AndroidHealthClinic

Frans echtpaar stelt staat verantwoordelijk voor dood dochter

Zelda

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
52
Franse studente sprong van brug
Woede om paddo-dode

Een Frans ouderpaar uit Saint-Malo eist van de Amsterdamse politie opheldering over de dood van hun dochter Gaelle Caroff. De 17-jarige studente pleegde vorige week zaterdag zelfmoord door van een brug bij wetenschapsmuseum Nemo de Amsterdamse IJ-tunnel in te springen.

De studente was onder invloed van paddestoelen die hallucinaties opwekken. ‘Mijn dochter heeft paddo’s geconsumeerd, maar wilde niet dood. Daar ben ik van overtuigd. Ze wilde leven. Het zijn de drugs die haar hebben gedood’, zegt moeder Nathalie Caroff. ‘Wij houden de Nederlandse staat verantwoordelijk voor de vrije verkoop van deze drugs.’

De ouders uit de stad in Bretagne zijn geschokt dat hun minderjarige dochter zonder vertoon van een identiteitsbewijs paddestoelen heeft kunnen kopen. Smartshophouders mogen volgens de warenwet jongeren onder de achttien jaar geen paddo’s verkopen. Een verkoper van smartshop Innerspace, waar Caroff haar paddestoelen kocht, bevestigt desgevraagd dat er niet naar leeftijd wordt gevraagd. ‘Nee, nee, nee, we gaan niet na hoe oud iemand is’, zegt de uitbater die niet met naam genoemd wil worden.

De Franse ouders eisen van de Nederlandse overheid dat er betere voorlichting op de pakjes komt en dat aan de verkoop van paddo’s een hogere leeftijdsgrens wordt verbonden. ‘Deze drugs mogen niet verkocht worden aan jongeren onder de 21. Die zijn veel te kwetsbaar. Bovendien moet er op de pakjes worden gewaarschuwd voor de dodelijke risico’s bij gebruik.’ Bij de bewuste smartshop Innerspace in de Amsterdamse Staalstraat was dat niet het geval. De winkel verspreidt wel Engelse en Spaanse folders die waarschuwen voor het gevaar van paddo’s bij een wankele gemoedstoestand, maar doet dat niet in het Frans. Volgens deskundigen van verslavingsinstituut Jellinek kunnen paddestoelen ‘depressieve gevoelens versterken’.

Woede om paddo-dode - maandag 26 maart 2007 - DePers.nl

Tragisch natuurlijk, maar als je de staat verantwoordelijk gaat stellen voor het gebruik van genotsmiddelen kan je nog wel even doorgaan. Zowiezo nogal belachelijk dat de folders volgens die Fransen ook in het Frans moeten, moet je in Frankrijk eens om komen... :rolleyes:

[Link niet meer beschikbaar]

ze zoeken gewoon een zondebok om hun agressie en onmacht op te focussen...

kids, don't do drugs :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wel een mooie dame was het...

Wie liet hun dochter in eerste plaats naar holland rijden?
volgens mij kan de staat noch de verkoper aansprakelijk gesteld worden...

070326_28609_GaelleCaroff.jpg

De dame is kwestie...

Educate before you medicate yourself.

Paddo's, LSD, Ketamine, Mescaline, 2cb, DOB, Salvia, wiet en andere psychedelics en dissociatieven zijn zeker niet voor iedereen geschikt.

Bij onfoutief gebruik, kun je uittredingen, overweldigende hallucinaties, bovenatuurlijke emoties, en diep levensbegrip bereiken.

Onder invloed hoor je niet op straat te zijn, binnenshuis moet de weg naar buiten zijn afgesealed.

lullig einde voor 'het paddomeisje'

I'd hit it!

Zonde :(.. RIP

lol idd

Educate before you medicate yourself.

Paddo's, LSD, Ketamine, Mescaline, 2cb, DOB, Salvia, wiet en andere psychedelics en dissociatieven zijn zeker niet voor iedereen geschikt.

Bij onfoutief gebruik, kun je uittredingen, overweldigende hallucinaties, bovenatuurlijke emoties, en diep levensbegrip bereiken.

Onder invloed hoor je niet op straat te zijn, binnenshuis moet de weg naar buiten zijn afgesealed.

ik heb één keer getript en als je me dood had willen hebben, had je de woning waar we ze hebben genuttigd moeten afsealen. :hamer:

anyway, ik dacht dat er op smartshops ook een leeftijdsgrens zat en dat er tegenwoordig alleen nog maar niet-gedroogde paddo's (die overigens redelijk makkelijk zelf zijn te drogen) mogen worden verkocht.

Ik vind het iig niet verantwoord om dergelijke middelen (paddo's is het leipste dat ik in mijn leven heb meegemaakt wat betreft verstandverbijstering en wss ook in het algemeen) aan zulke jonge mensen worden verkocht.

ik heb ook wel het idee dat het vnl nogal 'kortgehouden' mensen zijn die dergelijk gedrag (veel drank, drugs etc) bij afwezigheid v/d ouders vertonen. Maar dat is meer een gevoel (naar waarneming)

anyway, ik dacht dat er op smartshops ook een leeftijdsgrens zat en dat er tegenwoordig alleen nog maar niet-gedroogde paddo's (die overigens redelijk makkelijk zelf zijn te drogen) mogen worden verkocht.

