AndroidHealthClinic

Gebroken sleutelbeen, massa verschil?

Kleintjepils

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
89kg
Vetpercentage
12%
Heej Allemaal,

Ik heb in 2005 een sleutelbeen breuk gehad, nu is dit opzich prima hersteld. Ik zit alleen met het feit dat mijn schouder, die van het gebroken sleutelbeen meer naar voren staat. Nu ik 4 jaar aan het krachttrainen ben geslagen en de vormen er redelijk zijn zie ik veel symmetrie verschil. Althans alleen in mijn borst van het gebroken sleutelbeen. Dit is behoorlijk massa verschil. Irriteer ik me nogal regelmatig aan:(

Nu is mijn vraag of iemand dit ook bekend voorkomt of mee heeft gemaakt. Alle adviesen zijn zeer welkom!!!!

Groeten Dennis!

Ik heb 4 jaar geleden ook me sleutelbeen gebroken, en zie wel wat verschil met de andere kant.
Maarja, niks aan te doen :(

Gebroken sleutelbeen blijf je altijd zien.
Veel wielrenners hebben het ook.

Mijn schouder aan de kant van de gebroken sleutelbeen is zichtbaar kleiner dan de goede kant, maar hoop dat nu ik meer met losse gewichten bezig ben dit enigszins kan reduceren.

Ik heb in 2005 ook mijn sleutelbeen gebroken. Heb het toen laten opereren met een plaat en bouten. Deze zitten er trouwens nog steeds in en om eerlijk te zijn ondervind ik daar geen hinder van. Ook qua symmetrie in de spiermassa valt het best mee bij mij, weinig verschil te merken? Enkel op esthetisch vlak zit ik natuurlijk met een opvallende litteken van +10cm. Maar das natuurlijk nog het minste..

hey dennis ik heb precies hetzelfde probleem.
denk dat je er de rest van je leven mee om moet gaan lopen!

• Topic Starter Topic Starter
bedankt allemaal voor de reacties, je weet het nooit dus vraag maar raak. Maar dit had ik ook al in mijn achterhoofd.

Hallo allemaal, ik heb ook in augustus mn sleutelbeen gebroken toen ik net het trainen weer opgepakt had. Ik heb een kleine 3 maanden niet kunnen trainen maar alles is goed hersteld. Ik ben sinds januari weer serieus aan de slag gegaan, in het begin had ik er nog wel een beetje last van maar nu totaal niet meer. Alleen begin ik nu ook te zien dat mijn rechterborst minder hard groeit. Wat kan ik hier aan doen? Is het simpelweg het Het beste om de rechterkant nog apart te trainen, of moet ik misschien andere oefeningen doen zodat ik voorkom dat ik onbewust mijn rechterkant ontlast?

Alvast bedankt!
Praatpiraat

Terug
Naar boven