig om te groeien in de gym groeien ze niet helaas.

• Topic Starter Topic Starter
Hallo, het gaat niet om vetverbranding.

Spiermassa verlies door meer fietsen als je normaal zou doen.

bijvoorbeeld: je moet nu elke dag 12 km fietsen naar je werk terwijl je dat altijd met de auto gedaan hebt.

snappie.?

als je het zelf ook niet weet, post dan niet !

maar wacht netjes af tot er iemand, die het wel weet een duidelijke post heeft gezet.

Spammers. :D

bedoel je soms beenmassa verliezen door combinatie van zware beentrainingen en tussendoor veel fietsen zodat in principe de benen als geheel wat minder rust krijgen als de andere spiergroepen?

• Topic Starter Topic Starter
bedoel je soms beenmassa verliezen door combinatie van zware beentrainingen en tussendoor veel fietsen zodat in principe de benen als geheel wat minder rust krijgen als de andere spiergroepen?

Zal het anders stellen,

Bodybuilder van 90 kg en 7% Vetp. met gruwelijk dikke benen.

moet ineens naar z'n werk enz. gaan fietsen ipv. met de auto.

voor periode van min. 3 maanden.

zouden de gruwelijke dikke benen dunner worden, dus zou ie spiermassa verliezen.?

training alles blijft het zelfde als voorheen,
alleen fietst ie dus nu meer als voorheen !

hoop dat het zo duidelijk is.

als zen voeding inorde is volgens mij niet.

lijkt mij niet hoor, zolang idd je voeding goed blijft en je eiwitten hoog kan het geen kwaad. denk zowieso ook niet dat je de "bodybuilders met gruwelijk dikke benen" op een fiets zal zien, is moeilijk fietsen met dikke benen!

Terug
Naar boven