MuscleMeat

Fietsen met GPS, een nieuwe dimensie

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vandaag samen met mijn broer een trainingsritje gemaakt van 90 Km. In het geel is te zien over welke route en daaronder welke snelheden zijn bereikt. Gemiddelde lag net onder de 30 Km/uur, maar met diverse steden en dorpjes die je moet door rijden wordt het gemiddelde redelijk snel gedrukt.

Mijn broer vond het met wind tegen, langs de Nieuwe Waterweg, bij kilometer 62 nog leuk om even door te trekken naar 36 Km/uur. Dat was van de hele rit het meeste afzien eigenlijk. De rest was redelijk comfortabel en een goede cardio workout op 65%-70% van mijn max hartslag.

aardig fietstochtje

• Topic Starter Topic Starter
Viel nog mee, vorige week vond mijn broer het leuk om een andere afslag te maken dan ik verwacht had. Werd het op eens 120 Km i.p.v. de verwachte 85 Km.

Heb hem wel vervloekt, had qua voeding maar rekening gehouden met ca 80 Km.

Relaxt dit alles! leuke grafiek! 30 gemiddeld is toch niet zo heel hoog? :o

met 36 km/pu bedoel je denk ik 46? als top?

Met 2 man is een ritje van 90 Km en 30 Km/uur gemiddeld een behoorlijk gemiddelde. Je moet meerdere malen door de bebouwde kom en wegen oversteken waar je ook geen volle snelheid kan halen. Vergelijkingen met een peleton zijn niet te maken, rijden in groep gaat een stuk sneller en in de meeste gevallen is het parcours vrij van ander verkeer.

Mijn broer nam de kop bij 62 Km met een vaartje van 36 Km/uur, tegen de wind in, dat is omgerekend zo'n 300 watt wat je moet halen rekening houdende met de wind. Zo'n 6 Km lang rond diezelfde snelheid gereden, dat is aardig doorbuffelen.

wel grappig zo, kun je het tenminste goed analyseren naderhand.
is het duur zo'n systeem?

€ 250,- als je de meter op Ebay koopt, in Nederland € 319,-. Moet er nog wel een hartslag sensor bij kopen, dan heb je alle info bij elkaar. Snelheid, hartslag en plek op het parcours. De meter is ook een hoogtemeter, in heuvelachtig terrein een uitkomst.

GPS is idd leuk speelgoed.

Red cross alert

oke duidelijk thx

Je hebt het over rode kruisjes, dus neem ik aan dat je de screen capture niet kan zien.

En nee een Nokia doet niet hetzelfde. GPS navigatie is leuk, maar die Edge305 heeft ook een onafhankelijke snelheidssensor op de fiets (als je signaal wegvalt) en nog wat andere functies die je mist bij een GPS navigatie systeem.

EricR, van alle spullen die jij koopt he(niet eten en drinken) hoeveel % komt van ebay af?

Valt op zich mee, maar goed ik koop dan ook vrij veel :D Denk zo'n 20% van de spullen die ik het laatste jaar heb gekocht.

Terug
Naar boven