Fitness Seller

Fortarock

Net terug, mooi dagje.

Hoogtepunten.
Sfeer. Ondanks dat het 3-5x (meer?) zo druk was hing er nog de oude goede sfeer. Dikke meevaller.
De opener Amenra. De grote verrassing want kende ik niet maar wat een intense goede band. Vocalen moeten je smaak zijn maar de zware sludge grooves zijn kippenvel waardig en ze speelden veel te kort.
Opeth. Tijdje niet gezien en bang dat ze het grunten verleerd zou zijn ivm. hun laatste album maar niets was minder waar. Gelijk Ghost of perdition, Heir apparent en Deliverance met de geweldige outro.
Textures. Zijn altijd goed en mooi ze op zo'n groot podium te zien. Dat 5 vingers deathpunch was sowieso niet aan mij besteed dus goede vervanger. :)
De koffie en het Vietnamese voedsel.

De opener Amenra. De grote verrassing want kende ik niet maar wat een intense goede band. Vocalen moeten je smaak zijn maar de zware sludge grooves zijn kippenvel waardig en ze speelden veel te kort.
Amenra rulet hard. Vond het echt vreemd dat ze zo vroeg speelden.

• Topic Starter Topic Starter
[Link niet meer beschikbaar]

Inderdaad, dan maar wachten tot Rock am Ring. De vervanger textures was trouwens slecht, hadden ze net zo goed K3 kunnen laten spelen...

Hacktivist was wel ok, daarna richting Heaven Shall Burn. Geweldige performance van Airbourne, what if he would have fallen down :p . Daarna gaan ontspannen met Amon Amarth, Volbeat viel live nogal tegen te weinig energie. Met Rammstein op de front row als afsluiter, wat een show :eek: :D .

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Gisteren van half 9 tot gvd kwart voor 3 in de auto gezeten om bij ****ing Nijmegen de auto ergens 3 dubbel te kunnen parkeren. De tandjes zeg de laatste weet ik hoeveel km werden we constant ingehaald door mensen te voet... Wat wel weer vet was was dat er meiden achterin een bus die voor ons stond geile dingen gingen doen voor het raam. Eindelijk aangekomen in sneltreinvaart munten gehaald en naar de tent gelopen waar heaven shall burn want die zouden om 20 over 3 beginnen. Me 3 maten gingen voor het eerst naar zoiets toe, 1 was wel is bij osdorp posse geweest. Ik had niet verwacht dat ze vooraan zouden gaan staan maar die van osdorp posse wou wel mee naar voren. Hij was ook meteen de enige die zich verdiept had in de bands die er waren. Wat een ****ing brute pit was dat zeg. Voor het eerst een enorme grote circle pit meegemaakt en ook meegedaan aan de wall of death. Me maat deed ook dapper mee, hij ging zelfs met mij in de verkeerde richting mee in de enorme pit Wat wel enorm minder was wat dat ik meteen na 10min me ****ing portemonnee potverdomme kwijt was t*fus zooi. 120 euro pleite pinpas weg rijbewijs weg (al moest die toch over een aantal weken vervangen worden omdat ik me motorrijbewijs aan het halen ben) me ondergrondsevuilcontainerpas weg zorgpas weg en medicijnen die ik mee had. Het was wel vet dat de zanger over ons heen ging crowdsurfen op het laatst.

Daarna patat en frikadellen wezen bunkeren, bij alle tentjes was je zo aan de beurt alleen bij het fruit stond een rij maar daar had ik toch geen behoefte aan want ik had in de auto al een tros bananen opgevroten waardoor ik hoopte niet te hoeven schijten op die ranzige plees daaro. En een beetje rond wezen lopen en naar rare mensen gekeken. Ook nog een paar sterkste man gasten tegengekomen.

Toen was het tijd voor motorhead, wat een enorm k*t geluid was dat zeg niet te zuinig. En de wind waaide ook snoeihard waardoor het helemaal nergens naar klonk. En lemmy was zoals gewoonlijk ook totaal niet te verstaan.

Daarna ben ik me eentje eerder weggegaan om bij amon amarth vooraan te komen. Het was echt zo bizar druk ik kon amper de tent inkomen, iedereen stond zo enorm dicht op elkaar. Ik vreesde niet meer vooraan te kunnen komen maar net toen de muziek begon zag ik 6 gasten die ook naar voren wilden. En ik ben voor hun gaan staan en zij gingen met z'n allen tegen me aan drukken en we stonden zo binnen een paar minuten vooraan Daar was echt een belachelijk drukte iedereen schouder aan schouder en dan beweegt het allemaal en het enige wat je probeert is overeind te blijven. Na dat een tijd overleefd te hebben kwam ik op een plaats een paar rijen van voren wat meer aan de zijkant van het podium. En daar was het stuk beter uit te houden, flink lopen headbangen en gruwelijk uit me dak gegaan. Wat een gruwelijke band zeg geluid was ook goed te doen

Daarna weer een beetje bijgekomen en patat en frikadellen gevroten en een beetje achteraan gestaan bij het begin van volbeat. En vroeg weggegaan om hatebreed weer te zien.

