MuscleMeat

Fietsen zuigt... En zwaar ook...

MrJ

10 year + member
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
187
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
12%
Aangezien mijn auto op het moment ter reperatie staat stond ik voor een groot dillema deze week.

Of niet trainen als ik geen lift kon krijgen, of een taxi bellen.

Niet trainen is uiteraard geen optie en de taxicentrale wou geen korte ritjes doen. Daar stond ik dan...

...maar wacht, ergens in de berging staat nog zo'n gek ding met 2 wielen waar je je op kan voortbewegen. Dacht dat dat een fiets werd genoemd ofzo.

Dit was de gelegenheid dat ding eens op te zoeken en hem te gebruiken waarvoor hij bedoeld was.

Dat heb ik dus geweten ook. :rolleyes:

Om te beginnen heeft een fiets geen verwarming wat ervoor zorgt dat je het ****ing koud hebt de eerste minuten. Ookal heb je 3 meter sjaal om je nek geknoopt en je (onder het stof vandaan getrokken) handschoenen aan.

Ten tweede kan je je cdtje nergens in steken. En al zou ik dat wel kunnen, op de fiets zit niet een paar 100Watt aan boxen waardoor je er nog weinig aan hebt. So much voor jezelf een beetje opladen op weg naar de sportschool.

Ten derde moet je zichtbaar wezen. Heb al meerdere van die onzichtbare randmongolen over de moterkap gehad (gelukkig geen diepe krassen :cool: ) dus dan moet ik wel het goede voorbeeld geven. Dat betekende dus mijn hele huis overhoop halen om die stomme verlichting te vinden en op te laden.

Ten vierde is het wel aan te raden om voor goed opgepompte banden te zorgen (maakt het fietsen stukken lichter) en er ook voor te zorgen dat de al wat loszittende onderdelen goed aangedraaid worden. Dit zodat je niet ineens je stuur er half eruit rost tijdens het rijden op een rotonde waardoor je met veel pijn en moeite een abrupte richtingsverandering richting de bumper van de bus kan gaan afwenden. :(

Ten vijfde is fietsen te vermoeiend gewoon. Die 2,5 km naar de sportschool waren moordend. Meer dood dan levend en badend in het zweet kom je dan op de sportschool aan. En dat is klote als je nog een beentraining voor de boeg hebt.
Zet je je fiets daar in het rek denkt een of andere josti het ook nog grappig te vinden mij te complimenteren met het feit dat ik heel sportief eens de fiets had gepakt.

Heb hem daarop gevraagd hoe blij hij was met zijn voortanden... :mad:

Het moge duidelijk wezen dat ik hoop morgen mijn auto weer terug te hebben, want dit zijn geen grapjes natuurlijk.

Beetje op de fiets naar de sportschool, heb wel wat beters en minder stressvols te doen. :o

Wel een goeie warming-up gehad zo te horen:D

Hey J je zegt dat niet trainen geen optie is :rolleyes: als je nou geen lift had kunnen krijgen... taxi rijdt die kleine k*teindjes niet zeg je en stel dat je ook geen fiets had??

Was je dan lopend gegaan ??? :rolleyes:

omfg dat verhaal :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
twizzle2711 zei:
Hey J je zegt dat niet trainen geen optie is :rolleyes: als je nou geen lift had kunnen krijgen... taxi rijdt die kleine k*teindjes niet zeg je en stel dat je ook geen fiets had??

Was je dan lopend gegaan ??? :rolleyes:

Bus. :thumbup:

5 minuten lopen naar de halte, 10 minuten wachten op de bus, na 5 minuten op busstation, 20 minuten wachten op de bus naar het industrieterrein daar, 15 minuten lopen.

:D

ik ga geregeld met de fiets naar de sportschool ook zo'n 2,5 km. @Mrj Nu al zweten op de fiets in de winter? Dan moet jij in ieder geval in de zomer met 25graden niet op je fietsje stappen :D

edit MWB in topic!! Zeg eens wat vriend :(

:roflol: je bent me er 1 J... :D

MrJ zei:
Bus. :thumbup:

5 minuten lopen naar de halte, 10 minuten wachten op de bus, na 5 minuten op busstation, 20 minuten wachten op de bus naar het industrieterrein daar, 15 minuten lopen.

:D

Overal op voorbereid :rolleyes:

Smoothmold zei:
ik ga geregeld met de fiets naar de sportschool ook zo'n 2,5 km. @Mrj Nu al zweten op de fiets in de winter? Dan moet jij in ieder geval in de zomer met 25graden niet op je fietsje stappen :D

edit MWB in topic!! Zeg eens wat vriend :(

Man... wat denk je als ik fiets..
Ik fiets heeel rustig, heb een t-shirt aan en heb mijn jas open. Eerste paar minuten gaat het nog, maar dan... druipt van me kop. Zelfs met -4..

fiets?wat is dat? kun je dat eten???

KaLe zei:
Ik fiets heeel rustig, heb een t-shirt aan en heb mijn jas open. Eerste paar minuten gaat het nog, maar dan... druipt van me kop. Zelfs met -4..

haha, dat is wel heel extreem Kale

Een zalig taalgebruik die je daar hanteert MrJ, fietsen is nochthans het beste wat je kan doen om je conditie op te krikken en je beseft het meteen weer wat voor een gemak een auto wel niet is. Ook krijg je weer benul van de afstanden en leer je terug genieten van het landschap;)

verhaal had nog mooier geweest als spiertje zijn fiets had gejat omdat die van spier weer eens gejat was.

• Topic Starter Topic Starter
Als m'n oma dit had gehoord zou je mr j een 1,5 uur preek krijgen, hoe blij die wel niet moet zijn om nog een fiets te hebben voor noodgevallen.

fietsen zuigt .

ik heb mijn stalen ros al 5 jaar niet meer uit de stal gehaald .

behalve dan voor de fun wat fietsen , door de alpen enzo

KaLe zei:

haha, heb ik ook als ik langer dan 5 minuten moet lopen. Zweet me echt de pl**ris. :(

maakt dat kapsel je niet meer aerodynamisch? :roflol: :p

of is het gewoon een excuus om te cardioën ?;)

Terug
Naar boven