Fitness Seller

Fietsen na KT

Sim1986

Advanced Bodybuilder
Waardering
22
Lengte
1m85
Massa
102kg
Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb even een vraagje over fietsen na KT.
Momenteel doe ik na KT 30 min op de crosstrainer en als ik dan thuiskom een eiwitshake.

Nu heb ik vandaag een nieuwe fiets van me schoonouders gekregen en wil dus na KT naar huis en dan 45 min a uurtje gaan fietsen.
Moet ik de eiwitshake dan na de KT meteen nemen of na het fietsen?

En als ik na KT de shake moet nemen,moet ik na het fietsen dan nog iets nemen of niet?

Alvast bedankt.

BCAA's na je KT

• Topic Starter Topic Starter
Ok,en moet ik na het fietsen nog wat nemen of is dat niet nodig?

tesnoods je eiwitten shake is prima

Okiedo,weet ik genoeg. Bedankt voor je snelle antwoorden.

Als je geld teveel hebt dan neem je die BCAA's na de KT voor je een uur gaat fietsen en anders neem je iets dat anti-katabool werkt, dus iets met suikers. Dextro of een banaan, na het fietsen een shake nemen dan met een banaan er doorheen.

Als je het goed wil doen dan laat je de fiets gewoon in de schuur staan en ga je door met je half uurtje crosstrainer, of je gaat max een half uurtje fietsen, wat je ook vanaf de training gelijk kan doen natuurlijk.

Wat is je doel?

Ik wil nu gaan cutten. Zoals je ziet ben ik nu 105-106 kg bij 1.86m en wil wat droger erbij lopen. crosstrainer doe ik ook regelmatig na KT en verbrand ik zon 500 kcal.
Maar dacht voor de afwisseling ook wel leuk om stuk buiten te gaan fietsen.

En wil eigenlijk na het avondeten zo weinig mogelijk eten,weet niet of het kwaad kan als je savonds nogeen banaan neemt als je aan het cutten bent?

Je kan beter 50 tot 100 gram noten nemen inplaats van een banaan.
Gewoon afwisselen tussen walnoten, cashewnoten, amandelen, hazelnoten, pinda's, enz... Dan heb je wat eiwitten en juiste vetten te pakken. Een banaan kan je beter s'ochtends of voor het trainen nemen.

noten eet ik inderdaad ook zo af en toe savonds. Na het trainen gewoon een whey shake is dus goed ?En dan eventueel wat noten erbij. Voor ik ga slapen neem ik ook een shake met 'langzame' eiwitten.

Neem 3 a 4 maal per dag een shake. 4 keer 35gram,weet niet of dit kwaad kan?

2 maal is genoeg. in de ochtend en na de training.
probeer zoveel mogelijk uit voeding te halen.

in de ochtend en na de training idd. Die in de middag kan ik wel weglaten. Maar voor ik naar bed ga neem ik ook een shake,want heb wel is kwark geprobeerd,maar krijg dat echt niet door me strot heen vandaar.

Je kan beter 50 tot 100 gram noten nemen inplaats van een banaan.
Gewoon afwisselen tussen walnoten, cashewnoten, amandelen, hazelnoten, pinda's, enz... Dan heb je wat eiwitten en juiste vetten te pakken. Een banaan kan je beter s'ochtends of voor het trainen nemen.

Denk dat 100gram noten weinig goed effect geeft als je een uur gaat fietsen na de KT. beetje onzin he. Noten werken niet antikatabool. dextrose en fructose wel.

---------- Toegevoegd om 21:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:52 ----------

Ik wil nu gaan cutten. Zoals je ziet ben ik nu 105-106 kg bij 1.86m en wil wat droger erbij lopen. crosstrainer doe ik ook regelmatig na KT en verbrand ik zon 500 kcal.
Maar dacht voor de afwisseling ook wel leuk om stuk buiten te gaan fietsen.

En wil eigenlijk na het avondeten zo weinig mogelijk eten,weet niet of het kwaad kan als je savonds nogeen banaan neemt als je aan het cutten bent?

Die banaan neem je dus zoals ik zei gelijk na de KT als je nog een uur wil gaan fietsen. Daarna alleen een shake.

Als je KT doet, lekker intensief en daarna crosstrainer ook intensief verbrand je in totaal veel meer dan 500cal. Maar als je eerst rust na de KT en dan een uur gaat fietsen dan is de vetverbranding minder hoog dan direct na de KT, je zal dan ondanks de suikers toch ook spiermassa gaan verbranden, de bescherming tegen katabolisme duurt niet erg lang, zodra je weer erg actief wordt zal de bescherming snel wegvallen en zal je erg katabool zijn.

Daarom beter gelijk dus de crosstrainer pakken en ga anders de volgende dag maar even fietsen oid.

succes.

ps een banaan in de cut, die train je er wel vanaf hoor dat kleine beetje suiker. Maar een banaan zorgt er wel voor dat je beter gaat groeien.

---------- Toegevoegd om 22:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:58 ----------

noten eet ik inderdaad ook zo af en toe savonds. Na het trainen gewoon een whey shake is dus goed ?En dan eventueel wat noten erbij. Voor ik ga slapen neem ik ook een shake met 'langzame' eiwitten.

Neem 3 a 4 maal per dag een shake. 4 keer 35gram,weet niet of dit kwaad kan?

Kan geen kwaad, de caseïne shake voor het slapen gaan is prima.
Maar denk dat 2 shakes per dag wel zat is, de rest kan je makkelijk uit je voeding halen, ookal is een shake soms net ff goekoper.

Pak een banaantje en eventueel wat BCAA's na de KT en fiets met een omweg terug naar huis vanaf de gym? Zo doe ik het vaak, al woon ik wel 20km naast mijn sportschool (ik werk er wel naast ;)). Ik eet alleen geen BCAA's.

Ok dan,tnx iedereen voor de antwoorden.
Train altijd met een maatje van me,rijden we in 1 auto,maar die wil nooit carrdio doen,dus nu maar met 2 auto's en dan na iedere KT half uur cardio.

Hartslag hou ik ook altijd in de gaten,of is dat na KT niet belangrijk?

Fietsen doe ik dan op me rustdagen.

Denk dat 100gram noten weinig goed effect geeft als je een uur gaat fietsen na de KT. beetje onzin he. Noten werken niet antikatabool. dextrose en fructose wel.

Ehhhm... TS vroeg of je in de avond een banaan kan eten of beter iets anders. Noten vormen een goede 'maaltijd' tussen je avondeten en kwark voor het slapen gaan. Het is logisch dat je tussen je KT en cardio geen noten gaat zitten snaaien...

Terug
Naar boven