Hatebreed stond bij een klein k*t podium met een godsgruwelijke ongelijke zandbak als ondergrond. Geluid was echt t*fus hard. En de pit was echt bizar allemaal opgefokte idioten (op speed?) die echt als psychopaat op mensen liepen in te hakken. Ik ben er ook af en toe tussen gedoken en aardig wat hoeken lopen uitdelen en ook aardig mogen ontvangen :-/ Paar x goed door me enkels heen geklapt ook (misschien had je toch gelijk corpaul dat we hier te oud voor zijn).

Daarna vrij kapot rammstein wezen kijken dat was ook wel tof, en op de terugweg langs de mac geweest.

****ing k*tzooi, ik heb 2 telefoons gevonden die het nog allebei doen. En ik heb die gasten gemaild dat ik ze heb (nog niet eens gezegd dat ze hem voor 50 terug mogen hebben) maar ze reageren niet eens.

Al met al wel vet, maar belachelijk druk.

Klinkt goed Ivo, mooie dag gehad dus. :D wel enorm balen van je portemonnee, maar dat heeft de pret niet mogen drukken zo te lezen!

Toen was het tijd voor motorhead, wat een enorm k*t geluid was dat zeg niet te zuinig. En de wind waaide ook snoeihard waardoor het helemaal nergens naar klonk. En lemmy was zoals gewoonlijk ook totaal niet te verstaan.

Snap ook niet waarom men hun nog steeds vraagt om op te treden, zo geweldig zijn ze namelijk niet.

Om 6:30 vertrokken zonder nachtrust wegens slapen op een brakke matras (niet mijn bed).
Toegekomen in Nijmegen rond 10uur denk ik. Auto geparkeerd, stukje te voet naar het domein. Half uurtje wachten en we mochten binnen.

AmenRa mocht voor mijn gerust wat later. Ik zie ze veel liever in een donker kot dan op klaarlichte dag. Ook al was het in een tent het was te klaar. 't Volk wilde gelijk niet echt mee. Ofwel stond ik op een slechte plaats ofwel was ik mij te veel aan het smijten, kan ook.

Voor de rest meestal buiten gebleven omdat het in die tent meestal veel te druk was.
Enslaved was daar wel goed en Heaven Shall burn stond imho veel te luid.

Buiten was er dan veel te veel wind waardoor het geluid naar alle kanten vloog en dus op ni veel trok als je niet dicht genoeg stond.

Hatebreed was super, was idd wel slechte plaats om een podium te zetten, maar soit.
Eerste keer Rammstein. Ben meer voor hen oudere muziek dan voor hen nieuwe muziek maar wat een show, héhé.

Airbourne, viel wel mee. Zanger had er zin in alleszins. Kzag hem al naar beneden vallen toen hij naar boven kroop.
Motorhead vond ik ook niet slecht infeite, beetje droogjes maar viel wel mee.
Volbeat was strak, te commercieel of niet.

Veel ongezonde troep gegeten. Mijn hamburger of hotdog toch liever tussen een pistolet dan een sandwich.
Bier was trouwens ook niet te zuipen.
Wel lekkere pannekoeken.
Dan rond 00:30 vertrokken, om 3uur eindelijk in bed.

Festival was wat raar ingedeeld en grappig om te zien hoe iedereen op het einde over die brug probeerde terug te keren terwijl je gewoon rond het water kon.
Het was een lange, vermoeiende en vooral koude dag. Maar ik heb mij geamuseerd.

• Like
Waarderingen: mat
Daarna ben ik me eentje eerder weggegaan om bij amon amarth vooraan te komen. Het was echt zo bizar druk ik kon amper de tent inkomen

Amon Amarth goed zat druk vooraan ja. proost, proost he, proost, proost.
Alleen die drinkhoorn. Eerst was 'ie leeg en toen weer vol

fry-suspicious.gif

AmenRa mocht voor mijn gerust wat later. Ik zie ze veel liever in een donker kot dan op klaarlichte dag. Ook al was het in een tent het was te klaar. 't Volk wilde gelijk niet echt mee. Ofwel stond ik op een slechte plaats ofwel was ik mij te veel aan het smijten, kan ook.

