MuscleMeat

Freak accident highland games

Bezoekers in dit topic

Hoeveel weegt zo'n ding?
 
"The hammer throwing event features a hammer made from a metal ball weighing around 22 lb for men or 16 lb for women"
Ohja dan kan ik me voorstellen dat die per ongeluk te ver of een verkeerde kant op vliegt, damn.
 
Ohja dan kan ik me voorstellen dat die per ongeluk te ver of een verkeerde kant op vliegt, damn.
Dan nog vraag je je af hoe dit heeft kunnen gebeuren. Werd er gebruik gemaakt van een werpkooi zoals bij kogelslingeren in de atletiek? Is de afstand die de deelnemers zouden halen onderschat?
 
Erg tragisch dit, veel sterkte aan de nabestaanden en iedereen die het heeft zien gebeuren.
 
Als je over een heg neergemaaid wordt door een ijzere bal dan heeft er iemand in het universum besloten dat jouw oefening voorbij is :roflol:
Tot het je naaste overkomt.
 
Als je over een heg neergemaaid wordt door een ijzere bal dan heeft er iemand in het universum besloten dat jouw oefening voorbij is :roflol:
Is wel echt om te lachen ja... Kom niet meer bij...
 
bizar ongeluk idd, wat zijn nou de kansen dat dit je overkomt, allereerst natuurlijk voor het slachtoffer, maar ook voor de werper.
 
Dan nog vraag je je af hoe dit heeft kunnen gebeuren. Werd er gebruik gemaakt van een werpkooi zoals bij kogelslingeren in de atletiek? Is de afstand die de deelnemers zouden halen onderschat?
Zou te voorkomen moeten zijn inderdaad
 
Dan nog vraag je je af hoe dit heeft kunnen gebeuren. Werd er gebruik gemaakt van een werpkooi zoals bij kogelslingeren in de atletiek? Is de afstand die de deelnemers zouden halen onderschat?
Nee er wordt niet elke keer een kooi opgebouwd. Dua iemand heeft zich behoorlijk misrekend bij het risico management
Als je over een heg neergemaaid wordt door een ijzere bal dan heeft er iemand in het universum besloten dat jouw oefening voorbij is :roflol:
Ik snap wat je bedoelt en je hebt gelijk, maar het maakt het leed niet minder voor de betrokkenen
bizar ongeluk idd, wat zijn nou de kansen dat dit je overkomt, allereerst natuurlijk voor het slachtoffer, maar ook voor de werper.
De werper schijnt een ervaren atleet te zijn en die was ook behoorlijk geshockeerd naar wat ik las.
 
WTF, was dat een te kleine ruimte daar of zo ?
Liep er iemand achter die heg als wandelaar of aankomend toeschouwer, snap er niks van. Of is de 'hammer' uit de hand gegleden ?
Lijkt er op dat er dat te weinig marge was berekend om op veilige afstand het onderdeel uit te laten voeren.(aanname)

Erg voor de nabestaanden, en betrokkenen(ook de atleet dus) :sad:
 
Een jongen die bij mij traint deed hieraan mee en heeft het zien gebeuren.
Wat ik begreep is dat de betreffende atleet uitschoot met de hamer waardoor deze volledig uit de baan vloog, en terecht kwam op het slachtoffer, een man die achter een heg liep op een aanpalend terrein. De hamer kwam op de borst van het slachtoffer en heeft deze volledig verbrijzeld.
Freak accident, ontzettend triest en helaas ook erg slechte reclame voor de sport.
 
Aanvulling: volgens die jongen gooiden ze wel degelijk in een werpkooi en liep die man op een stuk waar je niet mocht lopen op dat moment
 
Aanvulling: volgens die jongen gooiden ze wel degelijk in een werpkooi en liep die man op een stuk waar je niet mocht lopen op dat moment
Das mooi, want ook wel is anders gezien.

Vior toeschouwers/ atleten was het duidelijk dat je daar niet mocht zijn( hoorde ik van andere), maar deze man is waarschijnlijk! via een andere route binnengekomen en heeft weinig meegekregen van de gevaar setting.

Zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden iig
 
Van wat ik gister heb begrepen was het slachtoffer geen toeschouwer, maar wandelaar. Het OM gaat alles onderzoeken qua vergunningen en of er aan de veiligheidsmaatregelen is gehouden.
Grote kans dat er geen degelijke afzetting was of beveiliger om het deel daar af te zetten, of niet duidelijk. Mogelijk te weinig veiligheidsmarge qua afstand.
 
Op beelden op het nieuws van voor het ongeluk gebeurde zag het er wel erg amateuristisch uit met slechts wat traliehekjes als veiligheid (noemt men dat een kooi?). Ik hoop dat toen het terrein opgesteld werd voor bezoekers er meer veiligheidsvoorzieningen waren, dat is niet op te maken uit de beelden die ik zag.
Hopelijk zijn er geen verwijtbare fouten gemaakt, stel je voor je moet leven met dit op je kerfstok :(.
Verschrikkelijk voor alle betrokkenen, in het bijzonder het slachtoffer en diens nabestaanden.
 
Back
Naar boven