Beste BB'ers,
Ik ben al enige tijd (3 maanden) met een aantal maten aan het trainen bij iemand op zolder.
Nu hebben we een aardige beginnerscollectie aan trainingsmaterialen, maar nog niet de juiste oefeningen.
We trainen om de dag dus:
Week 1: Maandag, woensdag, vrijdag, zondag
Week 2: Dinsdag, donderdag, zaterdag
Het doel van onze training is meer massa, en uiteindelijk na een jaar meer conditie wanneer we er wat 'breder' uitzien meer kracht hebben.
Leeftijd: 25
Lengte: 1.83
Gewicht: 74kg
Uiteraard ben ik ervan bewust dat we simpelweg de benen niet trainen en dat kunnen we echt niet maken. Het is een grote beginnersfout om zoveel mogelijk de borst, buik en armen te trainen. Ook schenken we erg weinig aandacht aan het trainen van de rug. Daarnaast missen we hele belangrijke basistrainingen als de deadlift en squat.
We pakken elke training de volgende oefeningen mee:
In de bijlage van dit bericht een aantal foto's van de trainruimte.
Ik verneem graag wat we fout doen, welke volgorde we beter kunnen aanhouden, welke oefeningen we wellicht moeten schrappen en welke oefeningen we er beslist bij moeten doen.
Alvast bedankt!
Ik ben al enige tijd (3 maanden) met een aantal maten aan het trainen bij iemand op zolder.
Nu hebben we een aardige beginnerscollectie aan trainingsmaterialen, maar nog niet de juiste oefeningen.
We trainen om de dag dus:
Week 1: Maandag, woensdag, vrijdag, zondag
Week 2: Dinsdag, donderdag, zaterdag
Het doel van onze training is meer massa, en uiteindelijk na een jaar meer conditie wanneer we er wat 'breder' uitzien meer kracht hebben.
Leeftijd: 25
Lengte: 1.83
Gewicht: 74kg
Uiteraard ben ik ervan bewust dat we simpelweg de benen niet trainen en dat kunnen we echt niet maken. Het is een grote beginnersfout om zoveel mogelijk de borst, buik en armen te trainen. Ook schenken we erg weinig aandacht aan het trainen van de rug. Daarnaast missen we hele belangrijke basistrainingen als de deadlift en squat.
We pakken elke training de volgende oefeningen mee:
- Opwarmen
- Bankdrukken: 3x12x50
- Buikoefening: 4x30x knieen optrekken terwijl je op je rug ligt.
- Buikoefening: 4x30x voeten aanraken terwijl je je benen in de lucht hebt en op je rug ligt.
- Buikoefening: 4x30x boven de grond hangen op je voeten en onderarmen (planken)
- Bankdrukken: 3x10x60
- Biceps (bicepsbankje): 3x12x27
- Optrekstok: 3x12
- Buikoefening: 3x30 seconden sit-ups met armen (+5 kilo) achter het hoofd
- Buikoefening: 3x30 seconden roeien terwijl je op de grond zit, met gewichten in de handen en benen van de grond.
- Buikoefening: 3x30 seconden benen recht de lucht in strekken terwijl je op je bovenarmen / schouders leunt (op en neer).
- Triceps: 1x30 Bench Dips
- Triceps: 1x35 Bench Dips
- Triceps: 1x40 Bench Dips
- Bankdrukken: 3x10x70
- Bankdrukken: 1x1x82 (kracht testen)
- Biceps halters: 3x25x16
- Biceps elastieken curl: 1x50
- Schouders: 1x12x16 (links)
- Schouders: 1x12x16 (rechts)
- Schouders: 1x12x16 (linksvoor)
- Schouders: 1x12x16 (rechtsvoor)
- Zo nu en dan pakken we de optrekstok 2x10x breed vast voor de rug.
- Boksen (cooling down)
NIEUW, afgelopen training, jaja the one and only: - Deadlift: 3x10x30 (techniek oefenen)
In de bijlage van dit bericht een aantal foto's van de trainruimte.
Ik verneem graag wat we fout doen, welke volgorde we beter kunnen aanhouden, welke oefeningen we wellicht moeten schrappen en welke oefeningen we er beslist bij moeten doen.
Alvast bedankt!
Laatst bewerkt: