AndroidHealthClinic

Fullbody+Thaibox

trrain

Novice
Waardering
0
Hallo, ik heb een beetje advies nodig, ik heb de forums gelezen over fullbody en ik denk daaraan te beginnen, ik heb nog nooit fitness gedaan, alleen thaibox dus hier is het verhaal:

Ik will fullbody trainen 2 keer per week en ik heb 2 keer per week thaibox

maandag - fullbody
dinsdag - rust
woensdag - thaibox
donderdag - rust
vrijdag - fullbody
zaterdag - rust
zondag - thaibox

hier is de schema ongeveer

Overhead Dumbbell or Barbell Press: 2 sets of 8 to 10 reps
Squats: 3 sets of 8 to 12 reps
Barbell or Dumbbell Flat Bench Press: 3 sets of 8 reps
Chins or Bent Over Barbell Rows: 3 sets of 8 to 12 reps
Dips or Close Grip Bench Press: 1 to 2 sets of 8 reps
Barbell or Dumbbell Curls: 1 to 2 sets of 8 reps
Standing or Donkey Calf Raises: 2 to 3 sets of 12 to 20 reps

Mijn vraag is, is dat genoeg rust? ik ben maar rond 170cm en 18 jaar, ga ik niet stoppen met groeien (sorry voor die vraag ik weet die word altijd gevraard maar ik wil zeker zijn) en is dat eigenlijk een goeie idee? ik ga geen anabolics of wat dan ook nemen maar gewoon eten.

en ik zou nog willen zwemmen bij doen dinsdag of donderdag als da kan (zonder mijn groei te verpesten)? ik ben hier nieuw dus ik heb wat info nodig

en de laatste, wat is het verschil tussen krachttraining en massatraining? is er krachttraining bij fullbody of massatraining? ik wil kracht voor thaibox

alvast bedankt iedereen

ziet er uit als een goed schema als je het mij vraagt, hoe zwaar ben je en wat is je eetschema?
en je moet dat van 'je groei belemmeren' uit je hoofd zetten, dat is alleen als je zware oefeningen ( met zware gewichten) niet met de juiste techniek doet, met zwemmen belemmer je echt niet je groei ;), en als je het mij vraagt is massatraining niet echt een term, je hebt in krachttraining verschillende soorten van trainen, afgestemd op spier conditie, kracht, en snelle winst massa, dat is vooral het verschilling in herhalingen en gewicht waarmee je de oefeningen doet, en behalve krachttraining heb je ook nog cardio( fietsen/ spinnen, hardlopen ect.) dit is vooral voor als je aan het cutten bent, en kcal wilt verbranden. ik hoop dat je hier wat aan hebt, ik ben zelf ook nog maar een paar maanden in dit circuit, in ieder geval veel succes!

• Topic Starter Topic Starter
ziet er uit als een goed schema als je het mij vraagt, hoe zwaar ben je en wat is je eetschema?
en je moet dat van 'je groei belemmeren' uit je hoofd zetten, dat is alleen als je zware oefeningen ( met zware gewichten) niet met de juiste techniek doet, met zwemmen belemmer je echt niet je groei ;), en als je het mij vraagt is massatraining niet echt een term, je hebt in krachttraining verschillende soorten van trainen, afgestemd op spier conditie, kracht, en snelle winst massa, dat is vooral het verschilling in herhalingen en gewicht waarmee je de oefeningen doet, en behalve krachttraining heb je ook nog cardio( fietsen/ spinnen, hardlopen ect.) dit is vooral voor als je aan het cutten bent, en kcal wilt verbranden. ik hoop dat je hier wat aan hebt, ik ben zelf ook nog maar een paar maanden in dit circuit, in ieder geval veel succes!
ik ben rond 63kilo en ik heb nog geen eetschema (zou erg dankbaar zijn als iemand mij hiermee zou beetje helpen) jou post heeft mij geholpen bedankt maar ik zou nog een paar antwoorden krijgen van mensen die dat egt lang doen

bedankt

Ik heb genoeg ervaring in de combinatie van beide, maar wat is je doel?

Wil je gewoon massa bijkomen, of is het de bedoeling om je sportprestaties te verbeteren?

Als je wedstrijden doet is het zeker het beste om op jouw grootte geen extra massa aan te komen.

Voor een beginner zou ik zowieso het mark rippetoe of bill starr routine aanraden. Ga je meer mee pakken dan een eigen uitgewerkt schema.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb genoeg ervaring in de combinatie van beide, maar wat is je doel?

Wil je gewoon massa bijkomen, of is het de bedoeling om je sportprestaties te verbeteren?

Als je wedstrijden doet is het zeker het beste om op jouw grootte geen extra massa aan te komen.

Voor een beginner zou ik zowieso het mark rippetoe of bill starr routine aanraden. Ga je meer mee pakken dan een eigen uitgewerkt schema.
ik wil massa, maar ook niet teveel

Terug
Naar boven