Fitness Seller

Filip Dewinter

Misschien kan het UKIP er ook bij

Nigel Farage is een geweldige man. Iemand die de politiek leven inblaast. Charisma, lef en ambitie is wat hij toont. Zijn standpunten tegen de EU zijn ook bijzonder sterk en hij wint dagelijks aanhang in de UK.

Hij hamert gelukkig niet op islamisering, zoals Wilders dit doet, maar vooral tegen algemene massa-immigratie. Deze massa-immigratie is natuurlijk waar het probleem islamisering begonnen is.

Ik hoop ook dat deze twee partijen kunnen samenwerken en een voet tussen de deur kunnen zetten.

Het VB is dood, mede dankzij Dewinter die de partij niet wilde matigen, en natuurlijk de N-VA die al hun gematigde kiezers heeft afgepakt. Wilders is toch minder extremistisch dan VB en FN, maar door deze ontmoetingen wekt hij de indruk dat hij tot die radicale groep behoort. Hoe denken de Nederlandse PVV kiezers hierover?

Wat ze wel gemeen hebben is de houding tegen de EU, en op dat vlak kunnen ze zeker nog flink veel stemmen gaan winnen. Een partij als N-VA kan die stemmen weer verliezen als ze niet kritischer tegenover de EU gaan staan.

Wanneer ik de naam Dewinter/Vlaams belang zie verschijnen, denk ik aan een Belgische partij die zich ook hard maakt voor behoud van Belgische identiteit en cultuur. Ook een standpunt heeft tegen de slappe huidige politiek en verdere verloedering door vreemdelingen.
Ik denk niet meteen dat hij te radicaal is maar dat komt misschien omdat ik mij nooit in hem of zijn partij heb verdiept.
Wanneer men een oppositie-partij als radicaal, extremistisch, racistisch, xenofoob, islamofoob of wat dan ook noemt geloof ik daar niet meer in. Dit zijn taktieken van huidige politieke partijen die geen stemmen willen verliezen aan de oppositie, en partijen zo monddood probeert te maken. Helaas werkt dit wel degelijk bij sommige mensen, maar niet bij mij. Ik hoop dat men van dit imago af kan komen en een sterke samenwerking kunnen creeeren met veel aanhang.

Misschien kan Big T toelichten wat deze partij radicaal maakt? Bij voorbaat dank.

ik vind het zo mooi dat alle politici wilders afkraken, en dan in hun volgende verkiezingsprogramma dezelfde punten aanhalen.
ik ben het met sommige punten van hem eens en met sommige punten oneens, maar één van de punten waarmee ik het eens ben is Europa op deze manier niet werkt.

Wanneer ik de naam Dewinter/Vlaams belang zie verschijnen, denk ik aan een Belgische partij die zich ook hard maakt voor behoud van Belgische identiteit en cultuur. Ook een standpunt heeft tegen de slappe huidige politiek en verdere verloedering door vreemdelingen.
Ik denk niet meteen dat hij te radicaal is maar dat komt misschien omdat ik mij nooit in hem of zijn partij heb verdiept.
Wanneer men een oppositie-partij als radicaal, extremistisch, racistisch, xenofoob, islamofoob of wat dan ook noemt geloof ik daar niet meer in. Dit zijn taktieken van huidige politieke partijen die geen stemmen willen verliezen aan de oppositie, en partijen zo monddood probeert te maken. Helaas werkt dit wel degelijk bij sommige mensen, maar niet bij mij. Ik hoop dat men van dit imago af kan komen en een sterke samenwerking kunnen creeeren met veel aanhang.

Misschien kan Big T toelichten wat deze partij radicaal maakt? Bij voorbaat dank.
In het VB had je op een gegeven moment een groep gematigden en een groep xenofoben die ook gewoon racistisch waren. De partij stond voor een keuze en het kamp van Dewinter heeft uiteindelijk gewonnen. M.a.w. het VB bleef radicaal en wat er nu nog aan stemmers zit zal voor een groot deel racistisch en xenofoob zijn. N-VA heeft de gematigde zijde voor zich gewonnen. Gevolg is dat het VB sterk gekrompen is en alleen de harde kern er nog zit. De meeste kiezers die gewoon een beter beleid willen en ook al die dingen als behoud van identiteit enz. zitten nu bij N-VA.

Het grootste verschil tussen N-VA en VB is dat N-VA een reputatie heeft van meer gematigd zijn en bereid is om te onderhandelen over de evolutie van België, terwijl het VB onmiddellijk een splitsing van België wilt. Het VB wil ook niet regeren in de federale regering, terwijl de N-VA dat wel zou willen.

