XXL Nutrition

Frankrijk bant illegale downloaders van het internet

nicodemus6

Competitive Bodybuilder
Elite Member
Waardering
5
De Franse overheid heeft met internetproviders en mediabedrijven een overeenkomst gesloten die korte metten maakt met mensen die illegaal films en muziek downloaden. Gebruikers die zich misdragen kunnen voortaan simpelweg compleet van het internet worden afgesloten.

Er komt een onafhankelijke instantie in Frankrijk die, op vraag van de internetaanbieder én onder toezicht van een rechter, zal moeten beoordelen of een gebruiker een bepaald bestand al dan niet illegaal heeft binnengehaald. Is het bestand, veelal muziek of een speelfilm, inderdaad op onrechtmatige wijze verkregen, dan krijgt de gebruiker eerst een waarschuwing. Wordt die genegeerd, dan zal worden overgegaan tot het afsluiten van de internetverbinding.

'Als we niets doen zouden we een complete cultuur ten onder zien gaan', aldus de Franse president Sarkozy over het illegale downloaden. 'Het internet mag geen high-tech Far West worden waar digitale goederen zomaar van eigenaar veranderen, over de rug van de artiesten.' De muziek- en filmindustrie juicht het initiatief alvast ten zeerste toe, ook al stelt de Franse overheid als voorwaarde dat mediabedrijven extra inspanningen moeten leveren om legale, dus betalende versies van nieuwe cd's en dvd's sneller online beschikbaar te stellen.

Met alle heisa rond de rellen in de balieu's is dit dan plots zijn zorg? Illegaal downloaden???

Smells like a bribe...

Moet die Sarkozy voor geen cent..

hoop niet dat dit realiseerbaar wordt en overwaait...

Ik denk dat ze in Nederland een eco-tax gaan heffen :D

Is volgens mij niet te handhaven. Ik ga hier waarschijnlijk trouwens mijn scriptie over schrijven. :D

van slecht nieuws gesproken...

banlieue* ;)

Achja eigenlijk heb ik hier wel allemaal een mening over, maar toch ook weer niet! Ik laat het als een hete ochtend kwak over me heen komen en zie wel wat in NL gaat gebeuren... lijkt me dat andere westerse landen snel volgen als dit werkt

Wij hoeven ons daar nog lang niet druk over te maken.

Nou omdat je tegenwoordig alles al moet downloaden ook al kom je op sites en er zijn genoeg gratis progamma's die je mag downloaden dus ten eerste je moet zoveel downloaden dat het opvalt ten twede het is amper te controleren.
En het is alleen nog in frankrijk en frankrijk zijn zozo zeikerds

men gaat dan gewoon over op servers van buitenlandse aanbieders.

overigens dat al die artiesten er slechter van worden is onzin. Regelmatig zetten ze hun nummers al op eigen sites. Trouwens als ik het opneem via de radio dan heb ik het nummer ook gewoon. Hun miljoeneninkomsten halen ze vooral uit grote concerten en niet te vergeten reclames.
Daarnaast om door te breken plaatsen ze menigmaal hun liedje zelf al op internet.

Natuurlijk gaan ze er op achteruit, kom op zeg. Ik koop sinds de downloadbare mp3 geen enkele cd meer. Ik neem aan dat ik niet de enige ben daarin.

Sinds de mp3 tijdperk is de platenindustrie er één derde op achteruit gegaan, spreekt allemaal best voor zich lijkt me. Natuurlijk werkt het ook als reclame vooral voor wat betreft naamsbekendheid van kleinere artiesten maar ik kan me niet voorstellen dat grote platenmaatschappijen en diens speerpunten er geen schade aan ondervinden.

Dan gaat binnenkort 80 % offline. Daar zullen de providers ook niet blij mee zijn...

dus 99,9% wordt gebanned

waar gaan ze dan inkomsten uit halen?

Sinds de mp3 tijdperk is de platenindustrie er één derde op achteruit gegaan, spreekt allemaal best voor zich lijkt me. Natuurlijk werkt het ook als reclame vooral voor wat betreft naamsbekendheid van kleinere artiesten maar ik kan me niet voorstellen dat grote platenmaatschappijen en diens speerpunten er geen schade aan ondervinden.

klopt maar nu zijn er ook veel verkopen via internet zodat mensen de bestanden direct op hun ipod kunnen zetten bijv. cd spelers worden nauwelijks meer gekocht namelijk.

Naast dat verdienen de maatschappijen als nog genoeg, denk maar niet dat artiesten karig leven hoor..en zowiezo had ik lang niet alles wat ik heb gedownload ook gekocht, dus daar lopen ze ook weinig op mis. Trouwens, echte artiesten maken muziek omdat ze dat graag willen, niet voor de miljoenen. De meeste artiesten hebben zowiezo al een leventje waar wij alleen van kunnen dromen, zou niet weten waarom ik het beetje budget wat k heb te besteden zou uitgeven zodat zij nog rianter kunnen gaan leven.

Natuurlijk, van mij mag heel die platenindustrie kapot gaan, maar dat was niet waar ik het over heb.

waar heb je t dan over..?

trouwens, :roflol: voor je sig..!

Hoop dat ze hier niet met dit gekloot gaan beginnen :( Ik pomp m.i. genoeg geld in die industrie middels originele (muziek) dvd's om mijn dowloadgedrag te kunnen rechtvaardigen..

Terug
Naar boven