AndroidHealthClinic

Freelatics

Triat

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
63kg
Ik ben 15 jaar en ik doe regelmatig aan sport (atletiek zwemmen fietsen). Maar ik ben geblesseerd geweest en doe nu thuis aan krachttraining om terug in vorm te geraken na 6 maanden. En dus vraag ik jullie of jullie een aantal oefeningen weten voor mij die ik kan doen zonder dat ik hiervoor gewichten of machines voor hoef te gebruiken.

Alvast bedankt
Triat

P.S. Ik ben een lange afstandsloper, is het mogelijk om oefeningen te doen waar ik geen spieropbouw krijg?

Laatst bewerkt:
wat voor blessure heb je gehad? is wel handig om te weten zodat mensen geen oefeningen gaan aanraden die geen goed idee zijn voor jou

• Topic Starter Topic Starter
Stressfractuur op de Tibia maar zolang ik niet moet springen of lopen is er geen probleem.

Heb je alle vier je ledematen nog? Lijkt mij ook wel relevant.

Ja deze zijn alle vieer nog aanwezig. :-p

Zijn lichaamsgewicht oefing oplossingen niet goed?

Laatst bewerkt:
@gras sprieteke, zeker wel. Ik ken er een aantal, maar ik zou graag een beetje meer variatie krijgen.

Ja behalve 1001 soorten push ups, situps en dips kun je niet extreem veel met lichaamsgewicht jammergenoeg, als het ook deels voor de "fun" is raad ik je wel zo een pull up bar aan, leuk "speelgoed" :D

Ik heb geen pull up bar, maar in onze tuin staat een boom waarvan de onderste tak mooi recht is.

Waarom geen gewichten? Spiermassa bouw je op dmv voeding, niet door alleen een beetje met gewichten te gooien.

Ik weet het niet, het is maar om even op te bouwen voor het zomerseizoen atletiek en de gewichten liggen alleen maar in de weg nadien.

Terug
Naar boven