N-VA is dus niet xenofoob of racistisch, al zijn ze natuurlijk wel rechtser dan de andere partijen en willen een strenger beleid wat betreft immigratie enz.

Een ander verschil zoals gezegd is dat de N-VA niet zo kritisch is voor de EU, in België zijn het echt de radicale partijen die anti-EU zijn. Jammer want de EU is een ramp en meer partijen zouden er erg kritisch over moeten zijn.

De PVV zal wat betreft islam en de EU dichter bij het VB staan, maar ik ben vrij zeker dat Wilders geen Dewinter is, die laatste zou het liefst een land zien met alleen maar blanke autochtonen met allemaal dezelfde culturele achtergrond. Wilders is wat dat betreft minder xenofoob.

Los van of het VB nu racistisch is, welk woordgebruik moet men gebruiken wanneer een partij ECHT racistisch is? Volgens jouw logica mag je hen dan zo niet noemen?

Google trouwens even "70 puntenplan" (door het Vlaams Blokà. Dat wordt door velen als racistisch beschouwd. Het Vlaams Blok, voorloper van het Vlaams Belang, is trouwens veroordeeld geweest voor racisme.

Momenteel blijven vooral extremistische mensen stemmen op het Vlaams Blok. De mensen die stemden op het VB omwille van hun Vlaamse standpunten zijn nu grotendeels naar NVA overgelopen.

Bedankt voor je opheldering.

Worden er peilingen gehouden in Belgie, en zo ja, waar staat de N-VA ongeveer?
Aan de hand van jouw verhaal hoop ik dat de N-VA kan samenwerken met de PVV en dat de N-VA stiekem toch meer anti-EU is dan het nu laat zien. Als de N-VA meer kritisch word zou dit ze dan stemmen opleveren? Hoe is de algemene houding tegenover de EU van bevolking zelf?

---------- Post toegevoegd 21 June 2013 om 20:37 ----------

Los van of het VB nu racistisch is, welk woordgebruik moet men gebruiken wanneer een partij ECHT racistisch is? Volgens jouw logica mag je hen dan zo niet noemen?

Google trouwens even "70 puntenplan" (door het Vlaams Blokà. Dat wordt door velen als racistisch beschouwd. Het Vlaams Blok, voorloper van het Vlaams Belang, is trouwens veroordeeld geweest voor racisme.

Momenteel blijven vooral extremistische mensen stemmen op het Vlaams Blok. De mensen die stemden op het VB omwille van hun Vlaamse standpunten zijn nu grotendeels naar NVA overgelopen.

Racisme is voor mij, als men bijvoorbeeld zegt dat men met een kleurtje geen plek heeft in de samenleving. Als men zegt dat een negroide persoon ondergeschikt is aan een blanke. Wanneer men negatief rassen onderscheid, of de een boven de ander plaatst, is men in mijn ogen racistisch.

Edit: Als ik men hoor zeggen dat Geert Wilders een racist is krommen mijn tenen zo hard dat ze bijna breken. Ik heb hem nooit betrapt op een racistische opmerking, en als ik iemand vraag wat hij dan precies heeft gezegd weten ze het niet. Verder dan 'Hij doet minachtig over alle moslims!' komen ze niet en het is voor mij dan ook napraterij, waar de media en de linkse politiek aan schuldig is. Racisme is iets anders en staat los van religie.

Laatst bewerkt:
https://www.youtube.com/watch?v=HVdL3fTf58M

Nazi die Filip

Ik weet niet op wie ik moet stemmen, Bart De Wever of Filip De Winter

Bij NVA willen ze Joden te vriend houden, maar ze zijn erg kritisch op Israël
Terwijl bij het Vlaams Belang ze wel Israël gezind zijn (minder dan bij de PVV) maar bij het VB zitten wel enkele leden die naar neo nazi bijeenkomsten gaan in het buitenland

Aan de hand van jouw verhaal hoop ik dat de N-VA kan samenwerken met de PVV en dat de N-VA stiekem toch meer anti-EU is dan het nu laat zien. Als de N-VA meer kritisch word zou dit ze dan stemmen opleveren? Hoe is de algemene houding tegenover de EU van bevolking zelf?

