AndroidHealthClinic

Financiële markten, macro economie, monetair beleid, ECB, FED etc.

  • Topic starter Vonk
  • Startdatum
  • Reacties 216
  • Weergaven 18K
  • Volgers 19

Bezoekers in dit topic

BRICS is lekker op dreef :cool:



Ook China timmert lekker aan de weg :rolleyes:

Je weet wat er gaat gebeuren als het Amerika teveel gaat kosten.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Rusland heeft de meeste sancties tegen zich ooit, historisch gezien is er geen enkel land dat eerder zoveel sancties tegen zich heeft zien worden opgeworpen. Desalniettemin, GDP sterker in 2023 dan dat van Duitsland en de UK, precies ja. Lees dat nog eens :roflol:

WEO-Chart-JAN-2023.ashx
 
Rusland heeft de meeste sancties tegen zich ooit, historisch gezien is er geen enkel land dat eerder zoveel sancties tegen zich heeft zien worden opgeworpen. Desalniettemin, GDP sterker in 2023 dan dat van Duitsland en de UK, precies ja. Lees dat nog eens :roflol:

WEO-Chart-JAN-2023.ashx
Dit zijn voorspelde procentuele groeicijfers.
 
No shit sherlock :roflol:
 
Dan is het toch niet sterker.

Men verwacht een groei die groter is dan in Duitsland en de UK, maar dan heb je het over een groei ten opzichte van een jaar met verlies terwijl geen enkel ander land op dat lijstje een verlies heeft laten zien in 2022.

Dat is het zelfde als nu zeggen dat het inflatiecijfer voor Nederlnad in 2023 gigantisch zal dalen t.o.v. 2022.
 
Dan is het toch niet sterker.

Men verwacht een groei die groter is dan in Duitsland en de UK, maar dan heb je het over een groei ten opzichte van een jaar met verlies terwijl geen enkel ander land op dat lijstje een verlies heeft laten zien in 2022.

Dat is het zelfde als nu zeggen dat het inflatiecijfer voor Nederlnad in 2023 gigantisch zal dalen t.o.v. 2022.

Ik spreek toch op basis van de infographic, daarmee toch in context tot de "projections voor 2023". Ik schrijf toch nergens hetgeen jij nu beweert dat ik schrijf? Begrijpend lezen is voor jou echt extreem lastig in sommige gevallen, ben je wel goed wakker?

En als we gaan mierenneuken; 2022 is een estimate :dunno:
 
Ik spreek toch op basis van de infographic, daarmee toch in context tot de "projections voor 2023". Ik schrijf toch nergens hetgeen jij nu beweert dat ik schrijf? Begrijpend lezen is voor jou echt extreem lastig in sommige gevallen, ben je wel goed wakker?

En als we gaan mierenneuken; 2022 is een estimate :dunno:
Je bracht het nogal stellig met :"Desalniettemin, GDP sterker in 2023 dan dat van Duitsland en de UK".

En 2022 is een schatting ja, ik ben wel benieuwd naar de werkelijke cijfers straks, want de criticasters van de sancties beweerden toch dat het Westen er meer onder zou lijden.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Je bracht het nogal stellig met :"Desalniettemin, GDP sterker in 2023 dan dat van Duitsland en de UK".

En 2022 is een schatting ja, ik ben wel benieuwd naar de werkelijke cijfers straks, want de criticasters van de sancties beweerden toch dat het Westen er meer onder zou lijden.

In Engeland krijg je nu boetes van 300 pond als je de openhaard aanzet :dunno:
 
Dat is niet goed voor het GDP.

Dit laat ook weinig aan de verbeelding over overigens, notabene afkomstig van onze vrienden bij het WEF, deze kaartjes.

1675449582735.png


1675449616909.png


Kijk ook hoe ze de titel veranderen in de tweede slide :roflol:

Welke rode landen doen ook alweer mee met de sancties sinds 2022? :emo:
 

Mogelijk biased, maar als deze cijfers zelfs maar voor de helft waar zijn, is dat dramatisch voor de Russische oorlogsmachine. Succes met het maken van enigszins gecompliceerde wapens zonder chips. En uiteraard komen die deels via China binnen. Maar wel aanzienlijk minder dan nodig is.
 
Daarom zijn de ogen ook scherp ingesteld op onder andere Taiwan en Iran. Een verdere escalatie zou op geopolitiek niveau ook zomaar 1 van deze of zelfs beider landen een schaakstuk kunnen maken dat daadwerkelijk gebruikt gaat worden.
 
Hier een kaart die de inflatie van Rusland ook becijferd heeft

81786063-5839-44CC-A9AE-A4A94BA400EC.jpeg


Er is alleen wel een heel andere inschatting wat betreft China.
 
Laatst bewerkt:
Lol @ bijna 300% inflatie.
 
Ik snap het ook niet, ik zie Rusland ook niet meer.
Ja vreemd. Alleen een kleurlegenda waarbij de inflatie bij dezelfde kleur 100% of meer kan verschillen.
 
Heerlijke rant weer van Gerald :heart:

 
Back
Naar boven