MuscleMeat

fullbody 2 x per week

teunierder

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m90
Massa
95kg
Vetpercentage
11%
Ik heb snel even dit schema voor een vriend, die krachttraining wil gaan doen ter ondersteuning van voetbal, samengesteld. Graag julie commentaar op de oefeningen, rusttijd en reprange. De desbetreffende persoon heeft geen ervaring op het gebied van krachttraining.

Workout 1
Bench Press
deadlift
leg press
shoulder dumbbell press
bicep barbell curl
tricep dips

-buikspieren

workout 2

Squat
bent over row
chest dumbbell press
shoulder press machine
hammer curl
tricep pushdown

-buikspieren

Rusttijd 60 tot 90 seconden
per oefening 3 sets met 8 herhalingen

Leuk dat hij dit wil gaan doen ter ondersteuning van het voetbal, wil hij zich daar ook in gaan verbeteren of doet hij het ter verbetering van zijn fysiek? Dat is wel belangrijk denk ik.

Verder ziet het programma er wel aardig uit alleen zou ik meer oefeningen doen voor de grote spiergroepen, o.a borst, rug, benen, schouders, en buik per training.

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Leuk dat hij dit wil gaan doen ter ondersteuning van het voetbal, wil hij zich daar ook in gaan verbeteren of doet hij het ter verbetering van zijn fysiek? Dat is wel belangrijk denk ik.

Verder ziet het programma er wel aardig uit alleen zou ik meer oefeningen doen voor de grote spiergroepen, o.a borst, rug, benen, schouders, en buik per training.

Succes!

ter ondersteuning, dus bijvoorbeeld beter worden in duels en natuurlijk ook een beetje het fysiek verbeteren;). Zou ook misschien een setje meer voor de grote spiergroepen kunnen doet, maar als ik voor elke grote spiergroep 2 oefeningen erin moet doen dan word het waarsch een te lang schema voor een training

Prima schema voor een beginner. Goeie basisoefeningen, hier kan deze onervaren jongen wel even mee vooruit. Alleen mis ik een oefening voor de bovenste latissimus.:thumbup:

Terug
Naar boven