XXL Nutrition

Fullbody Training

Lucje

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
71kg
Vetpercentage
12%
Hoi, ik train nu al 2 - 3 weken en ik zie nu al een beetje resultaat. Ik doe full body training 3 - 4 keer per week. Ik begin met borst biceps benen, daarna rug triceps buik. Ik heb geen speciaal schema ik doe wel gewoon oefeningen in setjes van 15. Is dat slecht of moet ik me strak in een schema houden voor beter resultaat? Heb trouwens wel de stickies gelezen enz.

Als je de stickies had gelezen zou je deze vraag niet stellen.. Lees de trainingsstickie nog een keertje en dan vooral het deel dat over reps spreekt ;)

Post misschien ook een keertje je schema en je voedingsschema (als je dat hebt).

Ik betwijfel het sterk dat je na 2 weken al resultaat ziet, maar zoals gezegd lees de stickies! Veel goede info

Het enige wat je kunt zien bij die 2 3 weken is wat pomp van de training, maar echt veel spiermassa zul je nog niet bijgekomen zijn.

Zou zeggen, train de volledige zomer zoals je bezig bent. Leer de techniek goed beheersen.
En maak in je laatste week vakantie een goed schema voor tijdens het schooljaar a.d.h.v. de stickies op dit forum.

Overigens : setjes van 15 is hoge reprange, tenzij je conditie wilt zul je voor massa en kracht zul je wat lager moeten gaan

Laatst bewerkt:
Hoi, ik train nu al 2 - 3 weken en ik zie nu al een beetje resultaat. Ik doe full body training 3 - 4 keer per week. Ik begin met borst biceps benen, daarna rug triceps buik. Ik heb geen speciaal schema ik doe wel gewoon oefeningen in setjes van 15. Is dat slecht of moet ik me strak in een schema houden voor beter resultaat? Heb trouwens wel de stickies gelezen enz.

Beste Lucje, vooral wanneer je net begint met trainen is het wijs om een tijdje volgens een vast schema te werken.
Later, als je wat meer ervaren bent is het vroeg genoeg om wat meer te gaan experimenteren met variaties e.d.

P.S. Laat dat "nu al" bij 2-3 weken weg a.u.b. en pas weer eventueel voorzichtig gaan gebruiken als je 2-3 jaar consequente training achter de rug hebt...

Als je een vast schema aanhoudt kun je veel beter je progressie meten dus ik zou dat wel gaan doen ja.

• Topic Starter Topic Starter
Het enige wat je kunt zien bij die 2 3 weken is wat pomp van de training, maar echt veel spiermassa zul je nog niet bijgekomen zijn.

Zou zeggen, train de volledige zomer zoals je bezig bent. Leer de techniek goed beheersen.
En maak in je laatste week vakantie een goed schema voor tijdens het schooljaar a.d.h.v. de stickies op dit forum.

Overigens : setjes van 15 is hoge reprange, tenzij je conditie wilt zul je voor massa en kracht zul je wat lager moeten gaan

Ja, je hebt gelijk. Ja ik ga voor massa en kracht, doe nu setjes van 6 - 8 met meer gewicht.
Ik begin met
benchpress
squaten(sindskort) omdat ik vond dat mijn onderlichaam voor liep dan mijn bovenlichaam
dan met dumbbells oefening voor borst
dumbbells oefening voor rug en schouder
daarna ga ik apparaten langs die ook voor rug zijn en triceps
thuis doe ik dan buik.

Is dit slecht dan?
Ben trouwens echt 2 keer zo veel gaan eten en heel veel melk drinken, eerst zag je wat ribben, en nu niet meer. Mischien is dat wat ik als resultaat zag..

Laatst bewerkt:
Schema kan beter. Kijk eens op google naar 'fullbody workouts'.

Ik adviseer je ook om de deadlift in je schema in te vullen. Goede overall massabouwer

Terug
Naar boven