AndroidHealthClinic

Fietsen.. WEL of NIET effectief???

Zwemmers drijven wel beter als ze iets vetter zijn dan super-droog. Vet drijft nu eenmaal beter dan spiermassa, beter drijfvermogen betekent minder energie steken in blijven drijven. Te veel vet verhoogd echter te veel het gewicht dat je door het water voort moet bewegen, dus te vet is ook niet goed. (heb ik wel eens gehoord... klinkt logisch)

Qua effectiviteit voor vetverlies lijkt het echter niet uit te maken:

...The results of this study indicate that there are no differences in the effect of aerobic activities in the water versus weight-bearing aerobic exercise on land on body composition components as long as similar intensity, duration and frequency are used....

Kortom, als je evenveel doet is alles even effektief. Klopt, want evenveel kcals meer verbruiken dan je eet=afvallen, ongeacht wat je precies eet en doet.

• Topic Starter Topic Starter
valt wel mee die kou hoor.. soweiso al die stoere bodybuilders kunnen toch wel tegen een beetje kou..?
Gewoon jas, muts handschoenen, mp3 speler op en rausen maar, je krijgt het snel genoeg warm.

En wat zwemmem betreft, mag misschien niet zo effectief zijn als andere activiteiten voor vetverbranding, ik denk dat het je soepelheid bevorderd. Als ik zou fitnessen zou ik stugger worden wat me muay thai niet echt ten goede zou doen.
Gisteren 45 minuten baantjes getrokken en voel elke spier in me lichaam nu, dus denk wel dat t iets heeft uitgehaald.

En zwemmen is gewoon leuker, vind ik toch.

ik rijd nu gewoon met koersfiets nog steeds op de baan, als het niet te hard gevrozen heeft, vanwege valpartijen, in dat geval mtb, banden zijn dikker :D

kou is geen probleem gewoon dik induffelen in verschillende lagen en gaan maar. en een bril he, onmisbaar of je tranen vriezen aan...aaaah niets kan ertegenop; lekker warmgereden halfwege niets fietsen in de polder terwijl alles mooi wit is af en toe het ijs van je handschoenen tikken hmmmm I love biking can`t lie about it :p

ik doe het gwn met hardlopen :) ben zelf een hardloper, en doe ook mee aan wedstrijden. vet relaxed. gwn mp3 in, muts op (als het koud is) en lopen maaaaar :) lekker door het park heen, frisse lucht. heeeerlijk!

of gwn in de sportschool op de loopband :P maar ik vind in de buitenlucht veel lekkerder.

heb vroeger ook nog redelijk sterk gelopen, nuja als bijsport ivm voetballen...vond ik ook wel fijn lekker door het bos op je eentje... duursporten liggen me, lekker de eenzaat uithangen terwijl iedereen je aan staart van "wat doe die fl**ker nu in de regen of de koude, gekke malloot" terwijl het toch echt wel genieten is.

kan je onmogelijk iemand uitleggen die niet weet wat het is, duursporten zijn erslavend zeggen ze, welja het is zo, pak me mijn fiets een week af en kan gelijk aan de relatine denkek :p

Van fietsen val je af en therefore is het dus niet effectief.

Je valt af als de kcal die je verbrand meer zijn dan je binnen krijgt!!!!

Beste mensen,

Na wat forums te hebben doorgespit, kom ik nogal tegenstrijdige posts tegen over fietsen en het nut/nutteloosheid ervan.

Dus mijn vraag, je voelt m al aankomen:

Is fietsen voor vetverbranding wel of niet effectief????
(laten we 20 km per keer aanhouden op een redelijk tempo met soms intervallen)

uiteraard wel effectief, mits niet op je dooie gemakje.
met intervallen alleen maar beter (HIIT)
en buiten fietsen is in sommige gevallen nog weer beter dan in de sportschool, aangezien je ook te maken hebt met weersinvloeden.

En het gewoon aangenamer is + dat je lichaam meer energie gebruikt om het warm te houden.

Beste mensen,

Na wat forums te hebben doorgespit, kom ik nogal tegenstrijdige posts tegen over fietsen en het nut/nutteloosheid ervan.