Afhankelijk van peiling tot peiling scoort N-VA ongeveer 30-35%. Quasi het dubbele van de eerstvolgende partij (CD&V, de christelijke partij), en ongeveer evenveel als partij 2 en 3 tesamen. Bij de federale verkiezingen haalden ze 28% (in Vlaanderen) in de Kamer, en iets boven de 30% (in Vlaanderen) in de Senaat. Bij de gemeenteraadsverkiezingen vorig jaar hebben ze het erg goed gedaan, en in vele gemeenten leveren ze nu de burgemeester.

In 2014 zijn het zowel federale als deelstatelijke verkiezingen, en dan zal volledig duidelijk worden hoe ze er voor staan.

De N-VA is wel veel te pro-Europa om ooit samen te kunnen werken met PVV. En daar ben ik enkel maar blij om.

http://www.youtube.com/watch?v=HVdL3fTf58M

Nazi die Filip

Ik weet niet op wie ik moet stemmen, Bart De Wever of Filip De Winter

Bij NVA willen ze Joden te vriend houden, maar ze zijn erg kritisch op Israël
Terwijl bij het Vlaams Belang ze wel Israël gezind zijn (minder dan bij de PVV) maar bij het VB zitten wel enkele leden die naar neo nazi bijeenkomsten gaan in het buitenland

Ik geef toe dat dit zeer sterk naar racisme neigt. Wanneer men huidskleur (blank Europa) met politieke punten combineert kan je inderdaad spreken van een racistische partij. Ik hoop toch men afstand heeft gedaan van deze uitspraak. Er is niets mis met Aziaten die prima weten te integreren, om maar een voorbeeld te noemen.

@FabulaActaEst
Waarom ben je tegen de samenwerking met PVV? Heeft de PVV een slecht imago in Belgie, ben je bang dat samenwerking met PVV de partij naar beneden zal halen? Of zijn er andere redenen?

NVA en de PVV zullen niet samenwerken, ze zijn te verschillend

Terwijl de PVV onvoorwaardelijk achter Israël staat, kiest de NVA eerder voor de Palestijnen
de NVA zou bv ook nooit spreken van een "Marokkanenprobleem"
NVA is ook veel minder kritisch tov de Islam

Ik geef toe dat dit zeer sterk naar racisme neigt. Wanneer men huidskleur (blank Europa) met politieke punten combineert kan je inderdaad spreken van een racistische partij. Ik hoop toch men afstand heeft gedaan van deze uitspraak. Er is niets mis met Aziaten die prima weten te integreren, om maar een voorbeeld te noemen.

Hij heeft ook ooit eens gezegd dat hij de opvoeding van zijn dochter als gefaald zou beschouwen als ze thuiskomt met een n*ger:

http://www.youtube.com/watch?v=FIYlMUeYkYE&feature=related

Hij probeert het wel goed te praten door te doen alsof het puur gaat over verschillende gebruiken/tradities.

---------- Post toegevoegd 21 June 2013 om 21:41 ----------

@FabulaActaEst
Waarom ben je tegen de samenwerking met PVV? Heeft de PVV een slecht imago in Belgie, ben je bang dat samenwerking met PVV de partij naar beneden zal halen? Of zijn er andere redenen?

Voornamelijk dat ik te pro-Europees ben ;) (waar ik nu niet over wil discussiëren). Buiten het feit dat ik het niet met het Europees standpunt van PVV eens ben, ken ik de partij eerlijk gezegd niet goed genoeg. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat ze een moslima in hun partij opnemen, wel? Dat zou bij N-VA niet echt een probleem zijn, zolang ze in haar politieke functie geen hoofddoek draagt.

PVV heeft over het algemeen wel geen al te best imago in België. Hoewel ze (voor zover ik begrijp) minder extreem zijn dan VB, worden ze er toch grotendeels mee vereenzelvigd heb ik de indruk.

Laatst bewerkt:
Ik heb een vraag over het zionisme

Als ik stormfront lees, dan zie ik vaak dat zij denken dat de joodse zionisten het blanke ras willen uitroeien en daarom multiculturaliteit promoten in de Westerse wereld

maar als ik dan bv kijk naar Wilders en De Winter, 2 zionisten die Israël steunen, zijn zij net tegen de multiculturele samenleving terwijl de linkse rukkertjes vaak niet al te hoog oplopen met Israël maar wél met het multiculturalisme

Dus de theorie van stormfront is toch 100% tegenstrijdig met wat we in Nederland en België zien?

Hebben de stormfronters gelijk of zijn ze paranoïde?