Zit er zoveel verschil tussen gedroogde en natte ? Ik heb in het totaal 2 keer paddo's gedaan, en de eerste keer waren het droge paddo's, en de tweede keer waren het natte. Om eerlijk te zijn vond ik de tweede keer leuker, maar dat was ook omdat we met minder man waren.

Ik vind het iig niet verantwoord om dergelijke middelen (paddo's is het leipste dat ik in mijn leven heb meegemaakt wat betreft verstandverbijstering en wss ook in het algemeen) aan zulke jonge mensen worden verkocht.

Zo erg zijn paddo's toch ook niet ???

Verse Paddo's werken net zo goed als gedroogde. Ik heb zelfs mijn beste paddo trip op verse paddo's gehad....

ohw oke, ik heb gedroogde gebruikt en heb me dit laten vertellen door een verkoper, so thnx voor de info.

Ik vond de paddo's wél heel erg indrukwekkend, om wat ik heb gevoeld, gezien, gehoord etc etc, maar ook omdat ik me bedacht dat het menselijk brein veel en veel complexer is dan ik daarvoor kon bedenken. Het zijn niet de paddo's die je eet, maar uiteindelijk de verbindingen in je hersenen die de trip veroorzaken. De paddo's zijn weliswaar de trigger, maar je eigen mind bepaalt uiteindelijk je trip. (imo) Alleen al de mogelijkheid en aanwezigheid tot en van dergelijke volledige onwerkerlijke gedachten hebben mij totaal verbijsterd!

sja wel zuur natuurlijk, vooral omdat ze onder de leeftijdsgrens die shit gewoon meekreeg, kan opzich die ouders in dat opzicht wel begrijpen.

30 gram paddo's, zijn gedroogd 3 gram ongeveer.

Het zit hem erin dat het water eruit is bij gedroogde. De hoeveelheid psilocybe en psilocine (werkzaam bestandsdeel) blijft hetzelfde. Alleen is het niet vermengd met water en dus is de concentratie in het bloed wat sterker. 90% is gewoon water.

ik heb ook wel het idee dat het vnl nogal 'kortgehouden' mensen zijn die dergelijk gedrag (veel drank, drugs etc) bij afwezigheid v/d ouders vertonen. Maar dat is meer een gevoel (naar waarneming)

Hier heb je gelijk in, acceptatie tijdens een trip en jezelf zonder schaamte overgeven is een eerste verreiste voor verantwoord trippen. Alles wat opleggend is voelt onplezierig, go with the flow draait 't om. Jezelf laten gaan. De invloeden van buitenaf zijn een goede tweede, echter is dit afhankelijk van hoe extravert of hoe introveert de tripper wordt.

Ik vond de paddo's wél heel erg indrukwekkend, om wat ik heb gevoeld, gezien, gehoord etc etc, maar ook omdat ik me bedacht dat het menselijk brein veel en veel complexer is dan ik daarvoor kon bedenken. Het zijn niet de paddo's die je eet, maar uiteindelijk de verbindingen in je hersenen die de trip veroorzaken. De paddo's zijn weliswaar de trigger, maar je eigen mind bepaalt uiteindelijk je trip. (imo) Alleen al de mogelijkheid en aanwezigheid tot en van dergelijke volledige onwerkerlijke gedachten hebben mij totaal verbijsterd!

Klopt, er is geen toediending door de drugs die verandering aanbrengt of anti-stoffen in je hersenen opwekt (zoals met XTC of coke wel het geval is).

Er vind een verandering plaats in je perceptie, zintuigen en levensbeleving, maar gedachtes blijven en de jouwe. Echter wordt je hypersensief voor elke prikkel en komt elk gevoel en elke emotie in minimaal 10 voud op je over.

Een spin is niet beangstigend, maar wanneer je die onder een microscoop legt, kijk je bij wijze van recht in z'n ogen en ziel, wat heel conmfronterend kan zijn. Die spin zelf blijft echter hetzelfde. :) Dat doen tripmiddelen, AL het bestaande tot in micro detail blootleggen. Vind je die spin normaal al eng, moet je geen tripmiddelen nemen.

Dit voorbeeld geldt voor alles wat je gedachte passeerd. Coïtus is buitenzinnig genot en extase. Maar lichte pijn voelt al snel als een marteling.

Paddo's zijn relatief veilig voor stabiele mensen. Hoewel ik Paddo's een groter verwarrend gevoel toeschrijft dan LSD, met name de ups en downs ervan voel ik toch aan de manier waarop LSD in m'n geest aankomt, dat de risico's daarvan vele malen groter zijn.

LSD is makkelijker en 'mannelijker', gaat het fout, dan grijpt LSD ook mannelijk en agressief in.

Laatst bewerkt:
Europa wordt 2e VS? Iedereen gaat straks iedereen aansprakelijk stellen?:rolleyes:

Triest, maar ligt het aan het vrije Nederland of de opvoeding?

Dat is weer iets om af te vragen, vreselijk voor de ouders en de overige familie, maar Nederland aansprakelijk stellen, nee, onzin.

Dat hadden ze dan moeten bedenken voor dat ze naar Amsterdam ging ;-)

Terug
Naar boven