xROCKx
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 100
Nigel Farage is een geweldige man. Iemand die de politiek leven inblaast. Charisma, lef en ambitie is wat hij toont. Zijn standpunten tegen de EU zijn ook bijzonder sterk en hij wint dagelijks aanhang in de UK.
Hij hamert gelukkig niet op islamisering, zoals Wilders dit doet, maar vooral tegen algemene massa-immigratie. Deze massa-immigratie is natuurlijk waar het probleem islamisering begonnen is.
Ik hoop ook dat deze twee partijen kunnen samenwerken en een voet tussen de deur kunnen zetten.
Het VB is dood, mede dankzij Dewinter die de partij niet wilde matigen, en natuurlijk de N-VA die al hun gematigde kiezers heeft afgepakt. Wilders is toch minder extremistisch dan VB en FN, maar door deze ontmoetingen wekt hij de indruk dat hij tot die radicale groep behoort. Hoe denken de Nederlandse PVV kiezers hierover?
Wat ze wel gemeen hebben is de houding tegen de EU, en op dat vlak kunnen ze zeker nog flink veel stemmen gaan winnen. Een partij als N-VA kan die stemmen weer verliezen als ze niet kritischer tegenover de EU gaan staan.
Wanneer ik de naam Dewinter/Vlaams belang zie verschijnen, denk ik aan een Belgische partij die zich ook hard maakt voor behoud van Belgische identiteit en cultuur. Ook een standpunt heeft tegen de slappe huidige politiek en verdere verloedering door vreemdelingen.
Ik denk niet meteen dat hij te radicaal is maar dat komt misschien omdat ik mij nooit in hem of zijn partij heb verdiept.
Wanneer men een oppositie-partij als radicaal, extremistisch, racistisch, xenofoob, islamofoob of wat dan ook noemt geloof ik daar niet meer in. Dit zijn taktieken van huidige politieke partijen die geen stemmen willen verliezen aan de oppositie, en partijen zo monddood probeert te maken. Helaas werkt dit wel degelijk bij sommige mensen, maar niet bij mij. Ik hoop dat men van dit imago af kan komen en een sterke samenwerking kunnen creeeren met veel aanhang.
Misschien kan Big T toelichten wat deze partij radicaal maakt? Bij voorbaat dank.

(waar ik nu niet over wil discussiëren). Buiten het feit dat ik het niet met het Europees standpunt van PVV eens ben, ken ik de partij eerlijk gezegd niet goed genoeg. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat ze een moslima in hun partij opnemen, wel? Dat zou bij N-VA niet echt een probleem zijn, zolang ze in haar politieke functie geen hoofddoek draagt.