AndroidHealthClinic

Gaat goed in Den Haag!

MrJ

10 year + member
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
187
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
12%
Binnenhof eerst afgesloten en nu schijnen er schoten te zijn gevallen.

Terreuralarm op Binnenhof

Brekend Nieuws: Het Binnenhof in Den Haag is zojuist volledig afgesloten door politie en mobiele eenheid. Om wat voor reden is nog onduidelijk. De pliesie verwijst voor meer informatie naar de nationaal coördinator terrorismebestrijding. Een zegsman van deze instantie houdt echter ook de kaken stijf op elkaar. "Wat je ziet, is wat je ziet.” Ofwel, dat klinkt serieus, of zijn we weer hinderlijk aan het volgen geslagen...

UPDATE: Aanwezigen in de Tweede Kamer spreken dat er sprake is van een "verhoogde dreiging".
UPDATE 12:29 uur: Op dit moment zijn meerdere acties gaande in Den Haag, onder andere op de Moerweg en de Van Mierisstraat. Hierbij zouden volgens BNR Nieuwsradio ook schoten zijn gevallen.

[Link niet meer beschikbaar]

http://www.nu.nl/news/608727/11/Binnenhof_hermetisch_afgesloten.html

/edit: Typo's.

Uh oh…. :( Ik hoop echt dat het wat anders is als alweer een terroristische aanslag gepleegd door religieuze fanaten.

What the hell ??? ik ga er over 2 uurtjes toch langs dus even kijken of er dan nog wat te zien is. (maar als ik schoten hoor ben ik natuurlijk gelijk weg)

bluf als je heel hard naar een agent toe rent terwijl je Allah Akbar! brult :D

Dan gaan ze je wel tunnelen hoor, en terecht.

Ff het nieuws maar kijken...niet hopen dat die gekken weer wat gedaan hebben..

Binnenhof hermetisch afgesloten

In Den Haag is het Binnenhof volledig afgesloten door politie en Mobiele Eenheid (ME). De reden is vooralsnog onduidelijk.

Voor verdere informatie verwijst de politie Haaglanden naar de nationaal coördinator terrorismebestrijding (nctb). Een woordvoerder daarvan kan geen echter geen nadere informatie geven: "Wat je ziet, is wat je ziet." De Lange Poten-ingang van het Tweede-Kamergebouw is afgesloten, bij de ingang aan het Plein staat eveneens ME. Passerende voertuigen worden ter controle aangehouden door de politie.

Er zouden vandaag geen bijzondere bijeenkomsten of hoge buitenlandse gasten op het Binnenhof of in het gebouw van de Tweede Kamer zijn. Wel vergadert, zoals elke vrijdag, de ministerraad in de Trêves-zaal. Deze vergadering gaat vooralsnog gewoon door. Kamerleden zijn er nauwelijks, aangezien de Eerste en Tweede Kamer niet vergaderen op vrijdag. Later op de dag zou er meer duidelijkheid moeten komen.

Update 12:29
Er is sprake van een "verhoogde dreiging" in Den Haag. Volgens BNR Nieuwsradio zijn er schoten gevallen bij meerdere acties, die plaatsvinden op onder andere de Moerweg en de Van Mierisstraat.

Update 12:49
Radio 1 meldt dat er een school in het centrum van Den Haag is binnengevallen, deze school is niet ontruimd. De schietparij zou hebben plaatsgevonden aan de Moerweg in de Schilderswijk. Er zouden enkele arrestaties zijn verricht.

bron: fok.nl

• Topic Starter Topic Starter
7 moslims gearresteerd volgens het NOS. 6 mannen en 1 vrouw, Samir A. zit er ook bij.

MrJ zei:
7 moslims gearresteerd volgens het NOS. 6 mannen en 1 vrouw, Samir A. zit er ook bij.
Ja klopt, maar de nieuwslezer zei dat het waarschijnlijk een veiligheidsmaatregel is.

Laten we het hopen ook, ik hoop echt niet dat het nog zo'n extremisten aktie is

Oh Oh Den Haag , mooie stad achter de duinen. Gelijk vastzetten voor onbepaalde tijd die gasten, martial law.

• Topic Starter Topic Starter
Inmiddels 7 arrestaties waaronder Samir

Attentie gepeupel, het is code rood. Wij herhalen: het is code rood. Want niet alleen het Binnenhof is hermetisch afgesloten door pliesies, ook de ministeries van Binnenlandse Zaken, Defensie, Justitie en Buitenlandse Zaken worden plotseling extra zwaar bewaakt. Daarnaast is ook het hoofdkantoor van de AIVD in Leidschendam omgetoverd tot een welhaast onneembare vesting. Sinds gisteravond zijn er verschillende politieacties gaande in ons land. Zo zijn niet alleen in Den Haag inmiddels verdachten opgepakt, maar volgens één van onze trouwe reaguurders is vanochtend ook een aantal rugzaktoeristen op het station van Almere op nogal hardhandige wijze ingerekend. Oh en de vrijgesproken Samir Azzouz is ook aangehouden. Meneer werd eerder dit jaar vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs. Kortom spannend! En wat zegt onze overheid: wat je ziet is wat je ziet…

[Link niet meer beschikbaar]

Heb de camera al in de aanslag, woon alleen aardig endje uit de buurt.

Shit dat klinkt wel heel serieus

Goede voorzorgsmaatregelen, Binnenhof ligt toch vrij dicht bij de Schilderswijk. Die k*t Samir A. bij de minste verdenking gewoon iedere keer uit zijn nest lichten. Opgejaagd wild.

Klinkt serieus idd, maar er komt nauwelijks info nader tot ons helaas.

Zelda zei:
Klinkt serieus idd, maar er komt nauwelijks info nader tot ons helaas.

Misschien wel beter, bij de actie in het Laakkwartier vorig jaar kwam er al snel te veel info naar buiten. Als er nog gasten in een pand zitten moet je gewoon voorzichtig zijn. Die moeten geen extra info hebben.

Lauw zei:
bluf als je heel hard naar een agent toe rent terwijl je Allah Akbar! brult :D
Met een rijtje van die rode kartonnen wc rolletjes gebonden op je buik/borst hehe

[edit] als reactie op deze gebeurtenissen: was tijdbom die ooit sowieso zou afgaan, net als in G.B...

Het is ook eigenlijk te gek voor woorden dat een gevaarlijke gek als die Samir Azzouz überhaubt vrij rondloopt.

Terug
Naar boven