XXL Nutrition

Gainen met natuurlijke producten

JacquesG

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m93
Massa
85kg
Hallo

M'n ouders doen wat moeilijk over dingen zoals Whey en daarom wil ik zoveel mogelijk zelf maken met natuurlijke producten. Enkel Herbalife vinden ze oke, maar dit kost gewoon schandalig veel geld!!

Eiwitrepen maak ik al zelf door havermout, pindakaas, rozijnen, noten en herbalife proteine poeder toe te voegen. Maar wat kan ik nog zelf maken met natuurlijke producten? Ik kijk op internet veel rond naar recepten maar het lijkt alsof ik daar niet veel kan vinden. Alleen maar om af te vallen, maar ik wil juist massa kweken.

Wat hebben jullie voor me? Shakes, supplementen, eiwitrepen, recepten,...
Ik sta voor alle advies open!

Je ouders een flinke klap geven en vertellen dat herbalife grotere rotzooi is dan eiwitpoeder ooit zal zijn.

kip, kwark, yoghurt, eieren, vis, noten, pindakaas, avocado, melk, olijfolie, pure chocolade, tonijn in blik, havermout, rijst, pasta etc.
er zijn zoveel normale producten waar je mee op kan bouwen.

Een goeie weightgainer kan je ook zelf maken. Neem gewoon havermout met melk en een banaan en wat olie erdoor en blenderen. Eventueel wat pindakaas erbij.

Bereken anders je onderhoud eerst. Kijk dan eens hoeveel je eet. en anders post je een schema hier van wat je nu eet met alle macro's erbij en vraag je om tips. Van supplementen ga je niet groeien. Van genoeg eten ga je groeien. Supplementen zijn aanvullingen voor als je het niet redt. Maar je kan het ook redden met de dingen die ik al noemde.

Gainen doe je ook met havermout, zilvervliesrijst, zoete aardappelen, kip, steak, vis, kwark en eieren bijvoorbeeld. Dus ik snap je vraag niet :)

Supplementen zijn alleen ter aanvulling. En 90% van de supplementen zijn toch overprijsde onzin. Ga gewoon goed eten dan kom je er wel. Zeker op jouw gewicht. Succes :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
Mijn eetschema:

Ochtend:

- Herbalife shake formula 1
- gebakken ei

Tussendoor:

- Eiwitreep
- Appel

Middag:

- Herbalife shake formula 1
- 100gr kwark

Tussendoor:

- Eiwitreep
- Banaan/appelsien

Avond:

Wat de pot schaft. Meestal kip of vlees

Daarna eet ik nog 1 eiwitreep en voor de tv nog minstens 1l water.
Op 1 dag drink ik minstens 2-3,5l water

Wat kan ik zelf nog doen om het te optimaliseren?
Zijn er nog goede aan te raden recepten, shakes, eiwitrepen,... ?

Bedankt alvast

op 66kilo moet je eens normaal doen en beginnen met eten. Smijt die herbalshit maar in een hoekje.

Je moet je niet zo gek staren op supps (lijkt in ieder geval zo) gewoon vis kip etc. wat al gemeld is....

Vetpercentage is 7% ik ben gespierd maar niet zoals een echte bodybuilder.
Ik wil vooral grotere biceps, afvallen wil ik niet, ik wil juist bijkomen (spieren).

Als je zegt dat ik moet beginnen met eten heb je het wel degelijk fout. Op zondag doe ik bijvoorbeeld geen shakes en eet ik enorm veel.

Ik wil gewoon recepten e.d. waarbij de spiermassa vergroot. Heb niets nodig om buikvet ofzo kwijt te geraken.

waar is je gewone eten?? ik zie alleen maar supplementen....

edit: ik zie 1 normalere maaltijd.. je avondeten. maar dat is ook afhankelijk van of je er wel rijst/aardappelen en groente bij eet en hoeveel je eet...

Ik wil vooral grotere biceps, afvallen wil ik niet, ik wil juist bijkomen (spieren).

Als je zegt dat ik moet beginnen met eten heb je het wel degelijk fout. Op zondag doe ik bijvoorbeeld geen shakes en eet ik enorm veel.

Ik wil gewoon recepten e.d. waarbij de spiermassa vergroot. Heb niets nodig om buikvet ofzo kwijt te geraken.

LOL.

Wat eet je dan op zondag?