Dus mijn vraag, je voelt m al aankomen:

Is fietsen voor vetverbranding wel of niet effectief????
(laten we 20 km per keer aanhouden op een redelijk tempo met soms intervallen)

je kan het zien als cardio, dus effectief.

ik zou van die 20 km, 35 km maken en dan gaan proberen om binnen het uur thuis te zijn. :p

intervallen is totaal verkeerd.

ik wacht pas met intervallen als mijn conditie op peil komt, dus mijn hartslag gedaald is in rust naar ongeveer 38per minuut, daarvoor zijn intervallen uit den boze je belet je hart te groeien als je dat doet.

beste is langer fietsen aan lage hartslag...

zo trek ik mijn vetpercentage op peil in aanloop van het wielerseizoen plus je vergroot je hart en je aders en bloedvaten enkel heil dus.

35km en op een uur thuis zijn is knallen en da heeft echt geen zin. echt ni. is goed voor eens te testen maar ni meer of da. durf soms na intensieve trainingen eens testen bv dan 2uur rijden en kijken hoever ge rijd. den ene keer is da maar 70km den andere keer is da 80km en adhv die gegevens kunt ge dan ga bijstellen maar is ni van doen voor cardio je gaat dan echt prestatiegericht werken.

lang rijden lage hartslag. basisconditie en extensieve duurtrainingen. je leert je lichaam vet verbranden aan hoog tempo. als voorbeeld : alsek nu wa kilo`s aan kom die vliegen er weer direct af tijdens training en heus geen koolhydraten alleen van bv 8% vet naar 6% gaan vergt gewoon iets meer fietsen en zelfde blijven eten.

intervallen is totaal verkeerd.

ik wacht pas met intervallen als mijn conditie op peil komt, dus mijn hartslag gedaald is in rust naar ongeveer 38per minuut, daarvoor zijn intervallen uit den boze je belet je hart te groeien als je dat doet.

beste is langer fietsen aan lage hartslag...

zo trek ik mijn vetpercentage op peil in aanloop van het wielerseizoen plus je vergroot je hart en je aders en bloedvaten enkel heil dus.

35km en op een uur thuis zijn is knallen en da heeft echt geen zin. echt ni. is goed voor eens te testen maar ni meer of da. durf soms na intensieve trainingen eens testen bv dan 2uur rijden en kijken hoever ge rijd. den ene keer is da maar 70km den andere keer is da 80km en adhv die gegevens kunt ge dan ga bijstellen maar is ni van doen voor cardio je gaat dan echt prestatiegericht werken.

lang rijden lage hartslag. basisconditie en extensieve duurtrainingen. je leert je lichaam vet verbranden aan hoog tempo. als voorbeeld : alsek nu wa kilo`s aan kom die vliegen er weer direct af tijdens training en heus geen koolhydraten alleen van bv 8% vet naar 6% gaan vergt gewoon iets meer fietsen en zelfde blijven eten.

Weet je zeker dat dit mogelijk is??? 38 slagen per minuut? :P persoonlijk lijkt me dat erg sterk namelijk.. ??? Of je moet echt gewoon n super conditie hebben..

uhu zeer zeker, is gemeten.

als ik `s avonds in bed lig en neem gauw nog even de bloeddruk en hr op dan kom ik op 41. 38 is me verteld geweest door verpleger die me wakker maakte : "hey doe jij aan sport ofzo want je hr gaat onder de veertig" - "jaja, laat me nu maar gewoon terug slapen, maak me wakker als die naar 26 gaat want dan word ik bang" :p

heb lage hr vanwege vele trainen, competitief wielrennen, maar wielrennen doe ik maar wat bij en, voor de premies he :p ben eigenlijk mountainbiker, ik leg me toe op wedstrijden van 100km enzo dus drie/vier uur rijden...

ben qua conditie best wel op peil, superconditie kan ik niet zeggen is het nog te vroeg voor, vraag het binnen maand of drie noges eens dan zou het veel moeten gebeterd zijn :D omdat dan het wielreseizoen ver begint, dan kunnen we beginnen doortrainen 500km per week dus als ik iets zeg over fietsen en trainen weet ik waarover ik het heb ;)

Terug
Naar boven