Ik heb een vraag over het zionisme

Als ik stormfront lees, dan zie ik vaak dat zij denken dat de joodse zionisten het blanke ras willen uitroeien en daarom multiculturaliteit promoten in de Westerse wereld

maar als ik dan bv kijk naar Wilders en De Winter, 2 zionisten die Israël steunen, zijn zij net tegen de multiculturele samenleving terwijl de linkse rukkertjes vaak niet al te hoog oplopen met Israël maar wél met het multiculturalisme

Dus de theorie van stormfront is toch 100% tegenstrijdig met wat we in Nederland en België zien?

Hebben de stormfronters gelijk of zijn ze paranoïde?

Joden hebben juist baat bij westerse steun, naarmate er zich meer culturen gaan vestigen in de westerse wereld zal die steun alleen maar afnemen, al helemaal als het om de islamitische cultuur gaat.

Het is logisch dat landen bondgenoten zijn door gebeurtenissen in het verre verleden, USA is de beste bondgenoot van UK, dit heeft ook deels te maken met dat de Amerikaanse bevolking nu is ontstaan uit Britse kolonisten (uiteraard heb ik het dan over de blanke Amerikanen);)

Europa is een grote bondgenoot van de USA geworden na de bevrijding van het nazi-isme.

Met het logische gevolg dat je met andere culturen in een land het belang van bondgenoten afzwakt, wat heeft de islam met de Verenigde staten en Israel, ze worden beschouwd als de grootste vijanden.

Dat turken een Turkse vlag uithangen in Duitsland of Nederland zegt al meer dan 1000 woorden.

Joden hebben juist baat bij westerse steun, naarmate er zich meer culturen gaan vestigen in de westerse wereld zal die steun alleen maar afnemen, al helemaal als het om de islamitische cultuur gaat.

Het is logisch dat landen bondgenoten zijn door gebeurtenissen in het verre verleden, USA is de beste bondgenoot van UK, dit heeft ook deels te maken met dat de Amerikaanse bevolking nu is ontstaan uit Britse kolonisten (uiteraard heb ik het dan over de blanke Amerikanen);)

Europa is een grote bondgenoot van de USA geworden na de bevrijding van het nazi-isme.

Met het logische gevolg dat je met andere culturen in een land het belang van bondgenoten afzwakt, wat heeft de islam met de Verenigde staten en Israel, ze worden beschouwd als de grootste vijanden.

Dat turken een Turkse vlag uithangen in Duitsland of Nederland zegt al meer dan 1000 woorden.

Maar waarom beschuldigen de stormfronters dan joden van multiculturalisme en de uitroeiing van het blanke ras?

Daar moet toch een reden voor zijn?

Stormfronters zijn gek. Dat zal de reden zijn? Neo-nazis hebben al bij voorbaat een hekel aan joden, zoals moslims al bij voorbaat een hekel hebben aan joden. Geen idee waarom.

Stormfronters zijn gek. Dat zal de reden zijn? Neo-nazis hebben al bij voorbaat een hekel aan joden, zoals moslims al bij voorbaat een hekel hebben aan joden. Geen idee waarom.
Omdat die mensen in een waan leven en niet het vermogen hebben om gezond te relativeren. De waan waarin ze leven is vaak onstaan vanuit zelfhaat, het is een masker om hun eigen tekort komingen te bemantelen. Ze haten een bepaalde groep maar in essentie is de haat die ze uitten indirect zelfhaat.

Hij heeft ook ooit eens gezegd dat hij de opvoeding van zijn dochter als gefaald zou beschouwen als ze thuiskomt met een n*ger:

http://www.youtube.com/watch?v=FIYlMUeYkYE&feature=related

Hij probeert het wel goed te praten door te doen alsof het puur gaat over verschillende gebruiken/tradities.

---------- Post toegevoegd 21 June 2013 om 21:41 ----------

Voornamelijk dat ik te pro-Europees ben ;) (waar ik nu niet over wil discussiëren). Buiten het feit dat ik het niet met het Europees standpunt van PVV eens ben, ken ik de partij eerlijk gezegd niet goed genoeg. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat ze een moslima in hun partij opnemen, wel? Dat zou bij N-VA niet echt een probleem zijn, zolang ze in haar politieke functie geen hoofddoek draagt.

PVV heeft over het algemeen wel geen al te best imago in België. Hoewel ze (voor zover ik begrijp) minder extreem zijn dan VB, worden ze er toch grotendeels mee vereenzelvigd heb ik de indruk.

Die man zegt toch wel een aantal vreemde dingen in dat filmpje

[video]http://www.youtube.com/watch?v=U7fOEvs8c4M[/video]

Er zitten ook moslims bij de PVV, PVV neemt geen moslima aan is dus busted.

Terug
Naar boven