XXL Nutrition

Gebruik van creatine

BL96

Novice
Waardering
1
Lengte
1m77
Hallo iedereen,

Ik ben 18 jaar, doe al ruim 2 jaar aan krachttraining en zou graag eens creatine willen uittesten. Maar toch zit ik nog met enkele vragen waar ik geen concreet antwoord over vind. Ik ben van plan om gedurende twee maanden mijn gewichtstoename te volgen en foto's te nemen om te zien of er verandering is. Ik ga de Creapure creatine van Body&Fit gebruiken.

Enkele dingen waar ik niet zeker van ben:
Is een oplaadfase nodig? Vele mensen zeggen dat dit niet moet, maar de verpakking raadt het wel aan.
Moet ik creatine in een cyclus nemen en waarom juist?
Is het tijdstip dat ik creatine in neem belangrijk? Moet dit voor of na de training, of mag dit ook 's ochtend of 's avonds?

Alvast bedankt! :)

Doen wat op de verpakking staat, creatine kost toch geen drol.

Tijdstip van inname zei Anthony Oosterlaag in een vragenuurtje; "Voor en na". Dus gewoon de hoeveelheid verdelen neem ik aan.

Oplaadfase uiteraard verdelen over de hele dag, per "portie" een paar gram.

Ik zou creatine nemen achter mijn trainingen, en op rustdagen 's ochtends.
Oplaadfase is niet perse nodig.
Je kan creatine het hele jaar door nemen als je dat wilt.

Gewoon 5 gram creapure creatine een half uur voor de training, dat werkt prima. Wel is het zo dat je na een tijdje de dosis iets moet verhogen omdat 5 gram dan niet meer werkt.

Oplaadfase is achterhaald, in dit artikel lees je er meer over.

[Link niet meer beschikbaar]

Oplaad fase is naar mijn mening gewoon een marketing trucje, je lichaam neemt maximaal 5 gr per dag op de rest pis je gewoon weer uit...simpel gezegd.

Crea kan heel het jaar door gebruikt worden ik gebruik het meestal 6/10 weken en las dan een pauze in van een week of 4.

Verwacht geen wonderen, het is in principe een van de weinige supplementen waar van bewezen is met vele onderzoeken dat het werkt. Bij mij geeft het een lichte boost in kracht en uithoudingsvermogen hou het op ongeveer 10%.

Je houdt iets meer vocht vast dus je kan iets voller ogen, ook kan je er een behoorlijke pomp van krijgen, maar dat is per mens verschillend bij de een werkt het goed en bij de ander wat minder

Oplaadfase is achterhaald, in dit artikel lees je er meer over.

[Link niet meer beschikbaar]
Artikel staat stampvol met fouten. Creatinine veroorzaakt helemaal geen bijwerkingen (daarnaast is de degradatie van creatine naar creatinine tergend langzaam) en staat er geen **** over dat oplaadfase achterhaald is (is het overigens ook niet).

10% lijkt me toch lekker me dunkt

Ik zou creatine nemen achter mijn trainingen, en op rustdagen 's ochtends.
Oplaadfase is niet perse nodig.
Je kan creatine het hele jaar door nemen als je dat wilt.

waarom erna en op rustdagen op ochtend?

ts: na tijdje gewoon paar weekjes stoppen voor het effect, zou ik doen

waarom erna en op rustdagen op ochtend?

ts: na tijdje gewoon paar weekjes stoppen voor het effect, zou ik doen

Omdat het niet uitmaakt wanneer je je creatine neemt, ik zou het nemen achter mijn training en op rustdagen in de ochtend.

gewoon lekker nemen wanneer jij wil al raad ik je aan om het een uurtje voor je training te doen.
ik weet niet zeker of het echt verschil maakt tijdens je work-out als je dit kort van te voren neemt maar zo ervaar ik het wel.

Gewoon 5 gram creapure creatine een half uur voor de training, dat werkt prima. Wel is het zo dat je na een tijdje de dosis iets moet verhogen omdat 5 gram dan niet meer werkt.
Waarom zou creatine na een bepaalde tijd niet meer werken?
OT: ik neem ongeveer 5gram elke dag door een shake.
Heb ook eens iets gelezen dat het enkel maar nodig is creatine in te nemen op trainingsdagen, aangezien je op rustdagen geen extra creatine nodig zou hebben. Weet niet of dit echt zo is of pure broscience...

Gefeliciteerd, creatine topic #1.000.000

Ik heb nog 2 potten creatinine van body&fit shop staan. Gebruik het niet ivm de maagklachten die ik ervan krijg. Iemand interesse?

Terug
Naar boven