Lukt vrijwel nooit met bands die openen maar je zag mensen hier en daar ook wel beduusde gezichtjes krijgen daar waar het er stevig aan toe ging haha. Verwacht je niet gelijk zo'n band.

Lukt vrijwel nooit met bands die openen maar je zag mensen hier en daar ook wel beduusde gezichtjes krijgen daar waar het er stevig aan toe ging haha. Verwacht je niet gelijk zo'n band.

Ik denk dat er een heleboel mensen waren die de kans grepen om een keer aanwezig te zijn bij een dergelijk evenement. Dat zijn dan ook meestal de mensen die de benen nemen als de moshpit begint. Bij Amon Amarth stond een oudere vrouw, ik schat toch wel rond de 60 en misschien 1.50m, in de eerste rij :D .

Lijp ovosnovo, mooie wilde sfeer daar ook! Laatste filmpje al die mensen filmen. xD Net discografie van Amon Amarth gedownload erg goede band, kende ik nog niet. Omdat ik sinds kort pas metal heb leren kennen. Hatebreed blijft voor mij wel de bruutste band.

• Like
Ik ben er ook af en toe tussen gedoken en aardig wat hoeken lopen uitdelen en ook aardig mogen ontvangen :-/ Paar x goed door me enkels heen geklapt ook (misschien had je toch gelijk corpaul dat we hier te oud voor zijn).

Ja, zeker buiten begin ik er niet meer aan i.v.m. ongelijke grond enzo.

Ik was met de metalbus gegaan vanuit Den Haag, om half 8 verzamelen en dan word je om 11u vlakbij het festivalterrein afgezet (en om 0.45 weer terug naar Den Haag). Echt ideaal wat mij betreft, voor 34 euro van bijna deur tot deur.

Even bij Amenra gekeken maar niet mijn ding, de vocals irriteerden me zwaar. Dus na paar minuten naar Audrey Horne gegaan maar ook vrij saai dus even rondgelopen en wat gegeten.

Delain was wel OK, niet echt mijn muziek maar het viel me niet tegen. Geen idee wat ik daarna heb gedaan? Want zowel enslaved als hacktivist niets van meegekregen geloof ik. Textures vond ik zoals altijd niet veel aan. Geluid was ook dramatisch waar we toen stonden. Heaven Shall Burn vond ik een topoptreden, stond alleen een groep irritante skinheads ergens achterin naast ons een pit te bouwen.

Airbourne wel gekeken maar niet echt gevolgd, begon me alleen wel enigszins te irriteren aan de drukte... wat een hoop mensen zeg, niet normaal. Mastodon vanuit de zijkant van de tent bekeken maar kon me niet zo boeien dus daarna even Finntroll gekeken. Vind hun albums wel leuk maar live kunnen ze me nooit zo boeien. Dus toen was het tijd om even te beseffen dat het bier er al aardig in begon te hakken en gechilld op het gras ergens.

Motorhead 2 nummers gezien maar nooit wat gevonden, en daarna op tijd naar de tent voor Amon Amarth. Zoals altijd gewoon weer top. Laatste stuk Kreator gekeken, was ook wel OK.
Volbeat vind ik een zwaar overgewaardeerde band. Kwam ook niet echt over vond ik. Opeth en Hatebreed helaas tegelijk... Ik was van plan om eerste stuk Opeth te kijken en daarna naar Hatebreed gegaan maar door een soort van delirium heb ik alleen het laatste stuk van Hatebreed gezien. Was prima zoals altijd.

Rammstein leuke show, mooie afsluiter van het festival.

Pluspunten: Amon Amarth, redelijk schone plees, OK eten. De metalbus.
Minpunten: Teveel mensen naar mijn mening. Geluid in de tent was goed, daarbuiten waardeloos. Kleine podium was veel te klein.

• Like
Bij Amon Amarth stond een oudere vrouw, ik schat toch wel rond de 60 en misschien 1.50m, in de eerste rij :D .

Denk dat ik die ook gezien heb haha! Aan de linkerkant ergens? In het begin dan toch en daarna heb ik haar ook niet meer gezien. Die was ook wel laddertje zat. (maar weg dus voordat ik m'n move kon maken :( )

Lol ik zit dit topic te lezen en zie posts van twistofchaos. Ik denk die gast gaat daar toch wel ff AmenRa kijken. Nooit van gehoord? ****ing legendarische band man! Belgische doom die live shows geven waar je nekvel van overeind gaat staan. Gelukkig ben je er nog wel heen geweest.

---------- Post toegevoegd 9 June 2013 om 15:20 ----------

Voor mij iig wel de vetste band van de lineup.

http://www.youtube.com/watch?v=2JamTUNe2p8

• Like
Terug
Naar boven