Voeding is altijd basis !!
Gasten die net beginnen komen vragen stellen over welke prework out ze moeten nemen en welk merk whey eiwit .
Donder de sups in het begin in de hoek en investeer je geld in een bak basmatie rijst , kip en beef enz enz

Goed eten/voeding is altijd de basis ... en als ik zo zie wat je eet . Eet je veel te weinig ;)

Wil je een schema? Hier heb je een schema! Ik weet helemaal niks over jou, dus waarschijnlijk is het toch niet goed.... Ik weet wel dat je hier van aankomt.....

ochtend:
100 gram (droge) havermout met 500 ml magere melk
4 hele eieren en 6 ei-eiwitten (dus dooier weggooien)

ochtend snack:
500 gram magere kwark
50 gram cashewnoten of andere noten
50 gram havermout of twee stukken fruit

Middag
150 gram rijst
150 gram kip
150 gram broccoli

Middag snack
2 volkorenbroodjes (of volkorenboterhammen)
2 rundertartaartjes (à 100 gram per stuk)
wat ui en tomaat erop

Avond eten:
300 gram aardappelen
300 gram groente
200 gram mager vlees (biefstuk ofzo)

Na het trainen
10 ei eiwitten
1 glas magere melk
wat snoep of glas cola (voor de suikers)

Voor het slapen:
500 gram magere kwark
50 gram pinda's of andere noten

ps. je mag je zelf pas gespierd noemen als je meer weegt dan je lengte min 100 cm (en onder de 10% vet zit),,, naar mijn mening.

Bedankt voor het schema!

Wat ik vandaag al binnen heb:

- 1 herbalife shake met kwark en banaan
- 250 gram kwark met honing
- handje vol rozijnen
- handje vol walnoten
- 500 gram rijst met 2 eieren erdoor gehaald
- 175 gram havermout
- 1,5l water
- appel
- 300ml melk

Dan eet ik vanavond nog eens dagelijkse kost.
Als ik zo verder doe? Is dit dan een goed schema?

Heb alvast veel nuttige tips gezien uit jouw schema swatch! Thanks!

Bedankt voor het schema!

- handje vol rozijnen
- handje vol walnoten
- 175 gram havermout
- 1,5l water
- appel
- 300ml melk

Maak nou maar gewoon een voedingschema, want dit slaat natuurlijk nergens op he, met je herbalife onzin..
Begin eens eerst met de sticky's door te lezen..

Bedankt voor het schema!

- handje vol rozijnen
- handje vol walnoten
- 175 gram havermout
- 1,5l water
- appel
- 300ml melk

Leg eens uit aan je ouders dat eiwit shakes (bv 30-35gr) hetzelfde is als 1l melk qua eiwitten. Onwetendheid kan je nog begrijpen, maar ze komen gewoon dom over als ze oordelen vanuit een plaats van onwetenheid

Misschien kan je je ouders ook eens vertellen dat buiten dat whey shakes gewoon eiwitten uit zuivel zijn dat herbalife ook voor een deel diezelfde eiwitten als uit die shakes bevat. Het is alleen maar opgemengd met een zooi andere toevoegingen. En anders gewoon eens een etiket met ingredienten van beide printen en laten lezen. Kunnen ze zelf zien dat een whey shake gewoon hetzelfde is maar met minder toevoegingen.

de rijst is neem ik aan gekookt afgewogen?

Wil je een schema? Hier heb je een schema! Ik weet helemaal niks over jou, dus waarschijnlijk is het toch niet goed.... Ik weet wel dat je hier van aankomt.....

ochtend:
100 gram (droge) havermout met 500 ml magere melk
4 hele eieren en 6 ei-eiwitten (dus dooier weggooien)

ochtend snack:
500 gram magere kwark
50 gram cashewnoten of andere noten
50 gram havermout of twee stukken fruit

Middag
150 gram rijst
150 gram kip
150 gram broccoli

Middag snack
2 volkorenbroodjes (of volkorenboterhammen)
2 rundertartaartjes (à 100 gram per stuk)
wat ui en tomaat erop

Avond eten:
300 gram aardappelen
300 gram groente
200 gram mager vlees (biefstuk ofzo)

Na het trainen
10 ei eiwitten
1 glas magere melk
wat snoep of glas cola (voor de suikers)

Voor het slapen:
500 gram magere kwark
50 gram pinda's of andere noten

ps. je mag je zelf pas gespierd noemen als je meer weegt dan je lengte min 100 cm (en onder de 10% vet zit),,, naar mijn mening.

Haha, misschien ietwat overdreven, maar het punt is dat je gewoon moet gaan vreten inderdaad. Zet die supps (behalve whey) uit je hoofd en gewoon gaan!!

Terug
Naar boven