Mijn armen groeien tot nu toe beter met curls op 5x5 met het zelfde gewicht dan 4x8 of 3x10, weet eigenlijk ook niet waarom dat is,
If that works for you

..
op dinsdag zou ik decline pres bijvoorbeeld beter kunnen vervangen door een dumbel flyes en nog calfraises toevoegen voor de kuiten?
Ja goed idee. Op maandag bijvoorbeeld standing calf raises, op vrijdag sitting calf raises. Als je moet kiezen tussen standing of sitting, altijd standing pakken, die pakt namelijk de gastrocnemius en de soleus, terwijl sitting voornamelijk soleus is.
Rug training is verder goed verdeelt over de 3dagen neem ik aan?
Op zich, je zou vrijdag naast het deadliften nog pullups kunnen doen en maandag een row variant ipv pullups neer kunnen zetten maar dat is persoonlijke smaak.
Schouders train ik op zondag en donderdag iets lichter(smith) en op dinsdag zwaar, liever gebruik ik nu nog geen issolatie oefeningen, alleen voor de armen dan en op dinsdag voor benen.
Het probleem is het aantal presses dat je in je schema hebt.
- bench press 5x5
- shoulder press behind the neck 5x5
- decine bench press 5x5
- barbell overhead press 5x5
- shoulder press
- bench press
Kijk ook eens hoeveel setjes dat al zijn, licht of niet.
Het probleem is dat jouw voorkant geheid voor gaat lopen op je achterkant en dat zoveel volume echt totaal onnodig is voor je voorkant schouder (/borst/triceps).
Het beste is om dit te hanteren:
2 bench press varianten in je schema
1 overhead press variant in je schema
En voor de rest van je schouder:
1 zijkant schouder isolatie
1 achterkant schouder isolatie.
Dus bijvoorbeeld
vrijdag doe je flyes dus dan kan je mooi overhead press in je schema erbij zetten, aangezien je schouders en triceps dan nog lekker fris zijn.
Woensdag kan je bijvoorbeeld 3x8 face pulls erin gooien, gewoon om te zorgen dat je achter en voorkant in verhouding blijven en je niet met naar voren gerichtte schouders gaat lopen.
maandag kan je dan een zijkant schouder isolatie (bijvoorbeeld side raises) er bij doen, om ook de zijkant te stimuleren, maar dit is meer optioneel dan achterkant.